Z archetypami w marketingu lepiej nie przesadzać
Z archetypami w marketingu jest OK, dopóki używamy ich na koniec procesu strategicznego jako pomocniczego narzędzia. Rygoryzm niewskazany.
z- 1
- #
- #
- #
- #
- #
Z archetypami w marketingu jest OK, dopóki używamy ich na koniec procesu strategicznego jako pomocniczego narzędzia. Rygoryzm niewskazany.
zGoogle przesunął wyeliminowanie plików cookies. Zlikwiduje je w drugiej połowie 2024 r., a nie w 2023, jak zapowiadał w zeszłym roku. Opóźniają się prace nad następcą cookies.
zJednocześnie ich systemy identyfikacji nigdy dotąd nie były tak rozbudowane i złożone. To dwie strony jednego, ciekawego fenomenu, który łączy strategię, brand design i kulturę popularną.
zKryptodomeny to odpowiedniki typowych domen stron internetowych, tyle że dotyczą one portfela NFT użytkownika. To w gruncie rzeczy tylko kolejna część budowania wizerunku marki w sieci. Takich działań będzie w najbliższym czasie zdecydowanie więcej.
zNetflix wybrał Microsoft na partnera technologicznego i sprzedażowego subskrypcji reklamowej. Prowadzi też rozmowy ze studiami filmowymi, by zmienić umowy licencyjne.
zZespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF) ostrzega przed fałszywymi reklamami Apple. Cyberprzestępcy podszywając się pod markę, zachęcają do zainwestowania środków w fałszywą cyfrową walutę.
zMeta redukuje plany zatrudnienia na 2022 rok o około 30%. Zamierza zatrudnić 6–7 tys. inżynierów zamiast 10 tys.
zWybrany w konkursie pojawi się jako awatar w grze Train Sim City na konsolę Xbox. Honorarium za przynajmniej roczną obecność postaci w grze wyniesie ponad 20 tys. dol., czyli ponad 100 tys. zł.
zZjawisko podwójnej szkody spopularyzował kilka lat temu prof. Byron Sharp. Najnowsze dane brytyjskiej ekonomistki pokazują, że obecnie jest ono wzmacniane przez algorytmy globalnych firm technologicznych.
zZasięg aplikacji Netflix w Polsce rośnie. To, co może zaniepokoić właścicieli platformy, to znacząco krótszy czas, jaki użytkownicy spędzają w aplikacji mobilnej.
zZ okazji premiery serialu „Stranger Things 4” na całym świecie pojawiły się portale prowadzące na Drugą stronę. W Polsce taki portal można było zobaczyć w Krakowie na Wawelu.
zMarka Gucci nawiązała współpracę z organizacją e-sportową Faceit w ramach inicjatywy, która ma wesprzeć początkujące talenty w grach. Chodzi m.in. o świadczenie usług w zakresie zdrowia psychicznego.
zPróby zmylenia odbiorcy tak, by dotrzeć z przekazem reklamowym, istniały zawsze. Dzisiaj po prostu zostały zautomatyzowane, najczęściej za pomocą serwisów społecznościowych, fake’ów i sztucznej inteligencji.
zPowstała komputerowa myszka dla osób z niepełnosprawnościami. To nowy produkt zaprezentowany przez Microsoft.
zPlany Netflixa dotyczące transmisji na żywo obejmują programy rozrywkowe takie jak taneczne talent show i stand-upy. Projekty te są na razie na wczesnym etapie przygotowania.
zTo efekt przyjętej w 2018 r. uchwały krajobrazowej. Urząd miasta właśnie poinformował, że po 4 latach ostatni billboard zniknął z miasta.
zOd wiosny 2022 roku Unilever formalnie nie ma już w swojej strukturze CMO (chief marketing officera). Zastąpi go chief digital and commercial officer. Wszystko to jest efektem zmian kulturowych i technologicznych, które rozpoczęły się dekadę temu.
z9 maja w Burlingame w Kalifornii ruszy pierwszy fizyczny Meta Store. Można w nim będzie przetestować i kupić rozwiązania zaproponowane przez firmę Marka Zuckerberga, m.in. kamerę Portal, inteligentne okulary Ray-Ban czy gogle VR Quest 2.
zWykop.pl