Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko188
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
chomikowy

chomikowy

Dołączył 14 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1756
  • Znaleziska 1648
  • Mikroblog 108
  • Obserwujący 11
  • Obserwowane 1

1595

Amantadyna wykazuje jednak skuteczność w leczeniu ambulatoryjnym Covid-19

Amantadyna wykazuje jednak skuteczność w leczeniu ambulatoryjnym Covid-19

Wstępne wyniki badań dotyczące amantadyny w leczeniu COVID-19 wskazują na trend w kierunku skuteczności leku u pacjentów włączonych do badania w ciągu pięciu dni od potwierdzenia zakażenia przy braku istotnych działań niepożądanych - skomentował lider projektu badawczego prof. Rejdak

chomikowy
z
forsal.pl
dodany: 21.02.2022, 14:43:29
  • 161
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy
Autor
21.02.2022, 14:51:40
  • 27
@Petururururu: to stwierdzenie dotyczy tylko kwalifikacji a nie świadczy o skuteczności. Po prostu na podstawie stanu pacjenta przy kwalifikacji pacjenta zdecydowano, czy ma przyjmować lek w domu czy w szpitalu. Każdy pacjent był badany zanim dołączył do badania.

935

Dr Bodnar: Mamy do czynienia z globalną psychozą. COVID należy leczyć

Dr Bodnar: Mamy do czynienia z globalną psychozą. COVID należy leczyć

Poza mutacją Delta nie było do tej pory bardziej zjadliwego szczepu. Tymczasem medialny przekaz jest taki, jaki jest. Nie wiem, czemu ma to służyć. COVID-19 należy leczyć, my jesteśmy gotowi robić to amantadyną w przypadku każdego wariantu i nie mamy żadnych obaw w tym kierunku

wojna
z
dorzeczy.pl
dodany: 24.12.2021, 14:35:09
  • 198
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
  • #
    amantadyna
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy 24.12.2021, 18:52:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Ryszard83: rozumiem, że ci pacjenci byli badani, osłuchiwani przez lekarzy, robione zdjęcia RTG aby wykluczyć powikłania? Czy tylko teleporada?
chomikowy
chomikowy 24.12.2021, 19:09:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@Ryszard83: pytałem, co się działo przed trafieniem do szpitala. Co lekarz POZ zrobił aby pacjent mógł uniknąć szpitala lub by trafiali w lżejszym stanie do szpitala. Jaka jest historia tych pacjentów? Amantadyna jest winna całej sytuacji?

11

Badania amantadyny i problemy z rekrutacją pacjentów. Znamy już termin wyników.

Badania amantadyny i problemy z rekrutacją pacjentów. Znamy już termin wyników.

Niektóre ośrodki z rekrutacją nie mają żadnych problemów (nawet kilkadziesiąt w krótkim czasie, jak Katowice czy Bydgoszcz) a niektóre po 8 miesiącach nie znalazły żadnego pacjenta (Czerwona Góra, Elbląg, Kraków, Łódź, Oborniki Śląskie, Poznań, Prabuty, Racibórz). Odpowiedzi ośrodków są różne ...

chomikowy
z
businessinsider.com.pl
dodany: 23.12.2021, 09:39:51
  • 4
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy
Autor
23.12.2021, 09:41:12
  • 3
—Czy rekrutacja przebiega wolno? Dla porównania badanie kliniczne z molnupiravirem firmy Merck rekrutowało w 350 ośrodkach i udało się zebrać w tym samym czasie ponad 700 pacjentów do badań. My w ośmiu ośrodkach włączyliśmy już 120. To pokazuje skalę wysiłku i przedsięwzięcia. Nasze badanie jest przy tym niekomercyjne, o kilkudziesięciokrotnie mniejszym budżecie (6,5 mln zł) niż w przypadku Merck. Dotyczy przy tym covidu, bardzo trudnej choroby do badań klinicznych. Rekrutacja jest utrudniona,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

9

Wg WP za wysoką ilość zgonów na covid odpowiada ... amantadyna

Wg WP za wysoką ilość zgonów na covid odpowiada ... amantadyna

Na Podkarpaciu, Podlasiu i Lubelszczyźnie, gdzie mieszkańcy kupili najwięcej amantadyny, licząc na uzdrowienie z COVID-19, doszło do największej fali zgonów - wynika z ustaleń Wirtualnej Polski.

Gandalf_bialy
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 16.12.2021, 08:11:07
  • 7
  • #
    polska
  • #
    koronawirius
chomikowy
chomikowy 16.12.2021, 08:36:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Fala się przesuwa ze wschodu na zachód. Nie trudno, że najwięcej zgonów jest tam. Poczekajmy do końca kwietnia, to wtedy można porównać dane (dodając aspekt średniego wieku i schorowania społeczeństwa). Obecne wnioski są błędne, bo opierają się na wycinku danych w trakcie fali zachorowań, która nie jest równomierna w całym kraju.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

735

W artykule o Amantadynie usunięto wzmianki o skuteczności leku w leczeniu COVID

W artykule o Amantadynie usunięto wzmianki o skuteczności leku w leczeniu COVID

Autorzy pracy o amantadynie opublikowanej w Communications Biology (NIE jest to Nature) wprowadzają poprawki w kilka dni po tym jak publikacja ukazała się w sieci. Z pracy usunięto wszystkie wzmianki o skuteczności leku w leczeniu COVID-19

konto usunięte
z
nature.com
dodany: 12.12.2021, 11:32:41
  • 134
  • #
    polska
  • #
    nature
  • #
    kowid
  • #
    covid
  • #
    koronawirus
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 12:01:44
  • 94
Ciekawe, czy teraz wszyscy będą prosić o korekty wszystkich artykułów naukowych, gdzie zapewniano o skuteczności jakiegoś leku, ale po czasie okazało się to nieprawdą.

Usunięto także fragment w tym artykule, który mówił prawdę. Czyli, że w badaniu w Meksyku amantadyna z antybiotykami miała najlepszą skuteczność ze wszystkich terapii. Ale musi być presja, aby unikać takich stwierdzeń.
chomikowy - Ciekawe, czy teraz wszyscy będą prosić o korekty wszystkich artykułów nau...

źródło: comment_1639310690CqsIlH5qRdZuIL99UlNVll.jpg

Pobierz
  • 25
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 12:52:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 57
@Lipathor: nie ma to jak brak merytorycznej dyskusji, tylko wytykanie.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 12:54:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@tomasztomasz1234: najwyższe polskie czasopismo ma IF na poziomie 3,3. Więc nadal przepaść.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 13:10:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@tomasztomasz1234: nadal dla laików warto zaznaczyć, że to czasopismo jest lepsze w tej skali niż 85% innych czasopism na świecie. Więc jest wystarczająco renomowane, by traktować je bardzo poważnie. Spora część naukowców chciałaby mieć w dorobku publikację w takim periodyku.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 13:27:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@botaz: nie wiem skąd takie wnioski. Może być najbardziej skuteczna, a nie że nie będzie skuteczna po tym czasie. Tutaj badanie z 1982 roku amantadyny i rymantadyny i skuteczność w grypie 91 i 85%: https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJM198209023071002
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 13:35:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@botaz: sam podałeś dane z ulotki grypy, jako by miała działać do 48h. No to się zdecydujmy. Nie ma takich doniesień, że trzeba podać w COVID do 48 godzin.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 13:54:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@deviator: link jest w publikacji w źródłach, wystarczy kliknąć. Próbą było objętych kilka tysięcy pacjentów.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 14:01:38 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@4pietrowydrapaczchmur: nie wiem. Analiza była wykonana jeszcze na jesień 2020, a wybrano do niej znane leki przeciwwirusowe. Iwermektyna nie miała wówczas rejestracji przeciwwirusowej, być może dlatego.
chomikowy
chomikowy 12.12.2021, 15:30:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@durielek2: peer review już było (ba, trwało rok, można zobaczyć w artykule). Zmiana jest już po publikacji co nie jest standardem.

650

Bodnar o amantadynie: Jest tyle przesłanek ku temu, żeby ten lek wprowadzić

Bodnar o amantadynie: Jest tyle przesłanek ku temu, żeby ten lek wprowadzić

Jest tyle przesłanek ku temu, żeby ten lek wprowadzić, mając tyle doniesień o tym, że lek jest nietoksyczny. Nigdy nie widziałem żadnych opracowań, które mówiłyby o szkodach spowodowanych amantadyną – powiedział lekarz.

wojna
z
dorzeczy.pl
dodany: 09.12.2021, 12:35:08
  • 148
  • #
    polska
  • #
    amantadyna
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy 09.12.2021, 13:15:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 58
@wholesome: nie widzę żadnych dowodów, że zabił. Wskaż publikację naukową, że amantadyna komukolwiek zaszkodziła.
chomikowy
chomikowy 09.12.2021, 13:21:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 54
@wholesome: a wystarczy przeczytać wywiad, który komentujesz:

Dzisiaj w Polsce pacjent mający koronawirusa dostaje antybiotyk i czeka, aż sytuacja się pogorszy – mówi Bodnar. – Proszę prześledzić, co pacjent brał, kto go badał. Ci pacjenci przyjeżdżają do mnie i mówią, że nikt ich nie zbadał. Tu jest credo naszych problemów –
chomikowy
chomikowy 09.12.2021, 13:28:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 37
@wholesome: kolejne ciekawe oskarżenia niewiadomo skąd.

1814

Ministerstwo Zdrowia ogranicza dostępność amantadyny

Ministerstwo Zdrowia ogranicza dostępność amantadyny

W opublikowanym w środę obwieszczeniu resortu podano, że od 10 grudnia ilość wydawanego na jednego pacjenta w aptece ogólnodostępnej lub punkcie aptecznym produktu leczniczego Viregyt-K (Amantadini hydrochloridum) zostanie ograniczona do nie więcej niż 3 opakowań po 50 kapsułek na 30 dni.

wojna
z
dorzeczy.pl
dodany: 08.12.2021, 20:03:21
  • 254
  • #
    polska
  • #
    amantadyna
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 20:33:03
  • 96
Dokładnie tak samo było rok temu 30 listopada 2020 zakazano sprzedaży amantadyny i zakaz trwał do końca lipca. Gdy odblokowano, finalnie sprzedano ponad 500 000 opakowań w ciągu roku.

Leku nie brakuje za granicą, a producentów jest dziesiątki tylko w Europie. Nie wymaga wielkiego wysiłku zamówić dodatkową partie leku. Ale lepiej zakazać, zwłaszcza w obliczu tak kontrowersyjnego leku. Co tylko podsyci i tak już wielkie kontrowersje.

Nie dziwią więc sygnały o tym,
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 20:48:12 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@4pietrowydrapaczchmur: zakazano stosowania na grypę jak i poza wskazaniami, m.in. COVID.
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 21:03:24
  • 3
@paliwoda: na grypę, czy COVID już nie kupisz, warto przeczytać drugi akapit wspomnianego tekstu.
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 21:05:46
  • 2
@paliwoda: Tak, bo o tym świadczy refundacja. 30% - Parkinson, dyskineza późna. 100% - grypa lub poza wskazaniami. Od 10 grudnia można pisać tylko na refundację.
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 21:45:28 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Karbostyryl:

1. Warto przeczytać tekst, który załączyłem, gdzie zostały podniesione wątpliwości przez ministra, że badania są blokowane.

2. Niech ministerstwo wytłumaczy, czy nadal dozwolone z importu. Bo tego rzecznik nie

11

Resort zdrowia wprowadza ograniczenia dotyczące amantadyny. Podano powód

Ograniczamy dostępność amantadyny poza wskazaniami medycznymi do jej stosowania – zapowiedział w środę rzecznik resortu zdrowia Wojciech Andrusiewicz. Skąd taka decyzja i od kiedy obowiązuje?

Komy10
z
medonet.pl
dodany: 08.12.2021, 17:58:33
  • 14
  • #
    zakazuja
  • #
    amantydyny
  • #
    na
  • #
    covid
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 18:44:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
Dokładnie tak samo było rok temu 30 listopada 2020 zakazano sprzedaży amantadyny i zakaz trwał do końca lipca. Gdy odblokowano, finalnie sprzedano ponad 500 000 opakowań w ciągu roku.

Leku nie brakuje za granicą, a producentów jest dziesiątki tylko w Europie. Nie wymaga wielkiego wysiłku zamówić dodatkową partie leku. Ale lepiej zakazać, zwłaszcza w obliczu tak kontrowersyjnego leku. Co tylko podsyci i tak już wielkie kontrowersje.

Nie dziwią więc sygnały o tym,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 19:02:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@harborger: nieprawda. Wcześniej można było kupić na 100% wersję polską na grypę, czy na COVID. Od teraz nie można po tym kodzie. Więc ograniczono sprzedaż. Znowu.
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 19:08:03
  • 1
@harborger: Wynika z obwieszczenia: http://dziennikmz.mz.gov.pl/DUM_MZ/2021/94/akt.pdf

2) produkt leczniczy Viregyt-K, o którym mowa w pkt 1, może być ordynowany i wydawany wyłącznie
w następujących wskazaniach objętych refundacją:
a) choroba i zespół Parkinsona,
b) dyskineza późna u osób dorosłych
chomikowy
chomikowy 08.12.2021, 19:48:56
  • -2
@harborger: Tak, wracamy do stanu z 30 listopada. Co prawda, jest wersja z importu, ale nie jest tak łatwo dostępna. Dodatkowo wersja z importu nie jest z inicjatywy ministerstwa, a raczej hurtowni, czy aptek. To one proszę o zgody na import docelowy. I jest 3-4 razy droższa.

