Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko185
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
apache21
apache21

apache21

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 102
  • Znaleziska 97
  • Mikroblog 5
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 2
  • Dodane (0)
  • Opublikowane (0)
  • Komentowane (61)
  • Powiązane (2)
  • Wykopane (34)

1382

Walczą z chorobą, a zabija ich głód. Polskie szpitale głodzą pacjentów

Walczą z chorobą, a zabija ich głód. Polskie szpitale głodzą pacjentów

30 proc. pacjentów głoduje, 70 proc. wychodzi ze szpital w stanie niedożywienia. Co 10. ma wyniszczony z tego powodu organizm, a 75 proc. właśnie przez niedożywienie zmaga się potem z powikłaniami pooperacyjnymi.

trinty
z
finanse.wp.pl
dodany: 05.05.2018, 22:33:13
  • 390
  • #
    polska
  • #
    gotujzwykopem
  • #
    jedzenie
apache21
apache21
apache21 06.05.2018, 09:57:40
  • 5
Żywienie jest niezbędnym elementem terapii. W zależności od choroby ma różne, jednak podstawowe znaczenie. Chory po operacji nie będzie się prawidłowo goić, jeśli nie dostarczy mu się odpowiedniej ilości składników odżywczych. Warto wiedzieć, że odżywienie odpowiednie, czy "dobrze odżywiony" człowiek nie ma niemal nic wspólnego z BMI czy otyłością. Wielu otyłych ludzi jest tragicznie odżywiona. Aby to właściwie ocenić trzeba wykonać badania, podstawowo: białko całkowite, albuminy(lepiej prealbuminy, ale w Polsce słabo dostępne
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

837

Alfie Evans nie żyje

Alfie Evans nie żyje

Alfie Evans, brytyjski chłopiec, o którego losie usłyszał cały świat, zmarł. Informację podali rodzice chłopca. "Mój gladiator rzucił swoją tarcze i zyskał swoje skrzydła o 2:30. Mamy kompletnie złamane serca. Kocham Cię mój chłopaku" - napisał Thomas Evans.

Qwater
z
rmf24.pl
dodany: 28.04.2018, 06:33:01
  • 643
  • #
    alfieevans
apache21
apache21
apache21 28.04.2018, 10:12:15
  • 22
Ja na swój sposób zazdroszczę jasnych reguł prawnych obowiązujących w tak wielu krajach. Polska do dziś nie ratyfikowała Konwencji Bioetycznej Rady Europy, którą podpisała w 97r! Nie posiadamy żadnych prawnych, jasnych zasad dotyczących tego rodzaju sytuacji.
W naszym pięknym kraju pacjent, który traci przytomność traci podmiotowość prawną w rozumieniu samostanowienia. Właśnie konwencja bioetyczna nakazuje respektowanie oświadczeń woli "Pro futuro" jak i działanie przez pełnomocnika w sprawach zdrowia. Z tego powodu nasi prawnicy
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2119

Odruch Łazarza u zmarłej osoby

Pokaż treści 18+

Odruch Łazarza u zmarłej osoby

Odruch Łazarza jest odruchem u osób, u których stwierdzono śmierć mózgu. Objawia się on krótkotrwałym uniesieniem rąk i opuszczeniem skrzyżowanych na klatce piersiowej (w pozycji przypominającej egipską mumię). Odruch Łazarza jest odruchem rdzeniowym. Mózg nie bierze udziału w jego generowaniu.

repiv
z
youtube.com
dodany: 25.01.2018, 15:12:28
  • 286
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • #
    medycyna
  • #
    smierc
apache21
apache21
apache21 25.01.2018, 17:31:02 via Android
  • 152
@salvador5000 Jest w tym tyle prawdy, że rzeczywiście odruch najczęściej towarzyszy jednemu z badań w trakcie przeprowadzania prób śmierci mózgu, a mianowicie w trakcie próby bezdechu. Jeśli któryś z rezydentów nie ma dużego doświadczenia to widzę pod maską spokoju, że "robi wrażenie". To prawda. Dodam, że odruch nie jest bardzo częsty. Na kilkadziesiąt takich postępowań sam widziałem go, tak nasilony, tylko kilka razy.
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 06:18:34 via Android
  • 6
@duzy-Joe chętnie wyjaśnię jakieś zawiłości lub praktykę postępowania. Zawsze próby przeprowadzam w obecności minimum 2 lekarzy, z czego jeden czyta za każdym razem protokół na głos a wszystkie czynności wykonywane są literalnie, tak jak w protokole. Nawet jeśli znamy to na pamięć. Wszystko masz tutaj: https://tinyurl.com/ycnorrjj
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 08:47:48 via Android
  • 3
@harborger równie nieprawdopodobnej bzdury dawno nie czytałem. Może w Czeczenii albo w Indiach?
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 08:56:15 via Android
  • 5
@duzy-Joe Dodam jeszcze, że od wielu lat, złotym standardem przy stwierdzeniu śmierci mózgu jest badanie obrazowe. Najczęściej angiografia naczyń mózgowych. Wtedy w takim badaniu widać zupełnie dokładnie, że krew przez mózg w ogóle nie płynie. Kontrast zatrzymuje się u podstawy czaszki.
Osobiście przy obecnym stanie dostępności do angiografu (każdy duży szpital ma) nie zgadzam się orzekać o śmierci mózgu wyłącznie na podstawie przeprowadzonych "prób". Prawo tego nie wyklucza, jednak osobiście bez
apache21
apache21
apache21 26.01.2018, 11:59:38 via Android
  • 1
@tponicht Błagam, ogarnij się sam. Najpierw sam sprawdź zanim kogoś, kto wie więcej o coś zaczniesz w ten sposób zaczepiać. Pan prof. nie jest ani WYBITNY ani nie jest żadnym NEUROCHIRURGIEM. Polecam sprawdzić sobie w bazie na stronie NIL-u. Nawet nie jest specjalistą chirurgii. Ma zrobioną jedynkę z ogólnej (nie może nazywać się specjalistą chirurgii) oraz jest specjalistą w dziedzinie REHABILITACJI narządu ruchu....

Powiem Ci natomiast trzy rzeczy.
Pan profesor nie
apache21
apache21
apache21 23.06.2019, 08:58:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@KRISSVector: on jest wybitnym, ale draniem. Jak opisałem, żeruje na tragedii. Co do praktyk, standardów itp w zakresie "wybudzania" to coś takiego nie istnieje. Wszelkie "budziki" nie kwalifikują pacjentów, którzy umarli mózgowo. Takiego pacjenta albo się odlacza od aparatury(bo to zwłoki już są) albo opiekuje się nim nadal i traktuje jako dawcę narządów. Co do wybudzen pacjentów ze śpiączki to są głośne medialne doniesienia wyłącznie. Budziki to prywatne firmy lub

384

To będzie powrót do przeszłości. VAT wykurzy outsourcing ze szpitali

To będzie powrót do przeszłości. VAT wykurzy outsourcing ze szpitali

Placówki medyczne znów będą same sprzątać łóżka pacjentów, przygotowywać im posiłki i dezynfekować pomieszczenia. W przeciwnym razie do ceny netto zamawianych na zewnątrz usług dopłacą 23 proc. VAT

rybak_fischermann
z
zdrowie.dziennik.pl
dodany: 08.01.2018, 06:29:08
  • 106
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    szpital
  • #
    pieniadze
  • #
    prawo
apache21
apache21
apache21 08.01.2018, 12:37:14
  • 6
@zasypiam: Szpital JEST płatnikiem vat. Problem jest w tym, że nie ma go jak odzyskać, bo usługi medyczne są zwolnione z vat. U mnie co roku szpital nie ma jak odzyskać około 5mln z vat-u. Rozwiązanie jest tam, gdzie szpital posiada jakąś inną działalność niż medyczna(to wbrew pozorom możliwe).

695

Wrocław:Lekarz wyciął pacjentowi zdrową nerkę

Wrocław:Lekarz wyciął pacjentowi zdrową nerkę

Lekarz nie zbadał pacjenta przez operacją. Mało tego, nie spojrzał nawet na badania obrazowe i nie wykonał pacjentowi USG nerki, by ocenić wielkość guza. Po prostu wyciął narząd. Jak się później okazało, nie ten co trzeba

darosoldier
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 04.01.2018, 22:38:46
  • 189
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    mojkrajtakipiekny
  • #
    szpital
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 08:50:39 via Android
  • 20
@DzikiAdmin dlatego, że pierwotnie zamierzano wyciąć chorą nerkę w całości(stosunek ryzyko/korzyść) Gdy doszło do tego strasznego w skutkach błędu, pozostawał problem. Chora narka. Usunięcie jej w całości spowodowałoby konieczność dializ.. Stosunek korzyść / ryzyko przesunął się w kierunku wycięcia dużej, ale jednak części nerki.
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 12:14:29 via Android
  • 2
@YogiYogi sugerujesz, że szpital rozmyślnie planuje usuwanie narządów w całości vs usunięcie samego guza? Jesteś w błędzie. O kwalifikacji decyduje rozmiar, charakter i lokalizacja zmiany. Większość wskazań wynika ze statystyki. Czyli ryzyko nawrót przy wycięcia samego guza jest większe niż przy wycięciu narządu w całości. Nie jest jednak porównywalne z pewną koniecznością dializ po 3-4x na tydzień oraz do innych następstw pewnych, zupełnego braku nerek. To straszna tragedia, co się stało
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 13:32:40 via Android
  • -1
@gardan brak jednej nerki, przy drugiej sprawnej nie przyczynia się do kosztów. To brak zupełny lub niepełna funkcja nerki wiążą się z dializami lub transplantacją. Jedno i drugie to koszt stały bo albo dializ albo procedura i leki, które trzeba przyjmować do końca życia.(refundowany koszt to około 3-4tys co miesiąc.Nerki to narząd parzysty, przy braku jednej żyje się zupełnie normalnie.
apache21
apache21
apache21 05.01.2018, 19:52:10 via Android
  • 0
@gardan sytuacja jest każdorazowo bardzo indywidualna. Trudno przytaczać konkretny przypadek bez pełnego wglądu. Zapewniam Cię, że w Polsce, w przypadkach, gdy jest to wskazane, również wykonuje się srodoperacyjne badanie. Warunkiem jest poddawanie się leczeniu w większych ośrodkach. W szpitalach powiatowych dostępność patomorfologa bywa żadna ( znaczy na faks i np raz w miesiącu...)

364

System stanie w miejscu? Coraz więcej lekarzy odmawia pracy powyżej 48h

System stanie w miejscu? Coraz więcej lekarzy odmawia pracy powyżej 48h

jak nie drzwiami to oknem :)

kubas_782
z
forsal.pl
dodany: 13.11.2017, 06:36:42
  • 134
  • #
    strajkrezydentow
  • #
    polska
  • #
    sluzbazdrowia
apache21
apache21
apache21 13.11.2017, 21:55:38 via Android
  • 159
Ech czegoś ktoś tu nie rozumie. To kilka spraw. Pierwsza jest taka, że lekarzy jest za mało. Nie trochę za mało, jest ich bardzo mało. Średnia wieku specjalisty w tym kraju to 55 lat. Co to oznacza? Jeśli brakuje 60-70 tys. lekarzy teraz, a Polska produkuje 1,5k rocznie max. I biorąc wiek obecnych pod uwagę to co?? To jest zapaść. Bez drogi wyjścia.
Najbardziej produktywna cześć lekarzy(rezydenci, młodzi specjaliści) ma tak dokreconą
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

apache21
apache21
apache21 14.11.2017, 10:27:11 via Android
  • 12
@Quentino nie chcę wchodzić w specjalną polemikę, bo jak każde środowisko, są w nim różnice i różni ludzie. Jak wszędzie przypuszczam. To niedopuszczanie do zawodu, to jakieś hasło i mit. Pracuję i pracowałem w wielu szpitalach i małych i dużych. Sam kieruję sporym oddziałem. Nie spotkałem się z tym, żeby mnie w czasie szkolenia, czy kogokolwiek kogo bym znał ktoś do czegoś nie dopuszczał. To mit, zapewniam, a znam środowisko dość
apache21
apache21
apache21 14.11.2017, 12:45:36 via Android
  • 0
@cooles bardzo dobre! :)) wszyscy się tu cieszymy
apache21
apache21
apache21 14.11.2017, 21:29:34 via Android
  • 0
@Corranh może i masz rację. A specjalizacje z pocałowaniem ręki oferują niemal wszyscy na zachód i północ. Problem w tym, że spora część z nas wierzy w to co robi. Ja czuję się odpowiedzialny mimo wszystko za swoich pacjentów. Mamy tu rodziny. Ludzi, których rozumiemy. Mnie osobiście razi, gdy pacjent trafia na czyjąś niekompetencję, a już wybaczyć nie umiem kompletnego braku zaangazowania. Są tu nasze rodziny, są bliscy, których tu wspieramy.

560

Witamina C, hydrokortyzon i witamina B1 podane razem leczą sepsę

Witamina C, hydrokortyzon i witamina B1 podane razem leczą sepsę

Paul Marik (dyrektor Oddziału Pulmonologii i Intensywnej Terapii w East Virginia Medical School) i jego zespół pielęgniarek w ciągu 48 godzin dokonuje niemal cudów, stosując trzy doskonale znane medycynie substancje: witaminę C podawaną dożylnie, hydrokortyzonu oraz witaminy B1.

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 02.11.2017, 00:25:55
  • 163
  • #
    swiat
  • #
    medycyna
  • #
    sepsa
apache21
apache21
apache21 02.11.2017, 20:33:05 via Android
  • -1
@adachoo stosujemy to razem, znaczy cześć leków w przedluzonej podaży, np przez 2-3 a inne w ciągłej w pompie infuzyjnej.
apache21
apache21
apache21 02.11.2017, 20:53:25 via Android
  • 0
@adachoo na temat leczenia zapalenia płuc są monografie całe. Przecież zapalenie płuc może być strasznie różne. Może być na wstępie wirusowe lub bakteryjne(dobre wirusowe w końcu i tak będzie bakteryjnych) potem są zapalenia pozaszpitalne i wewnątrz szpitalne (taki, których się nabawic można leżąc w szpitalu, najczęściej starsi ludzie), potem jest diagnostyka i wymaz z antybiogramem. Na każdym z etapów od diagnozy wstępnej po ro z poznanie końcowe z antybiogramem i na
apache21
apache21
apache21 03.11.2017, 06:20:42 via Android
  • 1
@YaKidK cokolwiek jakikolwiek film twierdzi, potrzeba szerszego kontekstu. świat medycyny opiera się na EBM (Evidence Based Medicine) Jest pełeno szarlatanów, karierowiczów, ludzi szukających rozgłosu. Wszelkie rewelacje prezentowane przez pojedynczego lekarza nie są wiarygodne. Prawdziwe wnioski można wyciągnąć dopiero po przeprowadzeniu dużych wieloosrodkowych badań. W ciągu ostatnich lat jest tendencja pokazująca, że nawet randomizowane badania przeprowadzane w małym ośrodku mają wyniki przeciwne do dużych, wieloosrodkowych badań.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 22.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.05.2015

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking