@Lipathor: Wiadomo. Podobno sam Teal'c miał powiedzieć w jednym z ostatnich odcinków, że "Tretonina to syf, normalna woda gazowana z farbką, bardziej j---e wątrobę niż 30 lat picia wódy. Oni nas specjalnie tym poją, żebyśmy nie doczekali emerytury", ale wycięli.
MGB GT produkowane było w latach 1965-1980 przez British Motor Corporation, a następnie British Leyland.
Nadwozie zaprojektował Pininfarina, sportowe i zarazem praktyczne, ponieważ trzecie drzwi zapewniały dobry dostęp do bagażnika, a pochylona tylna szyba nadawała dynamicznego sznytu, możnaby je określić zatem jako hatchback coupe. Jednak z tyłu wygodnie podróżować mogły tylko dzieci lub karły < 180 cm na krótkich dystansach, gdyż dach był nisko.
Po podpisaniu umowy licencyjnej na produkcję Fiata 126, część środowiska motoryzacyjnego pytała, dlaczego nie kupiono licencji na o wiele bardziej nowoczesnego wówczas Fiata 127. Uzasadnieniem odrzucenia tego nowszego fiatowskiego modelu było to, że koszt produkcji byłby znacznie droższy, niż jego poprzednika. Tak więc kultowym samochodem w Polsce został uroczy Maluch.
Niemniej jednak Fiat 127 trafił do Polski, nie jako licencyjny, ale montowany w znikomej liczbie egzemplarzy w warszawskiej FSO. Po zaprzestaniu produkcji przestarzałej
źródło: comment_1640863014Xg2ANArGDfVi4IIRGT8ouf.jpg
Pobierz