443

Burza o amantadynę. Rzecznik URPL: nie wpłynęły żadne wyniki badań

Burza o amantadynę. Rzecznik URPL: nie wpłynęły żadne wyniki badań

Do URPL nie wpłynęły żadne wyniki badań oraz żaden z producentów amantadyny nie zwrócił się o dopuszczenie do obrotu - poinformował na Twitterze rzecznik Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych. To odpowiedź na burzliwą dyskusję wokół leku, która rozgorzała w ostatnich dniach.

LOTA
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 04.12.2021, 12:05:12
  • 140
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
chomikowy
chomikowy 05.12.2021, 08:52:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@fraciu: gdzie?

2030

Amantadyna ma potencjał w leczeniu COVID-19

Amantadyna ma potencjał w leczeniu COVID-19

ponieważ hamuje znane i nowe kanały jonowe kodowane przez SARS - COV-2

lucer
z
nature.com
dodany: 02.12.2021, 11:18:15
  • 350
  • #
    amantadyna
  • #
    covid19
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
chomikowy
chomikowy 02.12.2021, 13:23:17
  • 2
@BialaKaszanka: takie dawki, to polizać przez szybę. Nawet w grypie daje się większe, nie mówiąc o COVID.
chomikowy
chomikowy 02.12.2021, 13:56:25 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@BialaKaszanka: schemat leczenia doktor Bodnar opisał na stronie rok temu. 1xdziennie jest za mała dawką po prostu, żeby cokolwiek pomogło. https://przychodnia-przemysl.pl/mozna-wyleczyc-covid-19-w-48-godzin/

732

Są najgorzej wyszczepieni, a czwarta fala jakoś u nich nie wybucha?

Są najgorzej wyszczepieni, a czwarta fala jakoś u nich nie wybucha?

Dla przeciwników szczepień na COVID-19 stali się przykładem, że nie ma sensu się szczepić. Podkarpacie - czyli najmniej wyszczepione województwo w Polsce - jest przedostatnie w statystykach potwierdzonych

Gandalf_bialy
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 30.11.2021, 08:56:04
  • 354
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    szczepienia
chomikowy
chomikowy 30.11.2021, 10:20:03
  • 6
Dziwne, Podkarpacie posiada drugie najstarsze społeczeństwo i jest jednym z najbardziej schorowanych (statystyki GUS). Więc biorąc tylko to pod uwagę, to w zasadzie może wpaść do średniej krajowej (a szkoda, że tego nie ujęto w statystykach, tylko buduje się pewną narrację).

Na pewno nie da się stwierdzić, że amantadyna zwiększyła śmiertelność (prędzej odwrotnie patrząc na statystyki podlaskiego i lubelskiego). I dlaczego nadal buduje się retorykę, że amantadyna przeciwko szczepieniom? Nie lepiej wziąć
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 30.11.2021, 12:18:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tmb28: amantadyna czy iwermektyna? Chyba pomyliłeś substancję

560

Zakaz leczenia ostrych infekcji u dzieci

Zakaz leczenia ostrych infekcji u dzieci

Dziwne jest to, że wszystkie przekazy medialne informują o braku miejsc w szpitalach a tu taka niespodzianka – wszystkie dzieci z ostrymi infekcjami mają być leczone szpitalnie.

juzwos
z
przychodnia-przemysl.pl
dodany: 22.11.2021, 18:30:42
  • 110
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
  • #
    szpital
  • #
    sluzbazdrowia
chomikowy
chomikowy 22.11.2021, 21:07:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 45
Żeby dodać, tu nie chodzi tylko o antybiotyki, ale także na przykład Dexaven, który podaje się przy zapaleniu krtani (a ta nie kwalifikuje się do szpitala), czy nawet brak wskazań do inhalacji sterydami w przypadku Astmy u dzieci. A chyba każdy kto ma dzieci wie, jak one pomagają ją kontrolować. Według rekomendacji konsultanta krajowego są niewskazane, wręcz zakazane.
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 23.11.2021, 07:07:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Ineedrest: https://bip.noipip.iap.pl/pl/542/142/stanowisko-konsultanta-krajowego-w-dziedzinie-pediatrii.html
chomikowy
chomikowy 23.11.2021, 07:32:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@markaina: jak wyleczysz zapalenie krtani? Pakować doustnie sterydy układowe przez wiele dni zaburzające hormony, czy podać jeden zastrzyk ze sterydu?
chomikowy
chomikowy 23.11.2021, 07:51:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@markaina: żołądek ma ograniczoną możliwość przyswajania. Nie bez powodu wiele osób dostaje biegunki po lekach doustnych i nie osiągają odpowiedniego stężenia terapeutycznego, przedłużając terapię.

874

Pięć milionów złotych kary dla doktora Włodzimierza Bodnara z Przemyśla?

Pięć milionów złotych kary dla doktora Włodzimierza Bodnara z Przemyśla?

Bezwzględny zakaz stosowania amantadyny w leczeniu COVID-19 oraz kara finansowa nawet do pięciu milionów złotych grozi lekarzowi Włodzimierzowi Bodnarowi z Przemyśla. Medyk zasłynął ze skutecznego używania leku, stosowanego głównie w neurologii i psychiatrii do leczenia objawów COVID-19.

Korso_Tygodnik_Regionalny
z
korso24.pl
dodany: 02.11.2021, 15:17:38
  • 319
  • #
    polska
  • #
    amantadyna
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 18:36:54
  • -11
@niki_niki: opublikowane są już od 6 miesięcy: https://www.researchsquare.com/article/rs-493154/v1
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 18:40:28
  • -6
@Strahl: owszem. Masz nawet analizę danych z artykułu (analiza tabelki danych z artykułu):

W badaniu tym wykazano istotne różnice w zakresie redukcji ryzyka zgonu na korzyść amantadyny przyjmowanej z antybiotykami względem braku leczenia, stosowaniem samych antybiotyków lub leków przeciwwirusowych. Wspomniana kombinacja amantadyny i antybiotyków miała najwyższą redukcję zgonu pacjenta w porównianu do wszystkich innych terapii przy wysokim profilu ufności.
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 18:43:12
  • 12
@Strahl: @sandwind: amantadyna miała najlepsze wyniki ze wszystkich leków przeciwwirusowych i w stosunku do braku leczenia.
chomikowy - @Strahl: @sandwind: amantadyna miała najlepsze wyniki ze wszystkich leków...

źródło: comment_1635878565g0FWcVjPBOBh1EhLH8APFF.jpg

Pobierz
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 18:55:33
  • -6
@janneq216: od tego jest badanie kliniczne, które zostało zlecone właśnie dzięki tej obserwacji i o to było pytanie powyżej. Nie rozumiem więc co komentujesz.
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 19:00:00
  • 4
@putinn: We wszystkich z ostatnich 50 lat badaniach randomizowanych i z placebo nie wykazano skutków ubocznych, a jedyne co najwyżej działania niepożądane, które mijają po odstawieniu. I tak, znajdują się w ulotce, dlatego lekarz zlecając lek zna przeciwskazania i redukuje ewentualne objawy niepożądane innymi lekami jeśli jest potrzeba, lub odstawia lek bez szkody dla pacjenta. Stąd korzyści przewyższają ryzyko wobec braku skutecznej i bezpiecznej alternatywy na 1 etapie infekcji, bo
chomikowy
chomikowy 02.11.2021, 19:01:04
  • 5
@Deykun: Jak eksperci podają te same wyświechtane argumenty przeciwko amantadynie, które dawno nie są aktualne, to trudno żeby traktować ich poważnie. Chyba trzeba wymyślić nowe.

Jest już kilka niezależnych badań in vivo i in vitro, że amantadyna działa we wszystkich komórkach, także płucnych (zespoły badawcze Niemcy, Chiny, Dania).

Co do mutagenności, nie ma dowodów, że amantadyna je powoduje. A zaakceptowany Molnupiravir tak, ba to jest glowny mechanizm, żeby powodować mutacje. https://www.nature.com/articles/s41594-021-00657-8
Dodatkowo, są

81

„Nasz Dziennik” broni dr. Bodnara i amantadyny. „Skończcie tę hucpę!”

„Nasz Dziennik” broni dr. Bodnara i amantadyny. „Skończcie tę hucpę!”

„Apelujmy do Rzecznika Praw Pacjenta o umorzenie postępowania w sprawie przychodni Optima z Przemyśla” - czytamy w sobotę na pierwszej stronie „Naszego Dziennika”. W artykule o zastraszaniu dr. Włodzimierza Bodnara nie dano głosu żadnemu ekspertowi spoza grona przeciwników szczepień i sanitaryzmu.

wojna
z
rp.pl
dodany: 30.10.2021, 14:21:46
  • 17
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    lekarz
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy 30.10.2021, 20:33:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Jak eksperci podają te same wyświechtane argumenty przeciwko amantadynie, które dawno nie są aktualne, to trudno żeby traktować ich poważnie. Chyba trzeba wymyślić nowe.

Jest już kilka niezależnych badań in vivo i in vitro, że amantadyna działa we wszystkich komórkach, także płucnych (zespoły badawcze Niemcy, Chiny, Dania).

Co do mutagenności, nie ma dowodów, że amantadyna je powoduje. A zaakceptowany Molnupiravir tak, ba to jest glowny mechanizm, żeby powodować mutacje. https://www.nature.com/articles/s41594-021-00657-8
Dodatkowo, są obawy, że
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 30.10.2021, 20:36:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@mus_tang: niestety, ale to nieprawdziwa informacja. Są nowe badania in vivo i in vitro, które dowodzą, że amantadyna blokuje białko E i białko S oraz zmieniają pH endosomów. I to także w komórkach płucnych. Prof Pyrć nie śledzi niestety doniesień naukowych, zresztą to jest jego wypowiedź z tamtego roku przekopiowana, więc można mu wybaczyć a zarzucić redaktorowi, że nie zapytał ponownie profesora o opinię.
chomikowy
chomikowy 30.10.2021, 20:50:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@mus_tang: cytujesz stanowisko profesora na Twitterze, które nie jest żadną publikacją i traktujesz zarazem wyżej niż publikacje w renomowanych czasopismach naukowych jak Nature: https://www.nature.com/articles/s41392-021-00558-8

Zgodzę się, że nie ma żadnej rozsądnej dyskusji naukowej w Polsce na temat amantadyny.

128

Włodzimierz Bodnar - amantadyna na konferencji we Włoszech, Rzym

Włodzimierz Bodnar - amantadyna na konferencji we Włoszech, Rzym

Lekarz Włodzimierz Bodnar, pediatra i pulmonolog wziął udział w konferencji w Rzymie we Włoszech a także był obecny w Senacie, gdzie został zaproszony przez włoski Senat do dyskusji w posiedzeniu na temat skutecznego leczenia COVID-19. Wzięło w niej udział dziesiątki lekarzy, zarówno z...

goga17
z
youtube.com
dodany: 16.09.2021, 16:58:28
  • 50
  • #
    polska
  • #
    nauka
  • #
    europa
chomikowy
chomikowy 16.09.2021, 17:58:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Nieszkodnik: opublikował wiele miesięcy temu: https://www.researchsquare.com/article/rs-493154/v1
chomikowy
chomikowy 16.09.2021, 18:06:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@goga17: publikacje trwają wiele miesięcy. Wystarczy spojrzeć ile trwa w wiodących czasopismach czas recenzji. I nie, nie zawsze działa szybka ścieżka Covid-19 + nie każde czasopismo musi być zainteresowane (i nie musi dawać powodu dlaczego odrzuca). Każdy kto siedzi w publikacjach naukowych wie, jaki to jest długi proces. Dodatkowo jak nie jest się ze znanego ośrodka, nie ma tytułu profesora, to dodatkowo utrudnia.
chomikowy
chomikowy 17.09.2021, 10:58:45 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@StrychuPL: powszechnie stosowany przez schorowanych i starszych pacjentów chorych na Parkinsona. Używany przez miliony dziennie. Używany w udarach mózgu w bardzo wysokich dawkach u osób w stanach krytycznych.
chomikowy
chomikowy 17.09.2021, 11:25:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@graf_zero: komercyjne wydarzenie? Skąd takie informacje? Kto sponsorował? Bo według mojej wiedzy zapraszał sam Senat.
chomikowy
chomikowy 17.09.2021, 11:41:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@StrychuPL: tutaj zbiór już kilkudziesięciu publikacji naukowych o działaniu na SARS-CoV-2, in vitro, in vivo, raport pacjentów i lekarzy: https://link.springer.com/article/10.1007/s40268-021-00351-6
chomikowy
chomikowy 17.09.2021, 11:57:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • -1
@StrychuPL: gazeta prawna vs czasopismo naukowe Springer? Nagle czasopisma recenzowane straciły na wartości i wracamy do artykułów w gazetach? A kto recenzował? :)

Od kiedy szczepionki są w alternatywie do leczenia? Od zawsze są uzupełnieniem, a ryzyko long Covid-19 przy zachorowaniu mimo szczepienia wynosi 20% według ostatnich badań z Izraela. Dlatego leczenie też jest potrzebne. A szczepionki nie chronią w tak dużym stopniu przed samym zachorowaniem.

46

Prof. Flisiak: badania nad amantadyną nie dowiodą jej skuteczności.

Prof. Flisiak: badania nad amantadyną nie dowiodą jej skuteczności.

Badania nad amantadyną zostały zaplanowane na zbyt małą liczbę pacjentów, co nie pozwoli na przeprowadzenie analizy statystycznej, a więc również wyciągnięcia wiążących wniosków – powiedział PAP prof. Robert Flisiak, członek Rady Medycznej przy premierze Mateuszu Morawieckim.

darosoldier
z
naukawpolsce.pap.pl
dodany: 05.09.2021, 20:02:30
  • 15
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
chomikowy
chomikowy 06.09.2021, 09:09:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Profesor delikatnie mówiąc mija się z prawdą, o czym sam profesor prowadzący badania odniósł się w odpowiedzi na zarzuty: https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/564873-prof-rejdak-odpowiada-na-nagonke-ws-badan-amantadyny
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

chomikowy
chomikowy 06.09.2021, 09:14:54 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@anibu: Porównanie skuteczności leków i szczepionek wykonuje się zupełnie inaczej. Stwierdzenia profesora takiej rangi siejące dezinformację ludzi? W grupie szczepień musi być znacznie więcej osób, żeby cokolwiek udowodnić w kwestii skuteczności, bo nie wiadomo, ile osób zachoruje w grupie placebo. W przeciwieństwie do leku, gdzie wszyscy są chorzy. Wystarczy spojrzeć, jak zarejestrowano szczepionkę Pfizera dla grupy 12-15 lat.

W badaniu zorganizowanym w Stanach Zjednoczonych wzięło udział 2260 nastolatków w
chomikowy
chomikowy 06.09.2021, 16:27:57 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@anibu: ¯\_(ツ)_/¯ ta rejestracja dla dzieci twierdzi, że chroni w 100% według badań klinicznych. Jednak nie istnieje w 100% skuteczne leki ani szczepienia. Chciałem tym sposobem pokazać, że każda metodologia ma swoje wady i można nimi manipulować ...

2

Badania nad amantadyną to kpina z nauki? Prof. Flisiak: wydano duże pieniądze

Badania nad amantadyną to kpina z nauki? Prof. Flisiak: wydano duże pieniądze

Badania nad amantadyną były, zdaniem prof. Roberta Flisiaka, źle przygotowane. Jak uważa ekspert, twierdzenie jednego z liderów projektu, że amantadyna jest bezpieczna, na podstawie wyników obserwacji kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu chorych, jest kpiną z nauki.

laciate
z
pulsmedycyny.pl
dodany: 02.09.2021, 07:47:30
  • 4
  • #
    polska
  • #
    amantadyna
  • #
    nauka
  • #
    medycyna
  • #
    koronawirus
  • #
    ama
chomikowy
chomikowy 02.09.2021, 08:16:25
  • 6
@oakduck: mylisz z iwermektyną, która nie jest zarejestrowana w Polsce. Amantadyna jest do kupienia w każdej polskiej aptece i dostępna na rynku od ponad 50 lat.

2606

Nie została przyjęta w gabinecie, teleporady nie wystarczyły. Zmarła...

Pokaż treści 18+

Nie została przyjęta w gabinecie, teleporady nie wystarczyły. Zmarła...

20-letnia Oliwia zgłaszała lekarzom duszności, kłopoty z oddychaniem i ból w klatce piersiowej. Kilkukrotnie udzielono jej teleporad, jednak ani razu nie została przyjęta w gabinecie. Kobieta zmarła, miała zapalenie mięśnia sercowego.

Redakcja_UWAGATVN
z
uwaga.tvn.pl
dodany: 25.08.2021, 20:30:15
  • 265
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
chomikowy
chomikowy 25.08.2021, 21:29:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • -7
@Wasz_Pan: wygląda jak zespół poCovidowy. Może przejdzie. A może nie. W każdym razie tak wygląda nieleczony covid :(

332

Włodzimierz Bodnar otrzymał wyróżnienie na Zamku Królewskim w Warszawie

Włodzimierz Bodnar otrzymał wyróżnienie na Zamku Królewskim w Warszawie

Lekarz Włodzimierz Bodnar, laureat konkursu Osobowość Roku i zwycięzca w kategorii Nauka na Podkarpaciu otrzymał wyróżnienie na Zamku Królewskim w Warszawie.

ImbirTV
z
youtube.com
dodany: 24.08.2021, 07:30:07
  • 56
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    szczepienia
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 12:31:06 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@nowy_ja: skąd wiesz, że nie trafiały ciężkie przypadki? Jest pulmonologiem, nie tylko lekarzem rodzinnym. A związku na ten moment zgonu nie udowodniono, oprócz paszkwilu w mediach. Bo ktoś dostał amantadynę a zmarł miesiąc później to już liczymy zgon. Albo prosto z gabinetu został wysłany do szpitala i tam zmarł, ale przypisać do konta można. Tak, to każdemu lekarzowi można przypisać zgon.
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 12:39:48 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@nowy_ja: osoby z listy POZ były przyjmowane bezpłatnie. Ale tak, redaktor nie był, bo jest z Warszawy i chciał być przyjęty u pulmonologa, to powinien być przyjęty bezpłatnie poza godzinami przyjęć ¯\_(ツ)_/¯
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 12:47:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@nowy_ja: a wiesz, że w Covidzie zapalenie płuc na początku nie powoduje spadku saturacji? U tego lekarza bylo 1500 osob z zapaleniem płuc, które bywa śmiertelne nawet w 20%.

Jak saturacja zacznie spadać, to często jest się o krok od respiratora. Covid to dziwna choroba, bo jest bardzo zdradliwa. Pacjenci nie zdają sobie sprawy ze swojego stanu zdrowia. Wydaje się, że nie jest źle, chodzą, czują się względnie dobrze. Często
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 13:11:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@nowy_ja: skąd masz dane, że w jednym miesiącu? Bo nie widzę tego w Twoim artykule. Trudno się dziwić, że się zjeżdżali. Pierwszy lepszy pulmonolog z Warszawy, jak nikt ich nie bada:

_W przypadku występowania dolegliwości takich
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 14:37:27
  • 8
@Ukpha: jest w zespole naukowym badania klinicznego w Katowicach, opublikował swoje obserwacje: https://www.researchsquare.com/article/rs-493154/v1 . Co jest tutaj nienaukowego? Od początku cisnął, by badania się odbyły, już od roku o to prosi.
chomikowy
chomikowy 25.08.2021, 06:59:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ukpha: również wybiórczo wybierasz sobie fragmenty. Zapomniałeś o tym, że większość ma choroby współistniejące + zapalenie płuc. Więc nieprawda jest, że od 9 dnia jest stabilizacja. A 11 z zapaleniem płuc będzie poprawa? Jesteś lekarzem? Zapytaj któregokolwiek lekarza, w jakim dniu trafiają do szpitala pacjenci covidowi, czy zapalenie covidowe mija po 2 dniach nawet po podaniu antybiotyków. Zazwyczaj właśnie w tym dniu następuje pogorszenie.

Prace obserwacyjne mają pewne ograniczenia, stąd

504

Amantadyna a COVID-19: są pierwsze wnioski z badań!

Amantadyna a COVID-19: są pierwsze wnioski z badań!

Amantadyna przechodzi w Polsce badania kliniczne - dotychczas wzięło w nich udział kilkudziesięciu pacjentów - U żadnego z nich nie zaobserwowano działań niepożądanych - mówi prof. Konrad Rejdak.

laciate
z
pulsmedycyny.pl
dodany: 24.08.2021, 07:13:44
  • 109
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    amantadyna
  • #
    nauka
  • #
    koronawirus
  • #
    konfederacja
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 09:45:32 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@NiespodziewanaRiposta: ulotka bazuje głównie na zgłoszeniach pacjentów używających lek neurogicznie, którzy biorą ten lek przez lata, codziennie. Stąd niczym zaskakującym może być, że stosowanie go przez kilkanaście dni nie przynosi żadnych skutków ubocznych.

Dodatkowo trzeba odróżnić skutki uboczne od objawów niepożądanych. Te drugi mijają po odstawieniu leku, nie zostawiając szkody w organizmie.
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 12:26:30 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@NiespodziewanaRiposta: faktem jest, że lek był stosowany w wielu wskazaniach w tym przeciwwirusowych, a testowany wobec jeszcze więcej (na clinical trials jest ponad 160 pozycji). Na rynku jest dostępny od 50 lat. Jest to jeden z najbardziej zbadanych leków na świecie, a w ulotce ma wpisane wszystkie niepożądane efekty (nawet niekoniecznie potwierdzone związkiem) - bo taniej wpisać niż badać, czy na pewno jest związek. W ten sposób producent zabezpiecza się
chomikowy
chomikowy 24.08.2021, 14:50:50
  • -1
@NiespodziewanaRiposta: Nie miał bardzo wąskiego zastosowania. Był stosowany w pandemiach grypy od 1968 roku, także w epidemii wirusa Denga z pozytywnym skutkiem: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5158130/

Although Koff et al. reported in 1980 that amantadine inhibits dengue virus replication [4], to the best of our knowledge, no physician has since used amantadine to treat dengue fever clinically, other than in 1988 when we used it in about 10,000 cases and found it to
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 05.08.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 22.01.2024

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking