Wpis z mikrobloga

Dzień dobry!

MGB GT produkowane było w latach 1965-1980 przez British Motor Corporation, a następnie British Leyland.

Nadwozie zaprojektował Pininfarina, sportowe i zarazem praktyczne, ponieważ trzecie drzwi zapewniały dobry dostęp do bagażnika, a pochylona tylna szyba nadawała dynamicznego sznytu, możnaby je określić zatem jako hatchback coupe. Jednak z tyłu wygodnie podróżować mogły tylko dzieci lub karły < 180 cm na krótkich dystansach, gdyż dach był nisko.

W porównaniu z poprzednikiem, MGA, MGB miało już nadwozie samonośne, które jest lżejsze i sztywniejsze niż rama rurowa. Gaźnikowy silnik o pojemności 1798 cm3 dostarczał 97 koni, które rozpędzały auto do setki w 11 sekund i prędkości maksymalnej 169 km/h. Usytuowany był z przodu i napędzał tylną oś, jak to wówczas było przyjęte.

MGB było jednym z pierwszych autek posiadających strefy zgniotu, chroniące kierowcę i pasażera w zderzeniu z nieruchomą dwustutonową przeszkodą przy prędkości 48 km/h.

Ogółem wyprodukowano 125.282 sztuki MGB GT, których większość wyeksportowano do USA. Dzisiaj dużo jeździ ich również w Niemczech Zachodnich, gdyż Niemcy miłują stare brytyjskie kabriolety, roadstery i defendery.

Za tydzień pochylimy się nad ciekawą polską konstrukcją. Tradycyjnie sugeruję obserwować #rzetelnafura, jeśli lubisz ciekawostki o autkach.

#samochody #motoryzacja #carboners #carspotting #mg
DerMirker - Dzień dobry!

MGB GT produkowane było w latach 1965-1980 przez British ...

źródło: comment_VirtBM3kcMuhPmbWc1DCFgaoNWrtsG9o.jpg

Pobierz
  • 17
chroniące kierowcę i pasażera w zderzeniu z nieruchomą dwustutonową przeszkodą.

Jakie ma znaczenie masa przeszkody, skoro jest nieruchoma? Mogłaby i mieć milion ton i skutek ten sam. Znaczenie raczej miało by z jakiego jest materiału, czy jest sprężysta. A być może chodzi o to, że dla celów testu przeszkoda miała dwieście ton, po to aby była nieruchoma...