Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko221
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Remigiusz_Mroz
Profil zweryfikowany

Remigiusz_Mroz

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 221
  • Znaleziska 212
  • Mikroblog 9
  • Obserwujący 89
  • Obserwowane 1

951

AMA – Remigiusz Mróz

AMA – Remigiusz Mróz

Drogie Mirki i Mirabelki, z tej strony Remigiusz Mróz – pisarz i doktor nauk prawnych, ojciec między innymi Chyłki i Forsta, autor około gazyliona książek. Według statystyk najpopularniejszy autor w Polsce – ale wszyscy wiemy, że one kłamią. Przez najbliższą godzinę (albo i więcej) postaram...

Remigiusz_Mroz
z
wykop.pl
dodany: 28.10.2019, 16:56:42
  • 760
  • #
    ama
  • #
    czytajzwykopem
  • #
    rozdajo
  • #
    idziemroz
  • #
    ksiazki
  • #
    ciekawostki
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:18:22
  • -6
@podpisales_sie_na_Waltosiu: Zdarzyło się. :) PS Fajny nick!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:20:30
  • -4
@Juhhha: To była kłopotliwa sprawa, bo bodajże w drugim odcinku jest scena z Chyłką mocno zaniepokojoną losem Oryńskiego – w książkach to nastąpiło po roku znajomości. ;) Ale myślę, że scenarzyści dobrze wybrnęli – i dzięki tym zmianom mamy pewne urozmaicenie.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:20:46
  • -6
@emilka_: W zanadrzu jeden gotowy – jedenasty. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:22:09
  • -7
@mostnakrzywej: Właściwie w Nieodgadnionej cała historia się domknęła, ale jako że zbliża się ekranizacja, pojawił się także temat potencjalnego trzeciego sezonu – a więc i trzeciego tomu. Nie wiem, trudno powiedzieć. Jeśli pomysł wpadnie mi do głowy i nie będzie dawał spokoju, na pewno zasiądę do pisania. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:22:28
  • 27
@pingwinek_2019: Tylko czasem. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:22:58
  • -9
@Polegly_Hatifnatam: Bo nikt inny nie robi takiego... eventu za każdym razem. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:23:29
  • -5
@mostnakrzywej: Właściwie ona sama ładuje się w nieciekawe sytuacje życiowe – ja zawsze staram się ją z nich wyciągnąć. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:24:45
  • 0
@Julia_aa: Na niepoważnie w trzeciej klasie podstawówki. Na poważnie na studiach. Ale między jednym i drugim cały czas towarzyszyło mi przekonanie, że to po prostu coś, co sprawia dużo radości. A klamka zapadła mniej więcej na dwusetnej stronie Parabellum – to wtedy zrozumiałem, że tę książkę skończę i że nie chcę robić w życiu nic poza pisaniem.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:25:22
  • 0
@chylkazduetuniepokornych20_19: Nie wiem, bo Blanki nie czytałem jeszcze! Miała mi wysłać książkę, ale nie dostałem. (Więc bezludna wyspa z Gangiem).
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:26:03
  • -8
@pro666full: Na szczęście nie spotkałem – ale gdybym zobaczył na horyzoncie, puściłbym się w długą. ;) Chyłka to dla mnie przede wszystkim ciekawa osobowość i jedna z bohaterek, które naprawdę potrafią mnie zaskoczyć.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:28:11
  • -118
@L3stko: W końcu! AMA bez tego pytania było niepełne. :) Miesięcznie trudno obliczyć, ale powiedzmy, że jakieś dwa lata temu mógłbym przejść na emeryturę (sprawiając wielką radość co najmniej kilku krytykom) i żyć na wysokim poziomie.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:28:49
  • 8
@Farciarz: Hej! Usunąłbym, ale muszę najpierw AMA dokończyć. :) "Cyfryzacja sfery władztwa publicznego".
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:29:32
  • 1
@Aneczkaczytelniczka123: Wszystko naraz! Ale jeśli rano chciałbym być żywy i musiałbym wybrać jedno, to p--o.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:30:09
  • -5
@mostnakrzywej: Z esemesa od firmy kurierskiej z informacją, że "moja przesyłka już na mnie czeka w paczkomacie!" – mimo że nic nie zamawiałem. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:30:47
  • -7
@podpisales_sie_na_Waltosiu: Tak. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:31:08
  • -1
@Dingi_dingi_du_du_du: Trzymam za niego kciuki. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:32:30
  • -9
@J_E_K: Dostawałem jakieś anonimy, ale najbardziej w pamięć zapadł mi Pan Historyk, który akurat zajmował się tematem, o którym pisałem w powieści – i w dość bezpośredni sposób starał się przekonać mnie, że zniszczyłem cały dorobek jego życia.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:36:14
  • 48
@powsinogaszszlaja: Artykułów Adama Szai staram się nie komentować, bo to trochę taka relacja jak Owsiak–Matka Kurka. ;)
Ale byłem na Wyspach Owczych – spotkałem się z bardzo miłym przyjęciem wśród Farerów, a rodzina, o której mowa udzieliła nawet wypowiedzi w materiale TVN-u. Zaprosili mnie do siebie do domu przy okazji następnej wizyty, więc chyba jednak nie byli aż tak zdegustowani, jak napisano w tym artykule. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:38:27
  • -1
@LibertyPrime: 1. Jak najbardziej – pod koniec roku robię reedycję Chóru, a pod koniec zimy, jak mrozy trochę zelżeją, będzie kontynuacja.
2. Piszę mniej więcej w takim tempie, jak zawsze – może nawet nieco wolniej. Nie zawsze wszystko wychodzi, ale zawsze wszystko idzie prosto z serca, jakkolwiek banalnie by to brzmiało. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:38:54
  • 21
@OnufryZagloba: Mnie jeszcze trochę do jego cienia brakuje – na razie stoję w jakiejś bocznej, ciemnej uliczce. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:39:30
  • -5
@dawid-kadziela: Zazwyczaj bohaterowie sami się wpraszają, a ja sam jestem zaskoczony, że nie wpadłem na to wcześniej.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:40:35
  • 1
@cns: Różnie. To strefa komfortu, bo kontroluje się wszystko – ale wyjście z niej wymaga trochę roboty. Szczególnie jeśli prosto z powieści idzie się do mediów, gdzie świat rządzi się zupełnie innymi prawami. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:41:24
  • -4
@tanadobrejdrodzezycia: ( ಠ_ಠ)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:42:24
  • -2
@Cuddi: Tylko na trzeźwo – muszę mieć poczucie pełnej kontroli. Poza tym ze wspomaganiem pisze się stanowczo zbyt łatwo – i właśnie z tego względu to równia pochyła. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:43:52
  • 152
@robert5502: Wygląda, jakby przyszli na AMA. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bogiem a prawdą, ja też założyłem zielonkę tylko na ten użytek – normalnie posługuję się kontem z 2013 r. bez mojej gęby i nazwiska. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:44:39
  • -1
@Polegly_Hatifnatam: Zbyt wiele do wyboru! Muszę jeszcze przyjrzeć się zbiorowi, który niejaka Katarzyna Bonda dostała przedwczoraj na targach.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:45:25
  • -3
@malaika: Któraś książka Wilbura Smitha była tak okrutnie przetłumaczona, jakby ktoś przepuścił tekst przez Google Translate. To było bolesne.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:46:11
  • -3
@KafkaArt: Pewnie! Zwierz zrobił robotę, a masło dostałem nawet w formie fizycznej.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:47:20
  • -5
@tuttifruttis: Mnóstwo! Ale sporo z nich pojawia się u jej bohaterek, więc nigdy nie porwałbym się na zapożyczenia. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:48:21
  • 4
@susuke15: Były informacje poza Wypokiem, więc parę osób pewnie założyło konta. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:50:08
  • -5
@susuke15: Może kiedyś – mam pewien pomysł, ale brakuje mi narzędzi i odpowiedniej motywacji. Jak chwyci i nie da o sobie zapomnieć, to pewnie się na to porwę. W najgorszym wypadku zamknę w szufladzie. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:51:11
  • 9
@tuttifruttis: Nigdy. Kiedy zaczynałem, napisałem kilkanaście stron Parabellum przy piwie czy winie i szło tak gładko, że od razu zrozumiałem, dlaczego tylu pisarzy jest alkoholikami. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:52:23
  • -1
@J_E_K: Chętnie popiłbym tequilę z Chyłką, połaził po górach z Forstem i pomieszkał trochę na Wyspach Owczych. Ale tak na stałe? Pewnie najciekawiej byłoby mi w uniwersum Chóru zapomnianych głosów. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:52:53
  • -6
@SaberOne: Ja też, ale przez tę książkę nie przespałem tylu nocy, że obiecałem sobie: nigdy więcej. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:54:16
  • -7
@iluzjonistka24: Musi być jedno i drugie, inaczej można by zwariować. :) W trakcie roboty jest całkowita samotność – na dłuższą metę to niezdrowe. A gdyby tylko się spotykać z Czytelnikami, nie byłoby komu pisać.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:55:18
  • -5
@flyingcircus: Nie mam pojęcia – na razie pewne znane studio bierze się do ciekawego projektu z Chórem zapomnianych głosów. ( ͡° ͜ʖ ͡°) (Więc to w przypadku tej książki upatrywałbym chyba największych możliwości).
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:56:28
  • -3
@Juhhha: Podczas pisania egzystuje w świecie powieści – może nawet bardziej niż w tym realnym. To są prawdziwe emocje i przeżycia, dlatego pogubić się nie sposób. Czasem wydaje mi się, że łatwiej zapomnieć mi o czymś w realnym świecie, jak np. termin zapłaty ZUS-u. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:58:37
  • 21
@zniwiarz_z_chin: Miało być jedno pytanie! Ale znów samo dobro, to nie mogę odpuścić. ;)
1. Nie mam – siadam i piszę. Byle od rana, bo jeśli zajmę się czymś innym, to później trudno mi wejść na właściwe obroty.
2. Piszę około dziesięciu stron w Pages, znaków nie sprawdzam.
3. Wiesława Myśliwskiego.
4. Nie, bo wydaje mi się, że podstawą tej roboty jest wątpienie w siebie i w swoją robotę.
5.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 17:59:19
  • -2
@GlenRunciter: Niesamowite, jak zawsze! Wydawca może podawać nakłady i liczby sprzedanych egzemplarzy, ale tak naprawdę tylko podczas takich spotkań można poczuć, że ktoś naprawdę czyta te książki. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:01:14
  • -6
@emilka_: Tak, bo Magda to był naprawdę świetny wybór – prywatnie jest w dużej mierze Chyłką, przynajmniej jeśli chodzi o energię i charakter. Choć jest też tak, że Chyłka zawsze będzie miała dla mnie twarz... Chyłki. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:01:40
  • 7
@ntr1987: Wiedziałem, że będą trudne pytania, ale bez przesady! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:01:53
  • -9
@PodajeCegle_1: Iron Maiden zostali zdeklasowani!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:02:22
  • -9
@dawid-kadziela: Tak – i to nawet w przyszłym roku. Wprawdzie poza swoją serią, ale będzie to znaczący występ. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:03:03
  • -5
@podpisales_sie_na_Waltosiu: Parę dni temu skończyłem "Rekursję" Blake'a Croucha, w trasie do Krakowa i z powrotem przypominałem sobie "Biegunów" Olgi Tokarczuk, a wieczorami czytam teraz "Przejście" Justina Cronina.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:03:21
  • -13
@Ta_od_Faceta_z_X5: ¯\_(ツ)_/¯
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:04:18
  • -7
@konanwieprzowinca: Pewnie – przy każdej książce jestem otwarty na nowych grafików. Zazwyczaj siadam z wydawcą, namyślamy się, kombinujemy, zlecamy projekty kilku osobom i wybieramy ten, który najbardziej przypadł nam do gustu.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:05:50
  • -10
@Aneczkaczytelniczka123: Pomysł dobry, tylko musiałbym popracować nad tempem, bo ona za szybko pisze. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:08:59
  • 13
@powsinogaszszlaja: Wybacz, nie rozwinąłem – nie było żadnego niesmaku, wręcz przeciwnie. To naprawdę mili ludzie, którzy nie mieli nic przeciwko użyciu podobnego nazwiska. Mieliśmy zresztą kontakt na fb przez jakiś czas i na pewno do nich zawitam, jeśli kiedyś będę na Farojach.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:09:46
  • -4
@susuke15: Że też sam na to nie wpadłem... ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:10:42
  • -5
@mostnakrzywej: Nieczęsto – tylko kiedy nie mam innego wyboru. :) Ale zazwyczaj wtedy i tak siądę w nocy, żeby mieć choćby minimalną styczność z tym, nad czym aktualnie pracuję.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:11:13
  • -3
@Masm: Chyba jakiś egzystencjalny przymus – kiedy zacząłem pisać na poważnie, nie wyobrażałem sobie, żebym mógł robić coś innego.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:12:02
  • -2
@lenovo99: Pewnie, grałem całkiem sporo aż do momentu, kiedy zacząłem pisać – wtedy pisanie zastąpiło większość innych rozrywek. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:15:02
  • -6
@tichy_40: 1. Znam co najmniej cztery. ;)
2. Żeby tylko w Polsce! Robią to na Wyspach Owczych, w Stanach, w przestrzeni kosmicznej...
3. Właściwie to chyba działa odwrotnie. Jak rzuciłem fajki po kilkunastu latach, to nagle wszyscy bohaterowie zaczęli palić. ;)
4. Chciałbym powiedzieć, że tak, ale nigdy nie widziałem żadnego filmu Patryka. Nadrobię i się zainspiruję. :)
5. Polacy u mnie zawsze dobrzy!

I nie ma sprawy. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:15:27
  • -5
@pingwinek_2019: Zachowuję, stawiam na biurku albo na stosach książek. Ew. robię voodoo. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:15:54
  • 1
@MrFrost: W dodatku zielonka odpowiada. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:16:57
  • 85
@tuttifruttis: Dobre i ważne pytanie, od którego najczęściej się ucieka. ;) Nigdy złego słowa nie powiem pod ich adresem. Jeśli chcą zapłacić za książkę, to w ten sposób doceniają moją robotę – jeśli nie chcą, rozumiem.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:17:19
  • -6
@Polegly_Hatifnatam: I zmieni nazwisko? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:18:04
  • -3
@kszaku: Zbliża się! Myślę, że to będzie kolejny projekt, który trafi na antenę. Liczę na to, że w przyszłym roku, ale stacji nie mogę jeszcze zdradzić. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:19:11
  • 8
@biskup: Tak, tzn. wszyscy moi ghostwriterzy przyszli na AMA. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:19:51
  • -5
@pingwinek_2019: Chyłka. Zordonowi zajęło to dłużej i przez kilka dni zmieniałem mu nazwisko, aż w końcu miałem dość i za karę dałem mu Oryński.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:20:47
  • -3
@IrytujacyTypek: Musiałbym popełnić jeszcze trochę artykułów naukowych, a znając mój przerób, to kto wie... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:21:34
  • -2
@Kafecz: Niebawem wracają – od nich planuję zacząć przyszły rok. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:22:57
  • 1
@Julia_aa: Rozmawiam z kilkoma producentami, ale główny problem to pieniądze – produkcje historyczne są nieporównywalnie droższe od tych, których akcja rozgrywa się współcześnie. Mimo to parę podmiotów się interesuje, głównie pod kątem filmu – a mnie bardziej zależałoby na serialu. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:24:30
  • -5
@iluzjonistka24: Chyba z powieści historycznej z akcją w średniowieczu, którą mam w szufladzie. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:25:52
  • -6
@Aneczkaczytelniczka123: Nie potrafiłbym wybrać jednego. Tzn. może by mi się udało, ale całe AMA zastanawiałbym się nad tym, kto miałby to być. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:27:52
  • 0
@korella77: 1. Tak, ogarnąłem się dopiero po liceum.
2. Wyrzucenie z wycieczki szkolnej za a-----l, bo był to dopiero początek kolejnych zdarzeń. ;)
3. Na polskim zazwyczaj sprzeczałem się z nauczycielkami – także co do formy wypracowań. Oceny miałem znośne, ale dopiero na studiach zrobiłem się piątkowy. ;)
4. Matematyka.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:28:20
  • -2
@Shinzin: Ukłony dla żony! Forst na pewno wróci, choć już nie w swojej serii – tę obiecałem sobie zamknąć bezpowrotnie. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:29:19
  • -3
@Werka-Greg: Powróci na pewno, tylko już nie w swojej serii – może będzie jedną z ważniejszych postaci w innej. Na razie to nawet dla mnie wielka niewiadoma. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:29:30
  • 37
@tuttifruttis: Tak, ale nie patrzyłem!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:30:34
  • -1
@dakid: Nie, ale odwiedziła mnie przedwczoraj na targach książki w Krakowie – pozytywnie zakręcona osoba. Jeszcze nie czytałem żadnej jej książki, a z ulubionych autorów: Jo Nesbø, Håkan Nesser, Stieg Larsson.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:32:19
  • 0
@nabbek: "Forst" wpadł mi do głowy podczas biegu, kiedy słuchałem "Only for the Weak" In Flames – jako ordynarne spolszczenie słowa "forced". Pomyślałem sobie, że to byłoby niezłe nazwisko dla bohatera, tyle że trochę zbyt bliskie Frost, więc odpada. Ale ponieważ pierwotnie planowałem wydać "Ekspozycję" pod pseudonimem, uznałem, że będzie w sam raz. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:32:53
  • -2
@patszy: Skąd ten Will Smith, nie mam bladego pojęcia. Ale wszystkie rockowe i metalowe brzmienia zawsze są prosto z mojej playlisty. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:33:35
  • 1
@klepie-biede: Będzie! To spory projekt sporej stacji, dlatego wymaga trochę czasu. Ale efekt będzie naprawdę godny. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:34:38
  • 1
@Powiedz_mi_swoje_leki_i_fobie: Właściwie codziennie tworzę. :) Wstaję koło 8/9, jem śniadanie i siadam do roboty. Około 14 idę biegać, wracam, jem coś, oglądam serial i dalej do klawiatury. Kończę koło 22, otwieram p--o/wino/tequilę i siadam z jakąś książką. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:35:47
  • -2
@MrProfeska: W takim razie oficjalnie dementuję. :) Wszystko piszę sam, bo to najlepszy sposób spędzania czasu, jaki znam – nie miałbym celu w wydawaniu książek napisanych przez kogoś innego.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:36:09
  • -1
@MrProfeska: Nie udźwignąłbym całej logistyki z tym związanej.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:37:27
  • 0
@MrProfeska: Niewiele pisarzy wysyła i od razu dostaję akceptację – zazwyczaj wymaga to sporo czasu i cierpliwości. Legendarny jest gwóźdź Stephena Kinga, którym przybijał do ściany wszystkie odmowy, które dostawał. Robił to dopóty, dopóki gwóźdź nie odpadł. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:37:46
  • -7
@podpisales_sie_na_Waltosiu: Powiedziałbym, że balony, ale gdzieś odfrunęły. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:38:26
  • 0
@susuke15: Mam prywatne niezielone konto na wypoku, ale może przesiądę się na to. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:39:11
  • -2
@MrProfeska: Producenci konsultują ze mną zmiany, wysyłają scenariusze i omawiają sprawy castingowe, ale nigdy niczego nie narzucam – to ich dzieło, niezależne od książek.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:39:42
  • -2
@ankrz: Będzie pity!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:43:40
  • 194
@wodzik: Okładki są z serii "Ślady zbrodni" – robił je jeden grafik, Mariusz Banachowicz, więc swojego czasu wszystkie wyglądały dość podobnie. ;) I rzeczywiście było tak, że Ove Løgmansbø to był pewien eksperyment, żeby sprawdzić, czy pod innym nazwiskiem uda mi się osiągnąć to, co pod własnym. Ale nie tylko, bo zależało mi też na sprawdzeniu, czy debiutantowi ze skandynawskim nazwiskiem łatwiej będzie znaleźć wydawcę. I tak było – pół
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:44:41
  • -1
@MrProfeska: Całkiem sporo. W kręgach władzy, Forst, Nieodnaleziona. Kończę właśnie rozmowy na temat Listów zza grobu i wyjątkowo się cieszę na ten projekt. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:45:28
  • 9
@MrProfeska: Michał Białek zaproponował, a ja zgodziłem się bez wahania. Siedzę z innego konta. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:46:01
  • -4
@Leemonek_: Nie mam pojęcia. Jak skończą się pomysły, skończy się pisanie. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:46:59
  • 15
@spunky: Normalna rzecz. Stephen King pisał jako Richard Bachman, J.K. Rowling jako Robert Galbraith. Maciej Słomczyński jako Joe Alex... :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:49:11
  • 6
@marta-prajer: Właściwie z każdą serią jest trochę jak z książką. Mam ogólny zamysł, widzę, co jest na horyzoncie, ale jeśli nagle ten się przesunie, to mogę tylko się cieszyć. ;) Teraz wydaje mi się, że wiem, gdzie kończy się droga Chyłki i Zordona – ale oni nie raz i nie dwa pokazywali, że potrafią sami sobie wybierać swoje ścieżki.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:50:53
  • -1
@mroczny-jogurt: 1. Czytać, czytać i czytać! A potem pisać. Ale nie przestawać czytać. :)
2. Nie, zawsze piszę to, co mi w duszy gra. Niektórym podobają się pierwsze tomy, innym środkowe, a jeszcze innym te ostatnie. Kwestia gustu.
3. Tak jest!
4. Nie, Kormaczysko to samodzielny (choć chyba domorosły) specjalista. ;)
5. Tak.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:52:22
  • 3
@Talaith: Na pewno chciałbym zachować świeżość gatunkową – ale ilekroć oddalam się od kryminału, coraz bardziej mnie do niego ciągnie. Niedawno skończyłem redagować kontynuację Chóru zapomnianych głosów i chciałem zostać w klimacie SF, ale skończyło się na kryminale. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:53:31
  • 23
@ZOOlogiczna: Rzeczywiście grunt to wytrwałość – i mielenie swojej książki do skutku. Im lepiej będzie zredagowana, tym większe szanse, bo redaktor w wydawnictwie w pierwszym odruchu zwraca uwagę właśnie na to.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:54:29
  • -1
@venom696: Nie, bo muszę mieć poczucie całkowitej kontroli nad tym, nad czym pracuję. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:54:51
  • -17
@Gizmorider: Boty od Putina może?
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:55:32
  • 2
@offowy: O, dzięki za donos! Swoją drogą ten tytuł im wyszedł. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:57:03
  • 4
@ZawszelkaCeneZaAntystemityzmem: Pisarzem, który nie występuje w reklamach ani wygibasach z gwiazdami, coby znali mnie tylko moi czytelnicy. ;) Ale tak poważnie, sam czasem zadaję sobie to pytanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 18:59:34
  • 0
@adrian__23: 1. Nie mogę podać procentu, ale podział jest sprawiedliwy – im dłużej jesteś na rynku, tym lepsze warunki oczywiście.
2. Wydawca zwykle nie wie, że dostanie książkę. :) Piszę bez terminów i bez presji, a z zaliczek jakiś czas temu zrezygnowałem – wolę dostać to, co wydawca realnie zarobi.
3. Producenci konsultują wszystkie ważne zmiany, ale mam świadomość, że tu nie ma wielkiego pola manewru – zresztą przed emisją
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:00:07
  • -1
@JackSnuff: Słyszałem, że to dobra seria! A dla Pana Krzysztofa trzymam dobrą rolę w jednym z seriali. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:01:05
  • 0
@random_z_psp: 1. Nie, ale bywa tak, że potrzebuję trochę czasu na rozruch – czasem jedno zdanie powstaje przez godzinę, a w trakcie kolejnej strony idą same.
2. Pewnie! To warunek sine qua non pisarskiego rozwoju. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:02:43
  • 7
@ericflat: Nie zadzwonił, ale napisał ostatnio esemesa w sprawie Chyłki. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale poważnie, Kuba ma asystenta – też Kubę – który zaprasza gości. Właściwie zgodziłem się bez wahania. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:03:53
  • 0
@SIerraPapa: Wydaje mi się, że zawsze tak było – i pewnie zawsze będzie. Dla mnie to całkiem pozytywne zjawisko. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:04:07
  • 1
@MArcinnn96: Nie po oczach!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:05:04
  • 12
@mohawk: Dzięki. To ja dla odmiany pozdrawiam. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:05:45
  • 2
@besmart93: SLU to szacunek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:06:04
  • -2
@PLChauffeur: A tam lodówka. Strach do zamrażarki zajrzeć. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:07:35
  • 1
@jk07: Wychodzę z założenia, że to nie grzech (i formalnie nawet nie łamanie prawa) – ale jeśli ktoś chce docenić moją robotę, kupuje książki. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:08:48
  • -2
@Maciek2709: Myślałem kiedyś nad książkowym vlogiem, ale to tak czasochłonne, że nie byłoby czasu na pisanie. ;) (Ani na AMA).
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:10:21
  • -4
@ProPublicoBono_: 1. Sam chciałem odpowiedzieć!
2. Na co mi ghostwriter? ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:11:25
  • 1
@adrian__23: Żeby polecić, musiałbym najpierw zrobić rozeznanie w gustach. Jeśli kryminał, to pewnie Enklawa; jeśli thriller, to może Nieodnaleziona; jeśli sensacja, to Ekspozycja. A jeśli dłuższa przygoda, to Kasacja. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:13:35
  • 1
@UznanyEkspert: Michał Białek zaproponował, a ja zgodziłem się bez wahania. Komuś trzeba zapłacić? ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:15:07
  • 0
@TheMarian: Wpadają do głowy samoistnie, osiadają gdzieś w podświadomości i czekają, żeby je wyciągnąć w odpowiednim momencie. Trudno opisać ten proces, bo w dużej mierze odbywa się bez udziału autora. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:15:19
  • 6
@sukienka: Bardzo ładna sukienka. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:15:56
  • -1
@alkus84: Bardzo dobrze, bo lubię Nogasia, mamy kontakt do dziś. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:16:50
  • 0
@PLChauffeur: Myślałem o odwiedzinach u psychiatry, ale potem stwierdziłem, że w sumie ten sam efekt osiągnę pisząc książki – i to za darmo. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:17:09
  • 18
@Habemuspapam69: I vibovit nosem wciągać.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:18:52
  • 1
@Luis_Cas_der_Polaco: Stephen King, Stieg Larsson, Wiesław Myśliwski, Jo Nesbø, Blake Crouch – lista dość długa. ;) "Czasu zagłady" nie czytałem, a miarą sukcesu wydaje mi się to, ile pokoleń Cię czyta. Rynek się rozwija – jest dzisiaj znacznie lepiej niż kilka lat temu, kiedy zaczynałem. Inwestuje się w polskich autorów, a przede wszystkim także w debiutantów!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:19:28
  • -3
@jathek: Tylko na jakość. Jeśli jakaś książka mi nie wyszła, zamykam ją w szufladzie i nie wydaję.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:20:07
  • 2
@Opiat: Na przecenie w Biedrze 58gr. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:22:13
  • -3
@chris0: Od początku piszę tak samo – i tylko z serca. Nie zwiększam tempa, nie wydaję książek, które uznaję za nieudane. Pomysłów mam za dużo swoich, żeby pożyczać od innych – ale nie wszystko musi się wszystkim podobać. Jak wydałem pierwszego Forsta, też słyszałem, że już kompletnie skończyły mi się pomysły, bo to kopia Chyłki etc. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:25:51
  • -1
@KubaGrom: 1. Na bieżąco sam, bo muszę się zżyć z materią, nad którą pracuję. Podczas redakcji konsultuję ze specjalistami z danej dziedziny.
2. Farerzy nie znają polskiego – a książki nie zostały przełożone na ich język. :) Cała ta negatywna bańka została stworzona tutaj, w Polsce, przez kilka osób, a na samych Wyspach Owczych spotkałem się tylko z pozytywnym odzewem (zresztą wydawca przełożył wtedy kilka rozdziałów na angielski, więc po
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:27:25
  • 29
@MentorPL: Tak jest, sam zadaję sobie pytania i na nie odpowiadam. ;) Pomyślałem, że nie mam nic lepszego do roboty i będzie to całkiem niezły sposób na spędzenie poniedziałkowego wieczora. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:27:57
  • 0
@Szanowny_panie_Macieju: Tak, bo prace już trwają – stacja duża, a więc i machina nie mniejsza, dlatego jej tryby obracają się powoli. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:28:06
  • -1
@Speleo84: Dzięki!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:29:33
  • 2
@MedGeek: Im więcej wytrwałości, tym większa szansa, że się uda. Każdy na początku dostaje decyzje odmowne – niektórzy tylko kilkadziesiąt, inni kilkaset. :) Grunt do praca nad swoim tekstem do skutku, redagowanie aż do bólu. Im lepszy maszynopis, tym większa szansa, że ktoś w redakcji w ogóle go przeczyta i zwróci uwagę na fabułę.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:30:38
  • 15
@diablik: 1. Wiesław Myśliwski – Traktat o łuskaniu fasoli. Bo to powieść kompletna.
2. Stephen King – Dallas '63. Bo to moim zdaniem najlepsza powieść Kinga.
3. Stieg Larsson – Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet. Bo to najlepszy kryminał ever. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:32:21
  • 4
@giorgioborgio: Nie mam nic przeciwko – i myślę, że żaden autor nie ma. W końcu piszemy po to, żeby ktoś te książki czytał. Droga dystrybucji ma drugorzędne znaczenie – zresztą też kupuję książki w Biedrze z koszyków. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:34:33
  • 0
@Rachell: Zawsze biegam z muzyką, a korzystam z forerunnera 735XT. Średnie tempo codziennie staram się trzymać poniżej 5:30. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:35:41
  • -2
@Nadaje_z_piwnicy: Przede wszystkim jak najwięcej czytać! Tylko w ten sposób można nauczyć się pisania – i można i trzeba, bo przecież nikt się nie rodzi z tą wiedzą. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:36:25
  • -1
@byferdo: Nie. Gdybym sam nie pisał moich książek, nie miałbym po co ich wydawać – cała zabawa tkwi w procesie tworzenia. Kiedy trafiają na półki, zazwyczaj przestają autorów interesować. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:37:08
  • 5
@HonyszkeKojok: Ha, nie! Wydawcy nie mogli uwierzyć, że to prawda. Myśleli, że robimy sobie z nich jaja. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:38:33
  • 0
@zagor: 1. 46:38.
2. Sporo, zazwyczaj jedną książkę czytam około czterech dni. A czytam codziennie. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:38:44
  • -1
@N4KI: 46:38.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:38:53
  • -1
@darpomorza: Katarzyna!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:39:58
  • -1
@jmuhha: Zazwyczaj powstaje dość długo, czasem latami. Kiedy siadam do pisania, mam już więc całkiem sporo – choć czasem bywa tak, że pozbywam się tego i idę zupełnie nowym torem.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:41:46
  • 2
@KsenomorfKsyz: Czytam opinie, bo piszę nie tylko dla siebie, ale też dla Czytelników. Czasem trudniej się zasypia, innym razem jakaś recenzja długo za mną chodzi, ale to po prostu część tej roboty. Nigdy żadnych niewybrednych słów pod adresem Czytelnika nie rzuciłem. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:43:30
  • 0
@jmuhha: Piszę w Pages – właściwie wszyscy znani mi pisarze, którzy korzystają z maca, też używają tylko tego. Trzymam na dysku, na pendrivie i dysku zewnętrznym – ktokolwiek stracił kiedyś kawałek swojej pracy, nauczył się robić kopie zapasowe. ;) Mnie przydarzyło się to z Parabellum, ale odtworzyłem wszystko z pamięci (niewiele tego było, kilkanaście stron).
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:44:29
  • 5
@mikra25: 1. W innej serii – z pewnością!
2. Nie mam bladego pojęcia. Sam się nad tym zastanawiam. ;)
3. Ekranizacja będzie i mam nadzieję, że niebawem pojawią się pierwsze informacje na ten temat. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:46:21
  • 1
@zrzyk: 1. Ludzie bezdomni albo Przedwiośnie Żeromskiego.
2. Trochę takich było, ale zazwyczaj je zostawiam. Nie mam przymusu doczytywania. ;)
3. Absolutnie nie! Z obowiązkowych w całości czytałem nieliczne, większość w porywach przeglądałem.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:46:43
  • -2
@szuwarek-mini: Jeszcze nie wiem – wszystko zależy od tego, czy wpadnę w pisarski wir, czy nie. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:47:47
  • 2
@Droper: Mało komentuję, zwykle przeglądam. Wypok pojawiał się w kilku wątkach w moich książkach – więc w tym sensie był pomocnym instrumentem fabularnym. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:49:49
  • 2
@Donee: Dla wielu pisanie jest terapeutyczne – ja sam dzięki niemu nie zwariowałem. :) Pewnie, że dobry temat, bo wszystko będzie szło z serca. Proszę się nie przejmować tytułem ani niczym innym – a po prostu wygospodarować sobie godzinę tylko i wyłącznie na pisanie, na nic innego. Potem pójdzie. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:50:45
  • 2
@micelangeloB: Moim zdaniem powinny być tańsze – to samo dotyczy książek papierowych. I nie chowam urazy w żadnym wypadku. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:50:56
  • -1
@Msky85: A podobny jestem?
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:51:25
  • -2
@meridious: Lubię łazić między regałami i podczytywać, ale kupuję online. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:52:29
  • 0
@Donee: Dzięki, ale pamiętaj, że zawsze jest sporo osób, które chcą pomóc. Sam muszę sobie o tym często przypominać, ale tak jest. Wystarczy dać im znać. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:53:11
  • -1
@reddml: Cały czas się zastanawiam, ale nie mam jeszcze odpowiedzi – natomiast Hauer na pewno wróci w przyszłym roku gościnnie w innej książce. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:53:41
  • -3
@camillq: Niektórzy twierdzą, że od 7 dopiero opłaca się czytać. Pewnie to wszystko kwestia gustu. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:54:37
  • -1
@slovianin: Jeśli Coben, to może Nieodnaleziona? Wątek zaginięcia może przypaść do gustu. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:54:48
  • 0
@KsiundzRobak: A tam się chwalę, coś musiałem wpisać.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:55:05
  • 4
@szymkov: Pewnie, nigdy nie odmawiam. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:55:46
  • 0
@Stanri: Prawa ma międzynarodowy podmiot, ale produkcja będzie polska. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 19:59:29
  • -1
@okurcze: Nie, specjaliści zazwyczaj chętnie dzielą się swoją wiedzą. Teraz jest wprawdzie dużo łatwiej niż kiedyś, ale właściwie nigdy nie było z tym wielkiego problemu.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:00:01
  • 1
@cebulepotargalwiatr: Mroczna materia – Blake Crouch. Czyta się sama. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:00:11
  • -4
@Raum: Najlepsza robota na świecie!
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:01:51
  • -2
@PanDzikus: Wszystko zależy, na jakim etapie kariery dany pisarz się znajduje. Na początku rzeczywiście otrzymuje się niewiele, ale potem to już całkiem sprawiedliwy podział.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:03:47
  • -1
@smartfonik: Przy 80 tys. można dźwignąć to samemu, ale im więcej, tym trudniejsza sprawa. Nie dałbym rady sam zatowarować empików, kiosków, supermarketów i tak dalej. ;) A to jest zupełnie inny poziom sprzedaży niż online.
PS Michała podziwiam! W dodatku audio nagrał sam. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:07:28
  • -2
@HrabiaTruposz: Dzięki! Co do Olgi, to była niesamowita sprawa. Po Bookerze wszyscy na to liczyliśmy, ale chyba nikt tak do końca nie uwierzył, dopóki nie ogłoszono werdyktu. Wydaje mi się, że wchodziła w grę wartość literacka, a nie światopoglądowa – w końcu Handke politycznie był niewygodny, negował masakrę w Srebrenicy. A Swiatłana Aleksijewicz? Też od czasu do czasu wypowiadała się przecież pozytywnie o Łukaszence. ;) Olgę podziwiam – to Pisarka
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:08:22
  • 1
@drel: Ukończonych około 20 – ale nie mam pojęcia, czy kiedykolwiek je wydam.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:09:23
  • 0
@al_cohones: Różnie bywa. Czasem jedno zdanie rodzi się w bólach, a potem nagle strony zaczynają pojawiać się same. Nie wspomagam się niczym, bo tracę wtedy kontrolę nad tym, co dzieje się w książce. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:10:02
  • 1
@Aneczkaczytelniczka123: Na Białorusi jej nie uświadczymy, o. Tyle zdradzę. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:10:25
  • 5
@widme: Okrutnym wykładowcą z prawa konstytucyjnego, który znęca się nad studentami, bo nie może pisać i musi wykładać. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:12:29
  • 1
@Donee: Recepty nie ma, a zmaga się z tym każdy – aktorzy, pisarze, dziennikarze. Wszystkim to siada na psychice, mimo że publicznie tego nie pokazują. Prawda jednak jest taka, że wszystko co złe się kończy – i w końcu przychodzi lepszy dzień. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:12:44
  • 0
@TomaszVV: Chyłka to kobieta nieprzenikniona. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:13:37
  • 3
@Argajl: Niebawem wyjdzie reedycja Chóru (w końcu z dobrą okładką) – a na początku przyszłego roku kontynuacja. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:14:14
  • -2
@parzival: Chętnie bym się odniósł, ale nie czytałem Chrisa Cartera. :) Jego książka ukazała się przed Behawiorystą czy po?
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:14:54
  • 0
@maly_stary_rower: Taki był zamysł. Uzależnienie od picia nie może być miłe. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:16:09
  • 3
@smartfonik: 1. The Wire.
2. The Leftovers.
3. Lost.
Ale jeśli zapytasz mnie za 5 minut, lista może się zmienić. Sporo tego. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:17:02
  • 10
@Ragnar_xD: Delikatne pieczywo pszenne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:18:32
  • 4
@Mikolajson: 1. Powrót do przyszłości (bo mogę oglądać bez końca). ;)
2. Manchester by the Sea.
3. Star Trek: First Contact.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:21:24
  • 0
@Thunderball: Fabuła czasem układa się w głowie tygodniami, miesiącami albo nawet latami. Sam proces pisania nie trwa długo, bo jeśli siedzi się od rana do nocy – i nie ma innej roboty – to w miesiąc można się wyrobić. Piszę tylko jedną książkę w danym czasie, bo inaczej oderwałbym się od niej emocjonalnie i nie miałoby to sensu.
Pierwszą redakcję robię sam, potem wysyłam redaktorce, robię drugą redakcję, trzecią redakcję,
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:22:52
  • 1
@Boreas_Linvail: Wielu blokuje, nawet tych najbardziej znanych na świecie autorów. :) To normalna (i dobra) rzecz. Ja zawsze powtarzam sobie, że w razie czego mogę wrócić, poprawić, a w najgorszym wypadku nikomu nie pokazywać. Ważne, żeby zżyć się ze swoją książką i włożyć w nią całe serce – być wobec niej szczerym. Wtedy wszystko będzie okej. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:24:41
  • 4
@olesh: 1. Sam zawsze staram się pisać poprawnie, nawet esemesa. Ale nie prowadzę krucjaty. ;)
1.5. Są dziennikarze, którzy pięknie operują słowem – są niestety też tacy, którzy sadzą błąd za błędem. Kompletnie tego nie rozumiem, bo słowo to narzędzie ich pracy.
2. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:28:39
  • 0
@waydack: 1. Samo napisanie około miesiąca. Redakcja też około miesiąca. Research i wcześniejsze układanie w głowie – dużo więcej. A dziennie piszę od dziesięciu do kilkunastu stron.
2. Tylko na jednej. Muszę być emocjonalnie związany z książką – to musi być żona i kochanka w jednym. ;)
3. Chciałem się sprawdzić w tym gatunku i zobaczyć, czy samemu uda mi się przestraszyć. Udało się na przynajmniej na tyle, że odechciało
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:29:20
  • 1
@Zombo: Będzie wysyp z całą pewnością! Kolejne projekty nadciągają, nie tylko moje – i cieszę się, że filmowcy w końcu się zorientowali, że niejednokrotnie mają prawie gotowe scenariusze w książkach. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:29:33
  • 1
@J_E_K: A to już wynika z autorskiego uwielbienia. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:30:24
  • 1
@al_cohones: Nie, ale sam zawsze staram się pisać poprawnie – w końcu słowo to nasze podstawowe narzędzie komunikacji (przynajmniej dopóty, dopóki nie opanujemy telepatii). ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:32:30
  • 1
@chinskie_bajki: Mail będzie najlepszy. Masz rację, że dostają dużo propozycji, więc pierwsze, na co zwróci uwagę redaktor, to niestety sama forma – im lepiej zredagowana powieść, tym większa szansa, że będzie czytał. Chyba że masz naprawdę genialny opis i jest w nim coś, czego jeszcze nie było.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:33:19
  • 0
@frow: Komórka – dlatego wyciszam i chowam do szuflady. I czasem o tym zapominam, przez co nie można się ze mną skontaktować. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:34:31
  • 7
@Grewest: Dobre pytanie. Kiedy sam kiedyś zasiadłem do pisania fantasy, też od razu pojawiła się zima – ale mnie zobowiązywało nazwisko. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:34:54
  • 1
@RobbieG: Reposado. Shot bez niczego. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:36:09
  • 2
@Jaskier: Kondycja jest coraz lepsza – jeszcze kilka lat temu wszystko wyglądało inaczej i najlepiej sprzedawały się książki zagranicznych autorów. Teraz sytuacja całkowicie się zmieniła, a poza tym wydaje mi się, że coraz więcej ludzi czyta (mimo tych wszystkich pesymistycznych statystyk). ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:36:56
  • 10
@grap32: No, widzę. Na przykład heheszki w AMA. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:38:25
  • 3
@begoodart: Mam nadzieję! Czasem ktoś podczas spotkań autorskich dziękuje za tę książkę, bo pomogła w pisaniu, a dla mnie to największy komplement. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:39:59
  • 3
@Cedrik: Właściwie nie było to takie trudne, bo zawarłem ze sobą prostą umowę: rzucam perspektywę zawodową w Warszawie, wracam do Opola, siadam i piszę. Dam sobie rok, a jak się nie uda, wracam na uczelnię i będę prowadzić zajęcia. Motywacja była więc dobra. Wystarczy wydzielić sobie odpowiedni czas w trakcie dnia, a potem codziennie w tych godzinach pisać, choćby nie szło. Po jakimś czasie cały proces staje się naturalny.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:41:51
  • 1
@marcineckixx: 1. Po Parabellum wielu osób sięgało po Kasację, więc może to dobry trop? A jeśli chciałby Pan pozostać w historycznej konwencji, to "Świt, który nie nadejdzie" lub "W cieniu prawa".
2. Wzajemna sympatia. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:43:12
  • 1
@Erland_Rudholm: Sprawdź, najwyżej oddasz następnego dnia. :) Piszę dużo tylko dzięki temu, że staram się zachować świeżość gatunkową i fabularną – gdybym się powtarzał, szybko bym się znudził i nie byłoby sensu pisać.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:44:57
  • 2
@Dziekan5: Czasem mam ich dosyć po skończeniu pracy nad którąś książką – ale wtedy mam dosyć wszystkiego. Oprócz tego właściwie nie. :) I będę mieć to Porsche w pamięci, nie może do końca życia śmigać rydwanem ognia.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:45:07
  • 13
@tomeczek11: ( ಠ_ಠ)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:46:39
  • 14
@gilbert3: Pewnie, zawsze przykro czytać takie opinie, jeśli wkłada się w robotę całe serce – ale rozumiem i szanuję. ;) Trudno mi coś polecić, bo nie wiem, jaki gatunek Pan lubi. Jeśli thriller prawniczy, to Kasacja. Jeśli kryminał skandynawski, to Enklawa. Jeśli thriller psychologiczny, to Hashtag... trochę się tego uzbierało. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:47:53
  • 6
@grzegorzo: Nie wyrobiłbym logistycznie. Trzeba by zatowarować empiki, markety, kioski i tak dalej – tego nie da się zrobić bez firmy, więc musiałbym ją założyć i zatrudnić ludzi. I pewnie przestałbym pisać, a zająłbym się biznesem. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:48:31
  • 0
@satori_7: Różnie, czasem od początku – a czasem tylko wydaje mi się, że wiem, co się stanie. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:50:10
  • 1
@blabusna666: Hej! Co za niespodzianka. :) Nie mam wysublimowanego gustu, z czerwonych najbardziej pinot noir i cabernet franc. Z białych grillo, albariño i pinot grigio.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:51:21
  • -2
@chylkazduetuniepokornych20_19: Ba! Od tego zaczyna się pisarski żywot każdego autora. Przepadłem tak np. w trylogii Stiega Larssona albo w serii wikińskiej Bernarda Cornwella.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:51:54
  • -3
@pingwinek_2019: Dobrze wiesz, jaka będzie moja odpowiedź. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:52:45
  • 5
@ZasilaczKomputerowy: Z racji tego, że akurat ta seria u mnie teraz na tapecie – Behawiorysta. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:53:16
  • 6
@vladimirq: 1. Kierowca ubera.
2. Białą czekoladę, ale nie jem, bo unikam cukru. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:54:05
  • 6
@szary_obcy: "Pamiętnik rzemieślnika" Stephena Kinga – w tej książce jest wszystko, co trzeba wiedzieć. :)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:55:05
  • 3
@Kaetzen: Blokady nie, może raczej wyboje. Zazwyczaj wychodzę wtedy na bieg i kiedy wracam, jest już okej. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:55:28
  • 5
@dyktek: Dzięki! Na początku roku kontynuacja, bo sporo było jeszcze go zagospodarowania na Ziemi. ;)
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 20:59:52
  • 0
@chylkazduetuniepokornych20_19: Oni są dla mnie tak realni, że nawet gdybym chciał do nich podejść jak do bohaterów, którzy muszą powiedzieć/zrobić to czy tamto, nie dałbym rady. Z mojego punktu widzenia postępują zawsze tak, jak ukształtowały ich poprzednie tomy. A każda część to dla mnie z jednej strony ich historia, z drugiej sprawa, którą się zajmują. I tło. Tło czasem przesłania wszystko inne. Gdybyś zapytała mnie, o czym jest Rewizja, powiedziałbym,
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 21:00:34
  • 1
@dendrofag: Głównie lurkuję. :) Może z tego się poudzielam trochę.
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
28.10.2019, 21:01:57
  • 30
Mirki i Węgierki, dzięki wielkie za bite cztery godziny AMA! Mam mały oczopląs, więc otwieram dobre wino i idę coś poczytać, tym razem już nie na monitorze. ;) Było miło i mam nadzieję, że kiedyś powtórzymy – dzięki jeszcze raz!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz 23.10.2019, 11:05:50
  • 1460
W końcu na wypoku! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zapraszam na AMA w najbliższy poniedziałek, 28 października – punktualnie o 18:00. Aż do wyczerpania zapasów (albo padnięcia OP).

#ama #wieczornazmiana #idziemroz #winteriscoming #czytajzwykopem #ksiazki
Remigiusz_Mroz - W końcu na wypoku! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zapraszam na AMA w najbliższy ponied...

źródło: comment_ciVus1G2GQuQDIDFDHWhIsfPpNe2YHGk.jpg

Pobierz
  • 423
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 11:18:20
  • 64
@spidero: Dobre pytanie, egzystencjalne wręcz. ;)
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 11:26:23
  • 267
@VitalyiPOL: Nie poznajesz?
Remigiusz_Mroz - @VitalyiPOL: Nie poznajesz?

źródło: comment_3n82qVjcZDNQeWoWSPN5l7Z8mrcEnnH0.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 11:28:55
  • 22
@Vladimir_Kotkov: Nie obrażajmy Szczepana. ;)
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 12:13:45
  • 8
@michgur: Nie mogę – dopiero co założyłem, coby nagle nie wyszła cała moja historia na Wykopie. ;)
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 12:21:49
  • 4
@kotnaklawiaturze: Właściwie to zaczynam od zapowiedzi AMA – bo będzie dopiero w poniedziałek. ;)
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 15:32:09
  • 0
@josedra52: To będzie wyjątkowo ciekawe AMA... ;)
  • Odpowiedz
Remigiusz_Mroz
Remigiusz_Mroz
Autor
23.10.2019, 15:43:11
  • 3
@papierowy_ludzik: Przypadkową zielonką. ;)
  • Odpowiedz

Remigiusz Mróz

  • Autor powieści gatunkowo rozstrzelonych w spektrum transcendującym własne wyobrażenie o tym, gdzie je szufladkować.
  • Opole
  • http://remigiuszmroz.pl
  • Facebook
  • X (dawny Twitter)
  • Instagram

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 29.10.2019

    Komentator
  • VIP
    od 30.10.2019

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 23.10.2019

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 23.10.2022

    Rocznica
  • Ekspert
    od 28.10.2019

    Ekspert

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking