Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Vivec
Vivec

Vivec

Dołączył 11 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 5276
  • Znaleziska 924
  • Mikroblog 4352
  • Obserwujący 24
  • Obserwowane 34
Vivec
Vivec
Vivec 07.04.2018, 15:36:58
  • 11
2 215 - 1 = 2 214

Tytuł: Zothique
Autor: Clark Ashton Smith
Gatunek
Vivec - 2 215 - 1 = 2 214

Tytuł: Zothique
Autor: Clark Ashton Smith
Gatunek: Fanst...

źródło: comment_IvPf9VKyUdunALjGV6Lj42km2uAUwqsF.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mroz3
mroz3
07.04.2018, 17:43:10
  • 1
@Vivec: zaciekawiło mnie to bardzo
  • Odpowiedz

253

Watykan dystansuje się od słów papieża: "Piekło nie istnieje"

Watykan dystansuje się od słów papieża: "Piekło nie istnieje"

Watykan oficjalnie zdystansował się od rozmowy z papieżem Franciszkiem, jaką opublikował dziś rzymski dziennik "La Repubblica". Z papieżem rozmawiał założyciel tej gazety, prawie 94-letni Eugenio Scalfari.

kaxij
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 30.03.2018, 08:28:51
  • 228
  • #
    swiat
  • #
    papiez
Vivec
Vivec
Vivec 31.03.2018, 06:49:26
  • 2
@PC86: wiem, że żartujesz ale nawet gdyby papież ogłosił coś takiego ex cathedra to nie byłoby ważne. Taka wypowiedź nie może być sprzeczna z Pismem Świętym, Tradycją, czy poprzednio obowiązującymi papieskimi nauczaniami. Nie może również wprowadzać nowych prawd. Papież może jedynie wyciągać implikacje z wcześniejszych nauk, interpretować je i wyjaśniać tam gdzie są niejasne. Może formalnie wiązać co już wcześniej było nieformalnie nauczane.
To czego Chrystus nauczał nie może być "zaktualizowane".
Vivec
Vivec
Vivec 31.03.2018, 11:14:35
  • 0
@sosn: chodziło mi oczywiście o dogmaty wiary. Kwestia mobilności Ziemi nim nie jest i żaden papież nie wypowiedział się o niej ex cathedra. Co do ewolucji, to z tego co wiem stanowisko Kościoła nie uległo żadnej zmianie. Jak jej wcześniej nie negował, tak nadal nie neguje.
Vivec
Vivec
Vivec 25.03.2018, 16:18:38
  • 8
2 257 - 1 = 2 256

Tytuł: Czarny tulipan
Autor: Aleksander Dumas
Gatunek:
Vivec - 2 257 - 1 = 2 256

Tytuł: Czarny tulipan
Autor: Aleksander Dumas
Gatunek: L...

źródło: comment_ST8GF9xPZ25ruP0NERiRkaTLF2ByC1XI.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

L.....g
L.....g
konto usunięte 25.03.2018, 16:19:47
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 18.03.2018, 18:08:35
  • 8
2 270 - 1 = 2 269

Tytuł: Słownik chazarski
Autor: Milorad Pavić
Gatunek
Vivec - 2 270 - 1 = 2 269

Tytuł: Słownik chazarski
Autor: Milorad Pavić
Gatunek:...

źródło: comment_2AQtXVJg8oThicXSwNbQ0cc7hgkidyyf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 11.03.2018, 17:31:27
  • 10
2 298 - 1 = 2 297

Tytuł: Siedmiopiętrowa góra
Autor: Thomas Merton
Gatunek
Vivec - 2 298 - 1 = 2 297

Tytuł: Siedmiopiętrowa góra
Autor: Thomas Merton
Gatunek...

źródło: comment_9oC578X2bBNF3O5FitlZMXJoGQY28mNt.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 04.03.2018, 16:33:44
  • 5
2 311 - 1 = 2 310

Tytuł: Osierocony Brooklyn
Autor: Jonathan Lethem
Gatunek: Literatura
Vivec - 2 311 - 1 = 2 310

Tytuł: Osierocony Brooklyn
Autor: Jonathan Lethem
Gatune...

źródło: comment_q2spqkfSoLApSQGQKpZCbJ3BqPJWOr2F.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 25.02.2018, 15:48:13
  • 3
2 335 - 1 = 2 334

Tytuł: Rzekomo fajna rzecz, której nigdy więcej nie zrobię
Autor: David Foster Wallace
Gatunek
Vivec - 2 335 - 1 = 2 334

Tytuł: Rzekomo fajna rzecz, której nigdy więcej nie zrobię...

źródło: comment_JnNiUcAM42ER6sFInYtqN0Buo7ClfG1R.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 20.02.2018, 15:52:36
  • 3
2 347 - 1 = 2 346

Tytuł: Polystom
Autor: Adam Roberts
Gatunek: Fantastyka
Vivec - 2 347 - 1 = 2 346

Tytuł: Polystom
Autor: Adam Roberts
Gatunek: Fantastyka ...

źródło: comment_Kl51NRe46rwRlnQq0vGMWmfe1kisijY8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 18.02.2018, 15:21:41
  • 10
2 350 - 1 = 2 349

Tytuł: Ciemny Eden
Autor: Chris Beckett
Gatunek:
Vivec - 2 350 - 1 = 2 349

Tytuł: Ciemny Eden
Autor: Chris Beckett
Gatunek: Fantast...

źródło: comment_CGuHLczHVbNrzNFIfQKD3r77QxsWLS3g.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Vivec
Vivec
Vivec 11.02.2018, 15:20:59
  • 9
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

V.....5
V.....5
konto usunięte 11.02.2018, 16:09:34
  • 0
@Vivec: jakieś TL; DR synek?
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec
Autor
11.02.2018, 16:16:09
  • 0
@VintagE25: masz w pierwszym zdaniu recenzji:

jednak zamiarem autora jest wydestylowanie definicji i opisów Boga wspólnych dla wszystkich głównych religijnych i metafizycznych tradycji - judaizmu, chrześcijaństwa, islamu, sikhizmu, hinduizmu, bahaizmu - w celu pokazania, jak błędna i nietrafiona jest ateistyczna krytyka wiary w Boga.


Plus rozważenie problemów jakie kwestie bytu, świadomości i błogości(lub dobra) stawiają przed naturalistycznym światopoglądem.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 04.02.2018, 15:17:07
  • 18
2 403 - 1 = 2 402

Tytuł: Król bólu
Autor: Jacek Dukaj
Gatunek:
Vivec - 2 403 - 1 = 2 402

Tytuł: Król bólu
Autor: Jacek Dukaj
Gatunek: Fantastyk...

źródło: comment_kzhVANTTP1Vy56VcVRbh2m8X4lW5etHN.jpg

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kraggthegrimm
kraggthegrimm
04.02.2018, 18:14:16
  • 1
@Vivec: ehem, trzeci zbiór : Xavras, W kraju niewiernych i Król....
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec
Autor
04.02.2018, 18:31:15
  • 0
@kraggthegrimm: mas rację. Zapomniałem, że w Xavrasie oprócz tytułowej powieści są jeszcze opowiadania.
  • Odpowiedz
Vivec
Vivec
Vivec 28.01.2018, 16:16:27
  • 17
2 417 - 1 = 2 416

Tytuł: Śledztwo
Autor: Stanisław Lem
Gatunek: Kryminał,
Vivec - 2 417 - 1 = 2 416

Tytuł: Śledztwo
Autor: Stanisław Lem
Gatunek: Kryminał...

źródło: comment_FnjsVUuzOu6ycdMseOVh1hR6qnn5sFF7.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

4

Jest konflikt między religią i nauką.

Jest konflikt między religią i nauką.

Nauka może kwestionować niektóre twierdzenia religii, częściej jest jednak tak, że niektóre jej odkrycia wchodzą w kolizję z religijnymi dogmatami

robert5502
z
listyznaszegosadu.pl
dodany: 26.01.2018, 07:19:59
  • 28
  • #
    nauka
  • #
    religia
  • #
    chrzescijanstwo
  • #
    islam
  • #
    ateizm
  • #
    ciekawostki
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 07:56:00
  • 8
Rewolucja kopernikańska miała miejsce nie dzięki Kościołowi, a wbrew niemu.


Tak, Kościół finansując badania astronomiczne chciał pewnie zahamować rozwój nauki...

Rozwój medycyny był przez stulecia hamowany przez zakaz sekcji zwłok


Większość
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 10:10:16
  • 3
@UltimaThule: ale po co miałaby nadążać? Nauka i religia to dwie odrębne dziedziny, zajmujące się różnymi sprawami. Nauka wyjaśnia działania przyrody, a religia plan Boga dla ludzkości. Jeśli jedna dziedzina wchodzi w paradę drugiej, to znaczy, że jest źle wykorzystywana przez ludzi. Kiedyś instytucje religijne mogły być podporą dla rodzącej się nauki, ale była to jedynie działalność poboczna tych instytucji, nie wynikająca z ich głównego powołania(choć mogła to powołanie wspierać).
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 10:51:35
  • 2
@UltimaThule:

Nauka i religia to odrębne dziedziny od niedawna


Chyba teraz rozmawiamy o obecnej sytuacji, nie? Zresztą nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że wcześniej nie były odrębne. Od momentu powstania nauki zdawano sobie sprawę, że to coś innego od religii. Co najwyżej granice mogły nie być tak ostre jak dziś
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 10:56:10
  • 2
@robert5502:

Jest maly problem w tym co napisales. Jezeli byla by to prawda, Polska powinna byc przykladem niebywalych osiagniecia naukowych, gdyz korporacja, ktora tak wspaniale edukuje, jest w pl obecna od okolo 1000 lat.


Czy religia jest jedynym czynnikiem wpływającym na społeczeństwo? Może ty postrzegasz to w taki prosty sposób, ale ja nie. Poza tym zadaniem Kościoła nie jest edukacja naukowa, ale duchowa i nigdzie nie napisałem, że Kościół jest
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 11:14:11
  • 2
@robert5502:

tak sie przyczyniali, ze piorunochrony nazywali heretycka zerdzia. " ochronny drut” był początkowo traktowany bardzo nieufnie przez Kościoły różnych wyznań. Piorunochron okrzyknięto nawet „heretycką żerdzią” [...] Jedynym znanym sposobem radzenia sobie z piorunami było bicie w kościelne dzwony."


Prawdą jest, że używanie dzwonów kościelnych było popularnym sposobem odstraszania piorunów. Ale trzeba wiedzieć również, że Kościół uważał taką praktykę za przesąd przynajmniej od XVII wieku, gdy potępił ją kardynał
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 11:21:15
  • 2
@UltimaThule:

To czego mi osobiście brakuje to wyraźne i jednoznaczne poparcie KK dla nauki.


Ja takie poparcie widzę np. w encyklice Jana Pawła II Fides et ratio, w nowszych komentarzach Franciszka czy w działalności obserwatorium watykańskiego.
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 14:04:49
  • 2
@UltimaThule: zgadzam się, że obecnie Kościół ma pewien kłopot z komunikowaniem swojej nauki wiernym. Ale nie zapominajmy, że Kościół działa nie tylko w Polsce. Czytam np. trochę amerykańskiej blogosfery i subreddity dotyczące chrześcijaństwa i tam akcenty rozkładają się trochę inaczej niż u nas(choć z drugiej strony internet to tylko wycinek rzeczywistości).

W KK przestają się odnajdywać ludzie związani z nauką a coraz więcej szuka porządku przedsoborowego.


Ja tego nie zauważyłem.
Vivec
Vivec
Vivec 26.01.2018, 14:52:57
  • 2
@robert5502: zdaniem Kościóła prawda nie może przeczyć prawdzie. Jeśli istnieje konflikt pomiedzy religijną interpretacją a niezawodną prawdą naukową należy uznać, że z powodu niewiedzy źle dany ustęp Biblii do tej pory odczytywaliśmy. Tak głosił już św. Augustyn w starożytności.
Vivec
Vivec
Vivec 21.01.2018, 15:24:43
  • 8
2 433 - 1 = 2 432

Tytuł: Final Pagan Generation
Autor: Edward J. Watts
Gatunek:
Vivec - 2 433 - 1 = 2 432

Tytuł: Final Pagan Generation
Autor: Edward J. Watts
G...

źródło: comment_Ty72pX9h0Ew06KEkOI0hFebE2RxsodPl.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KontrolaAntydopingowa
KontrolaAntydopingowa
21.01.2018, 15:25:01
  • 0
2 433 - 1 = 2 432

@Vivec Prawdopodobnie poprzednicy zrobili błąd, masz okazje go poprawić.

Podpowiedź (teoretycznie zawiera poprawione błędy poprzedników):
2440 - 1 = 2439
  • Odpowiedz

531

COSMOS - Zapowiedź drugiego sezonu | Wiosna 2019

COSMOS - Zapowiedź drugiego sezonu | Wiosna 2019

Zapowiedziano drugi sezon fenomenalnego serialu dokumentalnego Cosmos, którego prowadzącym jest Neil deGrasse Tyson dla FOX i National Geographic

ActiveekHere
z
youtube.com
dodany: 13.01.2018, 21:07:40
  • 67
  • #
    nauka
  • #
    kosmos
  • #
    astronomia
  • #
    technologia
  • #
    seriale
Vivec
Vivec
Vivec 14.01.2018, 14:43:35
  • 1
@iamsearchingforthetruth:

ciężko nazwać też przekaz zawarty w serii Cosmos zarówno starej jak i nowej - pseudonaukowym.


Jeśli historię uznać za naukę, to można pokusić się o takie stwierdzenie. Chodzi mi o animowany fragment dotyczący Giordano Bruno, który jest uproszczoną, czarno-białą karykaturą prawdziwej historii z zaskakującą ilością nieprawd jak na tak krótką kreskówkę.
Vivec
Vivec
Vivec 14.01.2018, 15:33:25
  • 3
@iamsearchingforthetruth: np.:
poemat De rerum natura Lukrecjusza nie był zakazany przez Kościół;
Bruno nie został wyrzucony z zakonu tylko sam uciekł, gdy przełożeni oskarżyli go o obronę ariańskiej herezji;
nie był jedynym, ani pierwszym głoszącym, że Ziemia nie jest centrum wszechświata, a gwiazdy są innymi słońcami(przed nim był Mikołaj z Kuzy, szanowany kardynał);
problemy które Bruno napotkał w Oxfordzie nie wynikały z jego obrony kopernikanizmu, ale z plagiatu, który popełnił
Vivec
Vivec
Vivec 13.01.2018, 16:08:57
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

874

Trudne pytania do papieża. "Jeśli islam jest dobrą religią, to czemu...

Trudne pytania do papieża. "Jeśli islam jest dobrą religią, to czemu...

Grupa muzułmanów nawróconych na katolicyzm, napisała do papieża Franciszka list otwarty z prośbą o zmianę jego nauczania na temat islamu. – Skoro papież...

washington
z
dorzeczy.pl
dodany: 13.01.2018, 09:39:13
  • 147
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    religia
  • #
    islam
  • #
    katolicyzm
Vivec
Vivec
Vivec 13.01.2018, 12:23:56
  • 12
@Zakkalec:

Chociaż nie jestem chrześcijaninem, to zawsze mnie dziwiło, dlaczego kościoły katolicki, prawosławny, ewangelickie i inne nie uważają islamu za herezję


Na początku właśnie tak uważano. Widziano to jako wypaczenie przez Mahometa chrześcijańskiej doktryny. Jeszcze nawet Hilaire Belloc pisał o mahometanizmie, że był herezją atakującą Kościół z zewnątrz.

358

Posłanka Nowoczesnej: Nigdy nie uznam, że 3-miesięczny płód nie jest dzieckiem

Posłanka Nowoczesnej: Nigdy nie uznam, że 3-miesięczny płód nie jest dzieckiem

"Żołądź to nie jest dąb, jajko to nie jest kura, a płód i zarodek, i zygota, i zlepek komórek nie jest dzieckiem" – mówiła wczoraj w Sejmie Barbara...

Danielos88
z
dorzeczy.pl
dodany: 11.01.2018, 16:33:50
  • 351
  • #
    polska
  • #
    4konserwy
  • #
    polityka
Vivec
Vivec
Vivec 12.01.2018, 16:05:24
  • 0
@adam2a:

Jednocześnie nie jest osobą.


"Osoba" jest to po prostu "indywidualna istota ludzka". Czy człowiek na wczesnym etapie rozwoju jest
Vivec
Vivec
Vivec 12.01.2018, 16:17:08
  • 1
@27er:

Jeszcze niedawno prawdziwie godnym człowiekiem się było po ochrzczeniu, potem od urodzenia, potem od zapłodnienia.


Jeszcze niedawno czyli kiedy? Bazyli Wielki, jeden ze starożytnych Ojców
Vivec
Vivec
Vivec 31.12.2017, 15:01:38
  • 7
2 490 - 1 = 2 489

Tytuł: Awake in the Night Land
Autor: John C. Wright
Gatunek
Vivec - 2 490 - 1 = 2 489

Tytuł: Awake in the Night Land
Autor: John C. Wright
G...

źródło: comment_OIBhcC8p8NlMnToEaaBTcxGXZbAhPCXB.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

R.....u
R.....u
konto usunięte 31.12.2017, 15:30:04 via Android
  • 1
Dzięki. Pierwsza książka jaką przeczytam w 2018!
  • Odpowiedz

314

Czy Boże Narodzenie to kopia rzymskich zwyczajów?

Czy Boże Narodzenie to kopia rzymskich zwyczajów?

Jak wyglądało święto Bożego Narodzenia w czasach rzymskich? Jak się okazuje skojarzenie rzymskiego święta Saturnaliów z Bożym Narodzeniem jest nieuniknione. Saturnalia były niezwykle popularnym świętem rzymskim, kiedy to panował czas radości, wszyscy byli sobie równi oraz przekazywano sobie podarki.

IMPERIUMROMANUM
z
imperiumromanum.edu.pl
dodany: 24.12.2017, 10:37:02
  • 182
  • #
    nauka
  • #
    religia
  • #
    imperiumromanum
  • #
    historia
  • #
    ciekawostki
  • #
    ciekawostkihistoryczne
Vivec
Vivec
Vivec 24.12.2017, 15:34:16
  • 9
Sugerujesz, że obchody Sol Invictus albo Yule wcale nie miały miejsca?


@Vvornth: jeśli chodzi o święto Słońca Niezwyciężonego nie jest pewne czy to w tym dniu poganie je obchodzili. Informacje na ten temat pochodzą z jednego manuskryptu z IV wieku, tzw. kalendarza Filokalusa, który był spisem znaczących dat i wydarzeń z 354 roku. Z datą 25 grudnia pojawia się taka wzmianka: N•INVICTI•CM•XXX, czyli mniej więcej:
Vivec
Vivec
Vivec 25.12.2017, 10:58:53
  • 5
wyjaśnił dlaczego


@popcorn84: pierwsi chrześcijanie nie znali daty Bożego Narodzenia. Z różnych powodów, różne grypy przyjęły kilka dni: 20 maja, 21 marca, 25 marca, 21 kwietnia, 15 kwietnia, 6 stycznie i właśnie 25 grudnia. Ostatnia data wzięła się najprawdopodobniej z powodu wspomnianej w pierwszym poście judaistycznej tradycji dotyczącej proroków(wspomina o niej Talmud babiloński przytaczając debatę z początku II w.n.e między dwoma rabinami) i w końcu zyskała największą popularność. Wspomina o tym
Vivec
Vivec
Vivec 25.12.2017, 12:19:40
  • 0
@Meilong: wprost przeciwnie. To teoria o przejęciu pogańskiego święta pochodzi ze średniowiecza(pierwszy o niej wspomniał Dionizy bar-Salibi z Syrii żyjący w XII wieku), a wspominana tradycja istniała już przynajmniej w II wieku(wspomina o tym Talmud babiloński). Pierwszy raz odniesiono ją do osoby Chrystusa na początku IV w. w anonimowym traktacie o przesileniach i równonoc(chyba, że liczyć również komentarz Hipolita z początku trzeciego wieku, którego autentyczność jednak nie jest pewna).
Vivec
Vivec
Vivec 25.12.2017, 13:42:24
  • 0
@Meilong:

Problem jest taki, że większość twórczość Bar-Salibiego to opracowania starszych, często już zaginionych źródeł starożytnych.


Kolejny problem to, że to nie sam Bar-Salibi o tym pisał ale ktoś inny lata po jego śmierci dokonał tego dopisku(o czym całkowicie zapomniałem i błędnie napisałem, że to słowa Dionizego). Więc tym bardziej geneza tej teorii jest
Vivec
Vivec
Vivec 25.12.2017, 14:39:25
  • 0
@Meilong: jednak zapożyczenie daty narodzenia Chrystusa przez wczesnych chrześcijan od święta pogańskiego bóstwa, było by wg mnie na tyle nadzwyczajnym posunięciem, że by je uznać musiałbym uzyskać jakiś twardy dowód. Bo kłóci się to z tym co wiem o tym okresie.
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
  • Strona 10 z 17
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 17.08.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 12.03.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 27.12.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 23.03.2015

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking