Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
cosmopolitan
cosmopolitan

cosmopolitan

Dołączył 5 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2918
  • Znaleziska 2540
  • Mikroblog 378
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 7
wojciech_adasdas
wojciech_adasdas
09.10.2020, 17:01:33
  • 0
jest jakiś dobry człowiek co pomoże mi z #python i rysowaniem funkcji kwadratowych w matplotlib? raczej prosta sprawa.

mam zmienne:
a1,b1,c1,a2,b2,c2 - wspołczynniki funkcji 1 i 2
x1,y1,x2,y2 - wspolrzedne przeciecia funkcji 1 i 2
a3,b3,c3 - wspolczynniki funkcji do wyliczania x1,x2
wojciech_adasdas - jest jakiś dobry człowiek co pomoże mi z #python i rysowaniem funk...

źródło: comment_1602263194rb2TBX5xnUU3PywPuxaOQn.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 17:09:22
  • 0
@wojciech_adasdas: Narysuj najpierw funkcję (nie ma jej tutaj).

>>> import matplotlib.pyplot as plt

>> plt.plot([0, 1, 2, 3], [17, 18, 19, 20])


Czyli
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 17:26:36
  • 0
@wojciech_adasdas: "hehe". Wklej na jakiegoś pastebina i puść to najpierw przez pycodestyle czy jakiś black.
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 17:31:04
  • 0
trzeba to zrobić z jakąś pętlą for i potem plt.plot i x,y zapisać w dwóch tablicach?


@wojciech_adasdas:

import matplotlib.pyplot as plt

xspace
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 17:46:49
  • 2
nie mam pojęcia jak


@wojciech_adasdas: No to czekaj... bo to nie koniec. Nie po to się tutaj produkuję, żebyś skopiował, a żebyś zrozumiał.

a) funkcja to odwzorowanie (mapping)
b) odwzorowanie to przyporządkowanie elementom jednego zbioru elementów
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 23:34:30
  • 0
@wojciech_adasdas: No i pięknie, mam nadzieję, że później będzie łatwiej.

Najtrudniejsze w tym są słowa. Ale jak załapiesz myślenie "dla każdego x obliczam y", to po angielsku jest "foreach x -> y". Sekwencja to ciąg. I-ty element ciągu. Nieprecyzyjnym
słowem jest "zbiór", bo zbiór nie musi być
  • Odpowiedz
Kisioj
Kisioj
09.10.2020, 08:57:41
  • 5
[TLDR] Będę streamował kurs z Pythona na YouTube na kanale Kisioj. Początek (tworzenie planu kursu) dzisiaj o 22:00 https://www.youtube.com/watch?v=enUgpjXfgrs

Cześć, z tej strony Kisioj (https://www.youtube.com/c/Kisioj/). Wiele lat temu nakręciłem na youtube kurs z języka C i zebrałem bardzo dobre opinie (choć patrząc z perspektywy czasu na ten kurs, trochę jest mi w sumie wstyd za jego jakość :P). Rok temu chciałem zrobić dobrej jakości kurs z Pythona na youtube. Postanowiłem sobie wtedy,
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 16:28:21
  • 0
że kurs powinien mieć jak najmniej wad, że nad scenariuszem jednego krótkiego odcinka myślałem kilka dni, po czym zmieniałem go kompletnie bo uznawałem, że jednak jest słaby, albo w danym odcinku powinienem poruszyć coś jeszcze, albo nie mówić o pewnych zagadnieniach


@Kisioj: :-) Ani to perfekcjonizm, ani też uczącym się nie do końca potrzebna jest od razu ta ilość informacji, ale nie daje to wewnętrznego spokoju. : )

Swoją drogą
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 09.10.2020, 18:01:32
  • 0
to będzie mój pierwszy stream na jakiejkolwiek platformie


@Kisioj: Powodzenia i oby ludzie się pojawili. Robię czasem otwarty streaming online, gdzie można wejść i pogadać, ale ludzie się przeważnie boją. A na YT bywa spory lag, no i jest mniej interaktywny właśnie. Robi się z tego trochę taki "monolog". Powodzenia, w każdym razie!
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 08.10.2020, 13:28:23
  • 4
The Development of the C Language*
Dennis M. Ritchie

https://www.bell-labs.com/usr/dmr/www/chist.html

#programowanie #c #unix #historia
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

tomaszs
tomaszs
06.10.2020, 21:12:38
  • 0
Keep calm! It is only a production error! Learn Javascript and Python with Summon The JSON flashcards / card game. Order now at http://summonthejson.com !

#javascript #python #dlaprogramistow #datascience #naukaprogramowania #programujzwykopem #dlaprogramistow #naukajezykow
tomaszs - Keep calm! It is only a production error! Learn Javascript and Python with ...

źródło: comment_1602018701MMlnFtgtaIbpjD9eFmxHxn.jpg

Pobierz
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 22:39:48
  • 0
Poniewaz przez ten czas cały byłem edukatorem programistów


@tomaszs: Można się umówić na jakieś zajęcia online?
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 07.10.2020, 12:11:37
  • 0
@tomaszs: Czyli nie można się umówić na zajęcia? Interesują mnie głębsze zagadnienia niż linki do byle czego. Patrzyłem na Twoje CV i mógłbym Cię wiele nauczyć.
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 07.10.2020, 11:40:34
  • 4
"History of Lisp"
John McCarthy
http://jmc.stanford.edu/articles/lisp/lisp.pdf

#programowanie #lisp
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

chrabia_bober
chrabia_bober
05.10.2020, 23:13:24
  • 0
Czy ktoś może wytłumaczyć jak działa wc -l < filename.txt ? Co tam < robi dokładnie i co to za syntax ?
#unix #linux
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 00:10:33
  • 3
wc -l > filename.txt


@macfan-pl: Ma rację (Kryspin013), nie ma argumentu, pogram czeka na stdin.
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 19:28:58
  • 1
@macfan-pl:

a) jesteś macfan i ze screenshotów wygląda, że pracujesz na ogryzku
b) nie musiałeś zatem wchodzić na serwer (joomla...)
c) wystarczyło w terminalu sprawdzić
d) nie czytasz
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 15:46:38
  • 1
Znajomy zapytał mnie dzisiaj o sposoby migracji postgres 9.6 -> 12.3 w google cloud.
Nie używam GCP, ale podobno tam są restrykcje odnośnie WAL (!) i uprawnień, więc odpadają replikacje, fdw, pgq/skytools3, pglogical, itd. Robił może ktoś taką migrację/upgrade?
Mnie się skończyły pomysły. Może jakiś rsync + pgupgrade?

Albo nowy timeline, dump i pg
backup od tego timeline (ale bez wal?)?
Chodzi o minimal downtime. Najlepiej
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

secret_passenger
secret_passenger
03.10.2020, 06:58:38
  • 2
Cześć! Zastanawiam się jak to jest z podejściem funkcyjnym w ramach platform, które znane są głównie z podejścia imperatywnego. Wydaje mi się, że choćby w takiej Javie (czy też raczej JVM) dużo dobrego zrobiło wprowadzenie takich języków jak Scala i Clojure.
Jeśli chodzi o .Net to podobna jest sytacja z promowanym swego czasu przez Microsoft - F#.

Zastanawiam się jak wiele osób w jakikolwiek sposób zostało skłonionych do tego by spróbować swoich sił w
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 00:27:31
  • 1
@secret_passenger:

https://norvig.com/lispy.html

spróbować swoich sił w #programowaniefunkcyjne dlatego że na ich platformie pojawiły się


Emacs (elisp) (First appeared: 1985; 35 years ago)
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 07:02:25
  • 1
@secret_passenger: dostępność na pewno ma znaczenie, ale też dziedzina problemów jest inna i paradygmat niejako "przegrał".
Jest popularny tam gdzie się tego uczy (MIT, tam uczą compsci na Scheme).
Stamtąd pochodził (długa historia) system Genera ( https://en.wikipedia.org/wiki/Genera_(operating_system) ) na Lisp Machines, były do tego specjalne procesory. Pokładano w tym paradygmacie nadzieje odnośnie rapid development (program tworzący program ze specyfikacji), ai (MIT ai lab).
Po drodze James Gosling stworzył Gosling Emacs, itd. Dużym problemem
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 06.10.2020, 15:12:32
  • 0
@secret_passenger: Mnie się podoba ten hylang, który linkowałeś.
Mógłbyś go zintegrować z Emacs, żeby był równorzędny i żeby się dało wywoływać w dwie strony: lisp -> hy oraz hy -> lisp. :-)

A tak bardziej poważnie - jakoś specjalnie nie siedzę w funkcyjnych, ale można sobie w nich np. projecteuler porozwiązywać, polecam.

Kiedyś jeszcze erlang mocno stał poza telco (ejabberd, dzisiaj jest
  • Odpowiedz
linuxuser
linuxuser
linuxuser
30.09.2020, 19:18:42
  • 0
Dobre #ide do #python i najlepiej darmowe na #windows, które pozwoli zdalnie po ssh lub sftp edytować pliki i działa to...: ????????????

Przerabiałem Atoma, ale za diabła nie działa mi SFTP, na Visual Studio Code z kolei nie bangla mi na Windows 8, bo nie ma natywnego klienta SSH w systemie.

#programowanie #python #ide
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 01.10.2020, 08:50:00
  • 0
https://www.emacswiki.org/emacs/Tramp_on_Windows

YMMV.
  • Odpowiedz
jaxonxst
jaxonxst
30.09.2020, 18:18:09 via Android
  • 704
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 48
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 01.10.2020, 07:26:50
  • 0
@jaroty: Kurde mogli dać wspomnienie o jakimś księdzu czy żołnierzu, albo chociaż zapowiedź Plebanii, to by była setka

"Profanacja Chrystusa".
  • Odpowiedz
RicoElectrico
RicoElectrico
24.09.2020, 14:28:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#postgresql
Czy da radę kwerendę podaną w zalinkowanej odpowiedzi przepisać w sprytny sposób na "upsert"?
https://stackoverflow.com/a/30500936
Jedyne co przychodzi do głowy to manualne ustawienie każdego pola po kolei w klauzuli on conflict, co jest bez sensu.
Jest przewaga upsert nad podanym w linku kodem?
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 25.09.2020, 09:04:25
  • 0
@RicoElectrico Nie ma chyba rozwiązania, żeby użyć całej krotki "excluded.*". Trzeba specyfikować dokładnie, i o ile rozumiem - to jest niewygodne dla Ciebie, tak?

UPSERT nie wymaga delete. W podanym rozwiązaniu jest delete, a przecież mogą być triggery ON DELETE, więc to nie są równorzędne operacje.

Może jednak specyfikowanie wszystkich pól nie jest "bez sensu"?
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 25.09.2020, 13:08:15
  • 0
@RicoElectrico: Ciekawy problem jeśli chodzi o generyczne rozwiązanie dla dowolnej tabeli.
Może ten delete jest dobrym podejściem, gdyby wyłączyć triggery, do tego zdaje się potrzebna jest rola 'replica'. Napisz jakie rozwiązanie zastosowałeś.
  • Odpowiedz
K.....1
K.....1
konto usunięte 22.09.2020, 22:43:14
  • 1
#gamedev #programista15k #programowanie #cpp #c czołem, czy w C da się wywołać procedurę podając np. Tylko jej adres. Chodzi o optymalizację warunków IF lub switch, zamiast sprawdzać zmienna, wrzucić do tablicy adresy funkcji, odpowiednia funkcja by się wywoływała bez konieczności sprawdzania po prostu adres wg indexu tablicy. Pytanie czy można to zrobić w samym C niezależnie od platformy, bo np. Winapi moze miec swoje
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 24.09.2020, 00:12:26
  • 0
@Kopytko1: Już ładnie ktoś powyżej napisal, że to wszystko robi kompilator.
Ja tylko dodam taką rzecz: jeśli wsadziłbyś te wskaźniki na funkcje do struct, to miałbyś klasy.
Te funkcje przyjmowałyby jako pierwszy parametr egzemplarz (instancję) takiego właśnie structa, jawnie bądź niejawnie, i dla przejrzystości nazwalibyśmy go np. "this", albo "self".
I wtedy kiedy takich obiektów typu tego structa natworzysz miliony, to nadal masz jedną funkcję, z właściwym jej, stałym adresem (możesz go np.
  • Odpowiedz
wytrzzeszcz
wytrzzeszcz
17.09.2020, 13:12:58
  • 0
#programowanie #unix #linux #it
Dyskusja czy Filozofia unixa oraz język C są martwe czy żywe trupy które można zakopać a może szczyt informatyki jako takiej?
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 18.09.2020, 09:26:50
  • 0
@PoteznyMagWody, @wykopyrek: Znacie to?
http://www.steven-mcdonald.id.au/articles/systemd.shtml
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 18.09.2020, 09:55:04
  • 0
@PoteznyMagWody: Tak. Ale mnie nie chodzi o rant i atmosferę, tylko o faktyczny, historyczny rys: Multics i jego iocall, oraz powtórka designu w systemd w Linux.
I ogólnie - nie rozmawiacie o Unix, tylko o Linux.

Tak jak np @Formbi pisze:

na pewno systemdowskie timery są
  • Odpowiedz
bzdety
bzdety
16.09.2020, 09:46:46
  • 0
#arduino #cpp #programowanie #linux #sfml #edukacja #informatyka Zapraszam do obejrzenia mojego najnowszego programu łaczącego się z arduino UNO https://www.youtube.com/watch?v=IyKQOXs-tns&feature=youtu.be&fbclid=IwAR27xsHCPMrl3X8j0hM-3WTs-tFRTnAPr2Fgcb7bqtQzYOmqM2RrnHS5ORA Przypominam że udzielam korepetycji z programowania w językach C/C++
bzdety - #arduino #cpp #programowanie #linux #sfml #edukacja #informatyka Zapraszam d...

źródło: comment_1600249580NGs5isYUvRVneOOlCyNzaQ.jpg

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 16.09.2020, 11:01:56
  • 0
@open-alpha: podasz przykład/cel takiego/podobnego systemu?
  • Odpowiedz
RolnikSamWdolinie
RolnikSamWdolinie
16.09.2020, 10:44:55
  • 0
Da się jakoś nadpisać Djangowy model (chce dodać wyliczalny props) żeby nie tworzyło mi całkiem nowego modelu tylko dodało fielda do starego? W tej chwili stworzyłem klase dziedziczącą po djangowym Group i stworzyłem nowy objectManager ale w wyniku tego dostałem całkiem nowy model bez wpisów :/ #python #django
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 16.09.2020, 10:58:06
  • 0
Show teh codez.
  • Odpowiedz
muskel
muskel
09.09.2020, 19:17:38
  • 0
Witam,

mam listę np [('a', 10), ('a', 10), ('a', 10), ('b', 12), ('b', 12), ('c', 15)]

a potrzebuję mieć [('a',30), ('b','24'), ('c', 15)] czyli po prostu suma

już
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 13.09.2020, 16:41:29
  • 1
@mackarr: @zarev: Zrobiłem benchmark.

https://paste.ofcode.org/KdQWDQ7uvzcUWeLmVkezyd

Najbardziej oczywiste rozwiązanie (pętla z ifem) jest co najmniej 2x szybsze, bo
  • Odpowiedz
cosmopolitan
cosmopolitan
cosmopolitan 14.09.2020, 11:06:43
  • 0
@mackarr: Tak, wywołanie funkcji (stos, ramki, zasięgi). Dlatego też wolne są rozwiązania oparte o collections.defaultdict oraz dict.setdefault.
Ostatecznie te parametry gdzieś muszą trafić, musi być skok do funkcji, zebranie tych parametrów, ich przetworzenie, zwrot do miejsca sprzed wywołania. Dlatego po prostu po studencku "not in" jest tutaj dużo wydajniejszy.

W Twoim kodzie zrobiłem małą optymalizację - przypisałem lambdę do zmiennej, i przy dużej ilości wywołań (10mln) wychodzi ~1sek różnicy. I tego nie
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Strona 12 z 13
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 04.05.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 25.05.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking