#rozdajo gry Heroes of Might and Magic® 3: Complete na serwisie GOG.com z powodu że gdyż mam taki kaprys
Udziału nie biorą zielonki zarejestrowane po dacie dodania tego wpisu oraz osoby które były niemiłe w moich wpisach ʕ ͡° ᴥ ͡° ʔ
Losowanie spośród plusujących jutro około 21:37, ale nie wiem czy nie zaśpię, ale będzie bo już kupiłem :D
#gry #homm3 #heroes3
Udziału nie biorą zielonki zarejestrowane po dacie dodania tego wpisu oraz osoby które były niemiłe w moich wpisach ʕ ͡° ᴥ ͡° ʔ
Losowanie spośród plusujących jutro około 21:37, ale nie wiem czy nie zaśpię, ale będzie bo już kupiłem :D
#gry #homm3 #heroes3
Start rakiety ma istotny wpływ na ruch lotniczy, który trzeba zamknąć w strefach gdzie rakieta leci oraz zrzuca swoje części składowe, aby samoloty nie przeszkodziły rakiecie a rakieta samolotom. Aby ograniczyć ruch w danym miejscu (z jakiegokolwiek powodu - rakieta, ćwiczenia wojskowe, zła pogoda, chmura pyłu wulkanicznego itp) poszczególne kraje, w których coś takiego się odbywa, wystawiają depesze lotnicze zwane NOTAM'ami (notice to airmen, notamy wystawiane są na prawie wszystko co się dzieje w świecie lotniczym i wpływa na planowanie lotu i sam lot). Dzięki nim zarówno dispatcher planujący lot i pilot znają restrykcje i zmiany w przestrzeni powietrznej. Notamy to więc codzienność każdego pilota i musi je przeczytać przed lotem w briefingu. No i takie coś czytaj, jeśli jego lot dotyka jakiegokolwiek 'składnika' notama. Oczywiście w języku angielskim, chociaż wiele krajów publikuje notamy w swoich językach.
Notamy wystawiane na czas startu rakiety z Przylądka Canaveral są charakterystyczne i bardzo złożone. Wystawiane są na dzień startu oraz jeden lub dwa po, jeśli pogoda niepewna i start może być przeniesiony. Notam ów - akurat na start 5 grudnia, wygląda tak:
A1821/19 NOTAMN
Q)KZMA/QWMLW/IV/NBO/W/000/999/3126N07728W255
SFC - Thrust Specific Fuel Consumption (fuel used per unit thrust)
FAA - Federal Aviation Administration
IFR - Instrument Flight Rules
AR - Area Ratio (between rocket engine nozzle and bell)