Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko244
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Parseval

Parseval

Dołączył 7 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 541
  • Znaleziska 13
  • Mikroblog 528
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 41
Parseval
Parseval 20.04.2021, 14:04:05 via Android
  • 0
Cześć,

Zaimplementowałem kolejkę thread-safe, standardowo jeden thread do niej pisze, drugi czyta i parsuje dane. Kłopot polega na tym, że thread, który zapisuje czasami musi zbyt długo czekać na zwolnienie kolejki przez co są gubione porcje danych, bo blokowane jest odbieranie. Czy zapis do kolejki odebranej porcji danych powinienem puszczać w osobnych taskach, żeby nie blokować odbierania? Czy jest jakiś mądrzejszy sposób?

#programowanie #programista15k #cpp
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
20.04.2021, 14:12:39 via Android
  • 0
@zwei Kolejka składa się niestety z żywych bajtów, mutex jest blokowany na czas wyciągania pojedynczych bajtów aż zostanie uformowana pełna ramka.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
20.04.2021, 14:17:07 via Android
  • 0
@zwei tak samo blokowany jest na czas wpisania odebranej porcji danych do kolejki.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
20.04.2021, 14:20:01 via Android
  • 0
@zibizz1 a czy to nie spowoduje wyścigów?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
20.04.2021, 14:49:03 via Android
  • 0
@Saly Wątek czytający wyciąga bajt po bajcie z tej kolejki aż nie napotka początku i końca ramki. Jeśli jest pusta kolejka, to nie blokuje. Postaram się wstawić kawałek kodu jak będę przy komputerze.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
21.04.2021, 06:36:08
  • 0
@Saly W tym protokole niestety nie ma długości wiadomości :( Wtedy uniknąłbym kilku problemów, które napotkałem po drodze. Dzięki za porady, postaram się je dobrze zastosować.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
21.04.2021, 13:52:13
  • 0
@Saly: @zibizz1 @MamCieNaHita

Dane są odbierane asynchronicznie i wpisywane do bufora - wykorzystuję do tego asio.
Dane są parsowane w osobnym
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
21.04.2021, 14:17:54
  • 0
@MamCieNaHita: Kurcze z tą paczką danych mam wątpliwości, bo odbieram paczki bajtów stałej długości gdzie długości ramki (od bajtu startowego do końcowego) są różne. Czyli będę mógł trafić paczkę gdzie ramka nie jest jeszcze skończona, wtedy muszę pobrać drugą paczkę gdzie koniec ramki jest w połowie, a reszta bajtów( zostając przy logice funkcji, która ma wyciągnąć taką ramkę) się straci.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 10.03.2021, 16:09:30 via Android
  • 0
Mam do zaimplementowana w #cpp protokół, który śmiga po serial porcie. Tutaj moje pytanie:
Jest jakaś ogólna poprawna praktyka budowania ramek? Na przykład zgodnie z dokumentacją potrzebuje zbudować ramkę, która ma 32 bajty. Każdy bajt pojedynczo wpychać do vectora, arraya, może kolejki? Zakładam, że jest to ramka z konfiguracją i nie mogę wypełnić w pętli.

#programowanie #programista15k
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
10.03.2021, 17:53:23 via Android
  • 0
@LazyInitializationException a pozniej taka strukturę serializowac przed wpakowaniem tego na jakiś socket czy serial port?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
10.03.2021, 18:27:57 via Android
  • 0
@LazyInitializationException teraz nie jestem przy kompie, ale czy ta metoda przyjmuje wskaźnik na voida pod bufor, że przyjmie te strukturę?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
10.03.2021, 18:47:05 via Android
  • 0
@MamCieNaHita Właśnie zastanawia mnie jak będą wyglądać bajty takiej ramki przesłanej w ten sposób. Po drugiej stronie będzie urządzenie które ma to interpretować. Cały protokół jest rozpisany bajt po bajcie w dokumentacji.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
11.03.2021, 05:54:39 via Android
  • 0
@Saly a tak jak wyżej napisałem: jak później wysłać taka strukturę, żeby ramka utworzyła odpowiedni ciąg bajtów?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 24.01.2021, 21:29:11
  • 0
Cześć,

W jaki sposób najlepiej "wyciągać" dane z wątków pełniących rolę serwera przy zachowaniu abstrakcji? Przykładowo mamy serwer TCP działający w jednym wątku, który klasycznie akceptuje połączenia i odbiera z nich jakieś dane. Te dane powinny być przekazane do innego wątku, który je przetwarza.

Kolejki? A może napisać serwer jako interfejs, na podstawie którego zaimplementować dedykowaną klasę serwera pod daną funkcjonalność? Jakiś wzorzec projektowy?

#programowanie #programista15k #cpp
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
24.01.2021, 22:13:47
  • 0
@LazyInitializationException: W takim razie jeśli byłaby to kolejka, to zgodnie ze sztuką najlepiej zadeklarować ją poza scope'm serwera i docelowej klasy przetwarzającej dane, a później przechwycić ją przez referencję? Nie mogę sobie tego jakoś zobrazować, żeby miało to ręce i nogi. Jeśli serwer karmiłby danymi więcej funkcjonalności, to kolejek deklarować więcej czy używać ciągle jednej?

Chętnie dorwałbym się do jakiś materiałów na temat projektowania komunikacji, ale nie mogę nic sensownego
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
26.01.2021, 05:43:07 via Android
  • 0
@SpinOff dzięki :) coś takiego właśnie znalazłem
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 03.12.2020, 13:17:34
  • 0
Cześć,

Czy możecie polecić kursy Pythona dobre dla zawodowego programisty innego języka? Pythona znam w podstawach, potrafię pisać różne skrypty, ale chętnie zagłębię się w szczegóły.

#python #programowanie #programista15k
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
03.12.2020, 13:22:44
  • 0
@Lunatik: Jeśli są aktualne, to jak najbardziej książki.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
05.12.2020, 20:39:42 via Android
  • 0
@Boska_Klaudia Otóż nie tym razem błyskotliwa koleżanko. Tutorial jest pierwszą rzeczą której się szuka na oficjalnych witrynach, poza tym wyskakuje na pierwszym miejscu w googlu. Pisząc posta mam na myśli bardziej zaawansowane zagadnienia i materiał który jest przygotowany pod przyspieszone nauczanie pomijając podstawowe paradygmaty.
  • Odpowiedz
r00ti
r00ti
24.11.2020, 20:53:08
  • 1
#embedded #linux #programowanie #cpp #c

Elo Miruny,

Mam do zrobieni komunikację między dwoma procesami typu wysyłam "SET light 60" i powinienem otrzymać odpowiedz "OK" lub " FAIL". Co najlepiej zastosować? Myślałem o message queue (stworzyć dwie kolejki?). Czy dla takiego typu komunikacji lepiej skorzystać z innej opcji IPC (może pipy?)?

Niestety odpada opcja socketow.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval 25.11.2020, 09:17:06
  • 0
@r00ti: Polecam gRPC od Google.

https://grpc.io/docs/languages/cpp/basics/
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 17.11.2020, 11:35:54
  • 0
Cześć,
Jest ktoś w stanie polecić mechanika, który zna się na mechanice silnika? Np. regulacja luzów zaworowych.

#gliwice #zabrze #katowice #motoryzacja
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
17.11.2020, 11:41:20
  • 0
@manix93: Kia Ceed I, 1.4L 109KM + LPG
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
17.11.2020, 11:41:57
  • 0
@Insiders: Dzięki, zerknę.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
17.11.2020, 11:46:52
  • 0
@JanuszProgramowania: A w jakim samochodzie jeśli można wiedzieć?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
17.11.2020, 12:16:44
  • 0
@kasztan00: Super, dzięki. Sprawdzę na pewno.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
17.11.2020, 12:25:25
  • 0
@kasztan00: Chodzi o ten warsztat za rogiem?
Parseval - @kasztan00: Chodzi o ten warsztat za rogiem?

źródło: comment_1605615908hgUtCOic3BDiA0vivXdmbs.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 27.09.2020, 14:58:42
  • 0
Cześć,

Mam trochę wolnego czasu po pracy, który chciałbym przeznaczyć na rozwój w ramach projektu związanego z #cpp #linux #embedded. Czy znacie takie projekty, do których można dołączyć? A może są osoby chętne to stworzenia takiego projektu?

#programowanie #programista15k
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
27.09.2020, 15:21:54
  • 0
@MamCieNaHita: Myślę, że póki mnie to kręci wolałbym coś robić, projekt w pracy ze względu na korporacyjny charakter i inne czynniki rozwija się dość powoli ;)

@keton22: Swoich projektów trochę już miałem, wolałbym stworzyć coś w ramach zespołu. A co do embedded != cpp+linux, to się do końca nie zgodzę. Wiele platform typu SoM czy słynne płytki #raspberrypi ze względu na swoje cechy można zaliczyć do
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
27.09.2020, 16:34:54
  • 0
@card_man: Też szukałem, ale ciężko :( Myślałem coś nad Automotive i pogrzebać w elektronice samochodowej, ale jest tego trochę.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
27.09.2020, 17:29:17
  • 1
@keton22: Zgadzam się, ale nie mam na myśli tak prostych projektów. Skomplikowane projekty opierające się o Linuxowe płytki to grzebanina w sterownikach sprzętowych, konfiguracji magistrali, customizowaniu własnego Linuxa pod takie kwestie. A na Linuxie można uzyskać czas rzeczywisty, jest na to kilka rozwiązań :)
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 13.09.2020, 13:27:43
  • 1
Cześć,
Projektuję aktualnie urządzenie w oparciu o mikrokontroler STM32, które odbiera w przerwaniu pojedyncze bajty, które są zapisywane do bufora. Piszę teraz parser, który miałby operować na tym buforze. Jeśli pojawi się w nim jedna z komend, to musi zostać wykonana jakaś akcja. Mam zagwostkę dotyczącą przetwarzania danych przechowywanych w buforze przez parser, tak żeby nie obciążać nadmiarowo procka. Czy sprawdzenie zawartości bufora musi się odbywać za każdym razem po odebraniu znaku?
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
13.09.2020, 13:54:34
  • 0
@zarowka12: Faktycznie, na to nie wpadłem :D Dzięki!
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 29.08.2020, 13:54:43
  • 0
Cześć,

Mam 3 pliki:

CommunicationManager.cpp
https://pastebin.com/KNiRqdh5
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
29.08.2020, 18:12:59
  • 1
@jaksa0: Fakt, racja. Naprawione i działa
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 10.07.2020, 17:49:13 via Android
  • 30
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval 21.05.2020, 20:08:18
  • 0
Cześć,
Jak wygląda testowanie kodu C++ z poziomu pythona? Często w ofertach pracy dla programisty C++ spotykam się z takim wymaganiem. Czy testowanie polega na wstrzykiwaniu danych i oczekiwaniu na konkretną odpowiedź? Czy całkowicie na czym innym?

#programowanie #programista15k #python #cpp
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NiebieskiWStringach
NiebieskiWStringach
21.05.2020, 20:11:46
  • 2
@Parseval: testowanie polega na w--------u programistów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
maad
maad
21.05.2020, 20:37:10 via iOS
  • 3
@Parseval: dużo możliwości, to co opisałeś też prawdopodobne ( ͡° ͜ʖ ͡°) np u mnie w projekcie zrobiliśmy symulator firmwaru na windowsa z pythonowym cli(wygooglaj embedding python in c/cpp), dzięki temu możemy testować całe api skryptami py zamiast puszczać testy na sprzęcie
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 06.05.2020, 12:12:41
  • 0
Cześć,

Robię oprogramowanie bazujące na komunikacji DBus, wykorzystując sdbus-c++ i napotkałem problem z callbackami:

W uproszczeniu program ma działać tak, że zgłaszany jest callback od DBusa, w którym odbierane są pewne dane i wywołując metodę "push" Managera mają być przekazane do kontenera.

W
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
06.05.2020, 12:39:44 via Android
  • 0
@bartekplus chciałem to zrobić, ale niestety nie mogę. Jest to związane z funkcja rejestrującą callbacki, która pochodzi z biblioteki dbusa
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
06.05.2020, 13:08:14
  • 0
@rethil: Jak to działa? Jako callback przekazując coś takiego?
this {
return this->funkcja(argument1, argument2);
}
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
06.05.2020, 13:40:50
  • 0
@MamCieNaHita: Jest to biblioteka C++. Funkcja łapiąca callback przyjmuje konkretnie: std::function;
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
06.05.2020, 14:19:32 via Android
  • 0
@rethil muszę zrozumieć teraz jak to działa :D
  • Odpowiedz
Pustulka
Pustulka
04.04.2020, 13:54:57
  • 357
Jaki notebook kupić, a właściwie lista najciekawszych laptopów na kwiecień 2020 w różnych przedziałach cenowych:
do około 500 zł
do około 1000 zł
do około 1500 zł
do około 2000 zł
do około 2500 zł
  • 253
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval 04.04.2020, 22:19:52 via Android
  • 0
Skąd takie duże ceny ThinkPadów? Bardzo podoba mi się T490s którego ceny wahają się w okolicach 6k, gdzie dell Vostro o podobnej specyfikacji kosztuje 4.5k. Warto aż tyle dopłacać za ThinkPada?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 10.03.2020, 20:05:48
  • 27
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval 14.02.2020, 12:00:49 via Android
  • 1
Cześć,

Mam taki kawałek kodu jak na screenie.
Dlaczego w drugiej deklaracji tablicy toEncrypt widnieją w niej stare dane, skoro po wyjściu z pierwszej pętli zostaje niszczona? W przypadku takiej samej nazwy kompilator rezerwuje pamięć pod tym samym adresem? Jak to działa?

#programowanie #programista15k #cpp
Parseval - Cześć,

Mam taki kawałek kodu jak na screenie.
Dlaczego w drugiej deklarac...

źródło: comment_1581681649xWtC9WbbqI9YrFZc27Aj9c.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
14.02.2020, 12:29:58 via Android
  • 0
Rozumiem, dzięki wszystkim :)
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 07.12.2019, 14:01:48
  • 1
Cześć,

Mam taki kawałek kodu jak na screenie. Obiekty klas Socket oraz Alarm muszą się wzajemnie widzieć, a w dodatku używają obiektu klasy XMLParser. Czy jest jakaś bardziej elegancka metoda na ich wzajemne "zazębienie"?

#cpp #programowanie #programista15k
Parseval - Cześć,

Mam taki kawałek kodu jak na screenie. Obiekty klas Socket oraz ...

źródło: comment_deK87vsd6rqfKGix1fJ2wtvTty0tAO6s.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
07.12.2019, 14:41:12
  • 0
@piszczu: Jestem w stanie je napisać inaczej, to mój hobbystyczny projekt.

@Saly:
- Klasa XMLParser zawiera metody parsujące pliki XML z różnymi parametrami, klientami, alarmami itp.
- Klasa Socket zawiera metodę nasłuchującą za przychodzącymi danymi, używa klasy XMLParser do sprawdzania czy odebrane dane pochodzą od Klienta, który znajduje się w "bazie" (plik .xml). Służy też do rozsyłania różnych wiadomości do klientów (też dane zaczytywane z .xml). Używa metod
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
07.12.2019, 14:54:55
  • 0
@piszczu: Super, ma to jak najbardziej sens :) Jest jakaś metodologia, żeby dobrze wszystko zaprojektować przed implementacją? Wzorce projektowe?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
07.12.2019, 14:57:15
  • 0
@mowmivector: Rozumiem. Czyli do zapisywania najlepiej stworzyć klasę typu: XMLWriter?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
07.12.2019, 15:04:28
  • 0
@piszczu: Kapuję, dzięki mistrzu! Dużo nauki jeszcze przede mną... :D
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
07.12.2019, 17:13:40
  • 0
@piszczu: A propos książek, to właśnie tak zamierzam robić :) Zawodowo siedzę w #embedded i tutaj frameworki odgrywają znikomą rolę.
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
08.12.2019, 13:18:28
  • 0
@piszczu: Jeszcze mam takie pytania:
1. Lepiej jest utworzyć jeden globalny obiekt parsujący XML'a czy dla każdego obiektu, który wymaga jakiejś interakcji z XML'em tworzyć osobny obiekt?

2. Kiedy stworzę klasę np. ClientObserver, to obiekt takiej klasy powinien zawierać listę wszystkich klientów, a obserwator znajdujący się w sockecie dostaje jakieś dane i wtedy podejmuje decyzje, co zrobić z danym klientem?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
08.12.2019, 14:46:02
  • 0
Głównie męczy mnie problem listy klientów, która będzie obsługiwana w kilku miejscach. Przechowywanie jej globalnie ma sens?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 26.11.2019, 21:21:10
  • 0
Cześć ;)

Pracuję nad własnym systemem #smarthome. Szukając ciągłych możliwości rozwoju tego systemu stwierdziłem, że dobrze byłoby ustandaryzować protokół. Obecnie urządzenia komunikują się po socketach TCP, a protokół, który jest w użyciu wymyśliłem sam, są to komunikaty typu "Pomieszczenie-czujnik-wartość" itp.
Czy znacie jakieś protokoły, którymi posługują się komercyjne urządzenia? Chciałbym mieć możliwość połączenia swojego systemu z gotowymi rozwiązaniami na rynku, np. od #xiaomi.

#programowanie
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Parseval
Parseval
Autor
26.11.2019, 21:33:38
  • 0
@grabtom_: Tak, słyszałem o MQTT, ale czy tam też nie definiuję własnych komunikatów, które wysyłam do urządzeń?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
26.11.2019, 21:44:49
  • 0
@grabtom_: Tak to rozumiem, ale publikowane dane mogą być dowolnego typu (?) zależnie od programisty. Czyli urządzenie może wysyłać np. komunikat " HEJ DZIAŁAM I ZMIERZYŁEM TEMPERATURĘ ", a chodzi mi o uzyskanie standardu komunikatów przesyłanych pomiędzy takimi urządzeniami. Np. jak urządzenie xiaomi mierzy temperaturę, to w jakim formacie to wysyła?
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval
Autor
27.11.2019, 13:45:00 via Android
  • 0
@warstwowy_kabel Racja, dzięki! :)
  • Odpowiedz
Parseval
Parseval 16.09.2019, 07:52:31 via Android
  • 0
Czy da się dynamicznie tworzyć wątki w #cpp? Moja klasa w polu prywatnym zawiera vector dla wątków - podczas pewnego zdarzenia chciałbym tworzyć wątek z pętla nieskończoną, a później na żądanie mieć możliwość usunięcia takiego wątku. Szukałem już rozwiązań, ale nie widziałem podobnych sytuacji.
#programowanie #programista15k
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Hauleth
Hauleth
16.09.2019, 10:01:44 via iOS
  • 2
@Parseval: nie pamietam jak wyglada implementacja na Windzie, ale Linux i BSD mają implementację 1:1, co oznacza, że każdy wątek to jeden proces. Oznacza to tyle, że odpalanie wątku jest z reguły bardzo kosztowne (nawet z CoW). Dodatkowo jeśli masz więcej wątków niż ncpu to i tak nie mogą one wszystkie działać współbieżnie i będą się tłuc na schedulerze. A jak do tego dorzucisz nielokalność pamięci, to często może się
  • Odpowiedz
r3m0
r3m0
16.09.2019, 12:18:28
  • 1
@lionbest: Rozumiem, mówię tylko że przykład był tylko super uproszczony, żeby OP załapał o co chodzi z możliwością ubijania wątku przez ustawienie flagi.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 5 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 26.07.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 25.07.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 17.07.2022

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia