Protip dla użytkowników komputerów od #apple - w celu dokładniejszego kontrolowania głośności / podświetlenia przytrzymajcie ALT+SHIFT podczas wciskania przycisków odpowiedzialnych za głośność / podświetlenie.
@07zglosSie: Wiecie co było w tym z-------o? To, że nie wchodziły tam wszystkie żetony jednej serii. Jakoś 1/3 żetonów pozostawała luzem. I oczywiście jak się zasuwka wyrobiła, to sama się otwierała i luźno latała.
357686312646216567629137 jest tak zwaną "left-truncatable prime" (nie wiem, czy istnieje polski odpowiednik tej nazwy). Oznacza to, że usuwając kolejne jej cyfry (zaczynając od lewej strony) za każdym razem będziemy otrzymywali liczbę pierwszą. Jest to największa liczba o takich właściwościach.
@pococimojlogin: Tak intuicyjnie to całkiem logicznym wydaje się być skończona ilość takich liczb pierwszych - zaczynasz od 2,3,5,7 i dodajesz do nich od lewej kolejne cyfry - niektóre są pierwsze, niektóre nie. Potem znowu i znowu. Aż dojdziesz do poziomu na którym żadna z cyfr 1-9 nie da Ci z liczbami z niższego poziomu liczb pierwszych.
@scyth: Zmyliły mnie podane konkretne wartości, lepsze byłyby same paski bez liczb. Nie mam poglądu na ogół statystyki i myślałem, że to są jakieś standardowe, pospolite obliczenia, które robicie na co dzień, a o których nie wiem ;)
Podobno takie coś na prawdę się zdarza. ;) Takie małe podsumowanie błędów studentów na egzaminach z matematyki zrobione przez Zbigniewa Skoczylasa, jednego z profesorów PWr. Najciekawszy fragment:
>Rozumowania w rozwiązaniach zadania dotyczącego wieku trzech braci. "W celu skorzystania z ostatniej informacji w zadaniu dodatkowo wprowadzam czwartego brata". Inny zadający otrzymał ujemny wiek braci, jednak nie stracił głowy i napisał: "Najstarszy brat urodzi się za 6 lat, średni za 9 lat, a najmłodszy
Zastanawiam się, czy nie otworzyć AMA. Kończe piąty rok studiów matematycznych. Ja i kilka moich znajomych dzięku stypendium wychodzimy więcej, niż gdybyśmy zarabiali średnią krajową. Orientuję się jakie są możliwości po matematyce, a dość daleko odbiegają do stereotypu nauczyciela w szkole. Dwa razy uczestniczyłem w Międzynarodowej Olimpiadzie Matematycznej dla studentów, a kilka razy w mniejszych konkursach. Na koszt uczelni byłem na kilku konferencjach
@t3m4 @razornfs @McCoy Dzięki za słowa otuchy :D Teraz zbliża się sesja to nie mam za wiele czasu. Jak więcej osób będzie zadowolonych z tego wpisu to może przerobię na znalezisko i dodam coś więcej. Na razie do głowy przychodzi mi wytłumaczenie (bardzo matematyczne) dlaczego owady lecą do światła. Choć nie wiem, czy łatwo dałoby się to spisać (tutaj bardzo fajnie się pokazuje :) ). No i kilka paradoksów,
@scyth: W Poznaniu jest pomnik im poświęcony. Przechodzę tamtędy dwa razy dziennie i zawsze wymieniam ich nazwiska w pamięci. Lubię pamiętać o takich bohaterach. Ponieważ kocham Polskę, a mą życiową pasją (największą) jest nauka chcę pamiętać polskich naukowców. Lubię też myśleć o tym, że ludzie nauki, którzy użyli swego geniuszu dla dobra to bohaterowie całej ludzkości.
At the end of the last lecture of an introductory course (...), the professor (...) encouraged the class to ask any remaining questions on anything that had been covered. A student who had never asked any question before raised her hand. “Professor Casella, I really enjoyed your class, but there is one thing that has puzzled me for the entire semester. Why are standard deviations always six?”
Czy wiecie jaki jest związek muzyki z twierdzeniem Pitagorasa? Co łączy pentagram i złoty podział? Jak wykorzystać znaczniki na bandzie stołu bilardowego do lepszego trafiania w cel? Te i kilka innych ciekawostek pokaże Kaczor Donald w świetnej bajce "Donald in Mathmagic Land" z 1959 roku.
http://www.deltami.edu.pl/temat/matematyka/geometria/stereometria/2014/04/30/Kto_by_sie_spodziewal/
#matematyka #ciekawostki