Tzw. asymetria cytryn a rosyjskie podszywanie się pod globalne marki Wujek Wania, Idea, Coca-Cola z Syberii – Rosjanie znieśli ochronę patentową i chcą podrabiać globalne marki. Pomysł technicznie łatwy do przeprowadzenia, ale w dłuższej perspektywie przyniesie porażkę. Wszystko dlatego, że istnienie marek jest warunkiem funkcjonowania kapitalizmu. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 05.04.2022, 08:45:28 Dodaj Komentarz # swiat# ekonomia# gospodarka# marka# marketing# rosja
Nastroje i postawy Polaków: obawy, lęki, ale i ograniczony bunt cenowy -... Polacy odczuwają lęk i brak bezpieczeństwa. Spodziewają się pogorszenia sytuacji finansowej i planują ograniczenie wydatków. Pogłębione dane pokazują zróżnicowanie w zależności od kategorii produktowej czy marki. Na produkty premium czy usługi zdrowotne konsumenci chętnie wydadzą pieniądze. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 25.03.2022, 20:35:43 Dodaj Komentarz # polska# ekonomia
Przekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowego W czasach pokoju w marketingu wszechobecna jest terminologia wojenna. Na spotkaniach planuje się kampanie sprzedażowe, walkę o udziały w rynku i wojny cenowe. To tylko narracja. Więcej podobieństw widać w problemach z analizą danych i podejmowaniem decyzji, które dotykają i wojskowych, i marketerów. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 21.03.2022, 10:43:43 2 # swiat# bigdata# wojna# marketinginternetowy# dane
Powstał ranking najchętniej tatuowanych... logotypów marek Firma DealA stworzyła listę 70 popularnych marek z różnych branż, a następnie przeszukała dane dotyczące tego, które tatuaże inspirowane marką były najczęstsze na Instagramie. Niekwestionowanym liderem jest Disney. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 16.03.2022, 22:52:58 2 # swiat# tatuaze# ciekawostki# marka# tatoo# reklama
Młodzi marzą o świecie bez ściemy - wyniki badania pokazują głód autentyzmu Jak pokazuje badanie IQS, młodzi marzą o świecie bez ściemy. Nie wierzą politykom i są przekonani, że reklamy kłamią. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 12.03.2022, 18:56:48 6 # polska# badaniamarketingowe# mlodziez# nastolatki
IndexNow – mała wielka rewolucja w działaniu wyszukiwarek Pod koniec 2021 wyszukiwarki Yandex i Bing ogłosiły uruchomienie obsługi nowego protokołu IndexNow usprawniającego indeksowanie nowych treści. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 10.03.2022, 12:34:09 Dodaj Komentarz # seo# bing# yandex# google# marketinginternetowy
Po wybuchu wojny: marketing próbuje na nowo uchwycić emocje ludzi na świecie Sytuacja przypomina tę z początków pandemii. Nagle, w obliczu kryzysu wojennego, dotychczasowe komunikaty reklamowe wydały się nieważne. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 07.03.2022, 11:12:03 1 # ekonomia# ukraina# rosja# marketing# wojna# propaganda
Złudzenie produktu B2B: od agencji reklamowych do oprogramowania Praktycy marketingu B2B błędnie uważają, że konkurują głównie jakością produktu. To tzw. złudzenie produktu (product delusion). Takie myślenie to efekt zapominania, że odbiorcy, także ci biznesowi, nie są racjonalni. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 23.02.2022, 10:10:38 Dodaj Komentarz # b2b# ekonomia# marketing# reklama
Aktywiści Greenpeace przerobili billboard o cenach prądu Aktywiści Greenpeace przerobili billboard o cenach prądu który w ramach kampanii koncernów energetycznych stanął przy Dworcu Centralnym. Jak tłumaczą, w ten sposób chcieli sprostować manipulacje, jakich dopuściły się spółki Skarbu Państwa w tzw. kampanii żarówkowej. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 16.02.2022, 10:13:38 5 # polska# marketing# reklama# greenpeace
Analitycy twierdzą, że L’Oreal za dużo wydaje na marketing,przez co cierpi marża 10 lutego spadły akcje kosmetycznego giganta L’Oreal. Powód? Zdaniem analityków wyższe wydatki na marketing negatywnie odbijają się na marży, przyćmiewając prognozy wzrostu sprzedaży. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 11.02.2022, 08:26:35 Dodaj Komentarz # swiat# loreal# biznes# marketing
Google będzie płacił polskim mediom za treści Google uruchamia w Polsce platformę Showcase. Media uczestniczące w programie otrzymają miesięczne opłaty licencyjne od firmy. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 09.02.2022, 14:42:49 Dodaj Komentarz # polska# google# media# internet
Super Bowl 2022: co tegoroczne reklamy mówią nam o markach i trendach Finał amerykańskiej ligi NFL czyli Super Bowl przyciąga coraz więcej reklamodawców. Ceny za 30 sekund emisji rosną, mimo że w ostatnich latach widownia maleje. Jednym z wytłumaczeń jest fakt, że współczesny człowiek szuka rozrywki bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 07.02.2022, 10:55:32 2 # swiat# superbowl# usa# reklama# marketing# reklamakreatywna
Amazon ujawnił wielkość reklamowego biznesu. Jest on większy niż YouTube’a Amazon ujawnił wielkość reklamowego biznesu. W sumie w całym 2021 r. było to 31 mld dol. Tymczasem YouTube w zakończonym roku zaksięgował 28,8 mld dol. przychodów z reklam. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 05.02.2022, 14:50:40 Dodaj Komentarz # amazon# swiat# ekonomia# reklama# youtube
Powstał skaner do rezonansu z klocków Lego. Ma oswajać dzieci z badaniem Badanie w skanerze do rezonansu magnetycznego może być przerażające, szczególnie dla dzieci. Jeden z pracowników Lego wymyślił więc skaner do rezonansu magnetycznego z klocków. Ma oswajać dzieci z tym badaniem. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 04.02.2022, 10:53:02 7 # swiat# ciekawostki# lego# dzieci# spolecznieodpowiedzalnybiznes# csr
Polacy o sponsoringu. Orlen, Adidas i Nike najbardziej znanymi sponsorami sportu Poziom zainteresowania sportem wśród Polaków jest od dwóch lat na wysokim poziomie, sięgającym blisko 90%, przy czym 59% osób deklaruje średnie zainteresowanie. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 03.02.2022, 12:33:23 Dodaj Komentarz # polska# orlen# sport# sponsoring# marketing
Amazon nie będzie już płacił pracownikom za pochlebne opinie o firmie Amazon nie będzie już płacił pracownikom magazynów za pochlebne opinie o firmie. Praktyka ta stosowana była od 2018 roku. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 01.02.2022, 12:00:39 Dodaj Komentarz # swiat# amazon# praca# employerbranding# twitter
Na Tajwanie powstała płatnicza różdżka Czarodziejki z Księżyca Firma EasyCard obsługująca bezdotykowe płatności stworzyła dla mieszkańców Tajwanu płatniczą różdżkę Czarodziejki z Księżyca. Repliką atrybutu tytułowej bohaterki anime z lat 90. można nią płacić m.in. w metrze w Tajpej. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 31.01.2022, 11:35:34 Dodaj Komentarz # swiat# technologia# tajwan# anime# ciekawostki
Holenderki na LinkedInie zmieniają imię na Peter, by zwrócić uwagę na... W holenderskich spółkach notowanych na giełdzie więcej jest prezesów o imieniu Peter niż prezesów, którzy są kobietami. Organizacje Women Inc i BrandedU wzywają kobiety, by czasowo zmieniły swoje imię na LinkedInie na Peter. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 29.01.2022, 21:58:26 4 # swiat# holandia# kobiety# linkedin# rownouprawnienie
Grupa OLX zapłaci agencjom za udział w przetargach Grupa OLX wprowadza rejection fee dla agencji reklamowych kończących udział w konkursie ofert na drugim etapie. Kwota wynagrodzenia będzie stała. Wyniesie 12 tys. zł. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 27.01.2022, 12:43:59 Dodaj Komentarz # olx# polska# reklama# biznes# marketing# ekonomia
Jak wykorzystać NFT (non-fungible tokens) w marketingu Konsternację budzą ceny za cyfrowe dzieła sztuki i memy, sprzedaż wirtualnej garderoby czy awatarów. Kto to kupuje? Po co? Jest wiele powodów, a nie najmniej ważnym są te marketingowe. NFT ma spory potencjał w nowej odsłonie internetu – Web3. Marketingprzykawie_redakcja z marketingprzykawie.pl dodany: 26.01.2022, 11:15:58 4 # swiat# nft# marketing# blockchain# marketinginternetowy