- 1
#cpp #programowanie #algorytmy
https://hastebin.com/iqoseruyon.cpp
Algorytm Karpa Rabina na wyszukiwanie wzorca, ktos wie dlaczego dostaje taki error?:
https://hastebin.com/iqoseruyon.cpp
Algorytm Karpa Rabina na wyszukiwanie wzorca, ktos wie dlaczego dostaje taki error?:
- 2
@Lacwik: Jak sam błąd mówi, wychodzisz gdzieś poza zakres w stringu.
EDIT: Sprawdź wszystkie pętle w programie. Szczególnie tam, gdzie poruszasz się po indeksach w stringu.
EDIT: Sprawdź wszystkie pętle w programie. Szczególnie tam, gdzie poruszasz się po indeksach w stringu.
- 2
@Lacwik: Ustaw asercję przed każdym odwołaniem do danego elementu stringa, tj. assert(pozycjaktórąpróbujeszczytać < stringlen). Wtedy wywoła to abort() i dostaniesz crash report, będziesz mógł dokładnie przeanalizować gdzie popełniasz błąd. Potem szukasz konkretnego indeksu dla którego masz problem na przykładzie testowym.
Tego się nie da zgadnąć samym patrzeniem na kod.
Tego się nie da zgadnąć samym patrzeniem na kod.
- 3
#programowanie #java #algorytmy
Generowanie labiryntu, algorytm Wilsona
Jak zaradzić temu, żeby korytarze nie łączyły się w jeden "szeroki" korytarz?
https://hastebin.com/huyogiwino.java
Generowanie labiryntu, algorytm Wilsona
Jak zaradzić temu, żeby korytarze nie łączyły się w jeden "szeroki" korytarz?
https://hastebin.com/huyogiwino.java
- 0
@AwizisieAkat: żydowska natura kazała mi puścić algorytm po przekątnej i zrobić połowe obrazka a drugą odbić. Oszczędność obliczeniowa krulem rzycia
- 1
#programowanie #java #javafx
Hej, wziąłem się za losowe generowanie labiryntu z wykorzystaniem algorytmu Wilsona. O ile sam algorytm działa sprawnie (chyba) to mam problem z wizualizacją. Otóż wykorzystuję JavaFX do rysowania. W całosci kodu opieram się na GridPane oraz własnej tablicy obiektów. Cała logika wykonywana jest na mojej tablicy, natomiast samo rysowanie wykonuje na GridPane po prostu na odpowiadających koordynatach tworzę Rectangle() z odpowiednim kolorem.
Pytanie jest następujące. Czemu jako efekt końcowy
Hej, wziąłem się za losowe generowanie labiryntu z wykorzystaniem algorytmu Wilsona. O ile sam algorytm działa sprawnie (chyba) to mam problem z wizualizacją. Otóż wykorzystuję JavaFX do rysowania. W całosci kodu opieram się na GridPane oraz własnej tablicy obiektów. Cała logika wykonywana jest na mojej tablicy, natomiast samo rysowanie wykonuje na GridPane po prostu na odpowiadających koordynatach tworzę Rectangle() z odpowiednim kolorem.
Pytanie jest następujące. Czemu jako efekt końcowy
- 2
#java #programowanie
Jak za pomocą Javy Swing stworzyć siatkę kwadratów? Zależy mi na tym, aby każdy obiekt kwadrat miał swoją pozycję oraz pole odpowiedzialne za kolor, tak by mogły mieć kolory niezależnie od siebie. Właściwie o co pytam to jak narysować siatkę własnych obiektów?
Jak za pomocą Javy Swing stworzyć siatkę kwadratów? Zależy mi na tym, aby każdy obiekt kwadrat miał swoją pozycję oraz pole odpowiedzialne za kolor, tak by mogły mieć kolory niezależnie od siebie. Właściwie o co pytam to jak narysować siatkę własnych obiektów?
@Lacwik: Musisz w swingu? Polecam javafx
- 2
#cpp #programowanie #algorytmy
Pomocy, czas mnie goni a mam zaćmienie
Wyszukiwanie wzorca w pliku tekstowym, z liczbami decymalnymi oraz hexadecymalnymi. Korzystam z algorytmu Karpa-Rabina wykorzystującego hashowanie wzorca:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rabin%E2%80%93Karp_algorithm
Plik wejściowy do programu wygląda następująco:
gdzie plik tekst.txt zawiera:
abbaaabababbabbbaaa
2 to liczba przypadków testowych, jeden obieg programu to otworzenie pliku podanego w następnej linii a zaraz pod nim jest podany wzorzec
Napisałem algorytm dla samego tekstu. Działa,
Pomocy, czas mnie goni a mam zaćmienie
Wyszukiwanie wzorca w pliku tekstowym, z liczbami decymalnymi oraz hexadecymalnymi. Korzystam z algorytmu Karpa-Rabina wykorzystującego hashowanie wzorca:
https://en.wikipedia.org/wiki/Rabin%E2%80%93Karp_algorithm
Plik wejściowy do programu wygląda następująco:
2
tekst.txt
abba
tekst.txt
bbba
gdzie plik tekst.txt zawiera:
abbaaabababbabbbaaa
2 to liczba przypadków testowych, jeden obieg programu to otworzenie pliku podanego w następnej linii a zaraz pod nim jest podany wzorzec
Napisałem algorytm dla samego tekstu. Działa,
- 1
#cpp #programowanie
Czy jestem w stanie iterować po tekście w pliku w miare sensowny sposób tak jak po tablicy charów?
Piszę program wyszukujący wzorzec w tekście z zastosowaniem algorytmu Karpa-Rabina i staram się uniknąć sytuacji, gdzie będę musiał zasysać wszystko do stringa (domyślnie będą to duuże teksty)
Czy jestem w stanie iterować po tekście w pliku w miare sensowny sposób tak jak po tablicy charów?
Piszę program wyszukujący wzorzec w tekście z zastosowaniem algorytmu Karpa-Rabina i staram się uniknąć sytuacji, gdzie będę musiał zasysać wszystko do stringa (domyślnie będą to duuże teksty)
- 2
@Lacwik: tak, ale to głupie. Jak sobie napiszesz gettera/operator[] który wczyta ten jeden znak z pliku po fseek.
Lepiej zrobić sobie klasę trzymającą fragment pliku w buforze i pobierający nowy fragment gdy potrzebny i usuwający stare fragmenty.
Lepiej zrobić sobie klasę trzymającą fragment pliku w buforze i pobierający nowy fragment gdy potrzebny i usuwający stare fragmenty.
- 2
- 3
@Lacwik: co to znaczy nad/pod?
@Lacwik: zamiast wolac #cpp #programowanie to wolaj #matematyka . Pytanie tez, czy rzeczone "wektory" moga sie przecinac czy nie. Liczysz ile "deszczu" splynie?:D
// obrazek wyglada jakbys chcial policzyc efektywna powierzchnie "widoczna" od gory :D
// obrazek wyglada jakbys chcial policzyc efektywna powierzchnie "widoczna" od gory :D
- 1
#cpp #programowanie
Czemu moja funkcja generuje mi
https://pastebin.com/tCRgZMDk
Czemu moja funkcja generuje mi
-nan(ind)
jeśli siedzi tam if który mówi, ze dla punktu 0,0 wynik ma być 0?https://pastebin.com/tCRgZMDk
- 2
#cpp #programowanie
Mam zbiór punktów dwóch typów, powiedzmy duże i małe. Algorytmem Grahama wyznaczyłem otoczkę wypukłą z dużych. Jak mam policzyć ilość małych punktów znajdujących się wewnątrz niej?
Mam zbiór punktów dwóch typów, powiedzmy duże i małe. Algorytmem Grahama wyznaczyłem otoczkę wypukłą z dużych. Jak mam policzyć ilość małych punktów znajdujących się wewnątrz niej?
- 2
#csharp #unity3d #programowanie
Witam mirki
Może i trywialne pytanie ale troche się zaciąłem, otóż mam dane ułożone w taki sposób:
jest to pojedynczy blok zawierający ruchy mojej postaci. Tych bloków mam około 10k i każdy z nich jest różnej długości, jednak każdy kończy się kluczowym stringiem >end. Pierwsze 4
Witam mirki
Może i trywialne pytanie ale troche się zaciąłem, otóż mam dane ułożone w taki sposób:
1
2
1
8
001000
000010
000001
001000
001000
000010
000001
000100
000001
000010
100000
000010
010000
000100
100000
000010
100000
010000
>end
jest to pojedynczy blok zawierający ruchy mojej postaci. Tych bloków mam około 10k i każdy z nich jest różnej długości, jednak każdy kończy się kluczowym stringiem >end. Pierwsze 4
- 2
#csharp #unity3d #unity
https://pastebin.com/wD00Umkf
Czemu generuje mi się taki błąd? wszystko wydaje sie być ładnie pozamykane...
https://pastebin.com/wD00Umkf
Czemu generuje mi się taki błąd? wszystko wydaje sie być ładnie pozamykane...
Assets/Scripts/Ai.cs(187,28): error CS1525: Unexpected symbol
Debug', expecting ,',
;', or ='
- 1
#csharp #unity3d #unity #stream
Pomocy bo zaraz wyrzucę laptopa przez okno, otóż problem jest wręcz trywialny - zapisać string po stringu do pliku tekstowego.
Zapis odbywa się po osiągnięciu zwycięstwa. Po pierwszej iteracji gry wszystko bangla fajnie, jednak przy następnych wyrzuca exception. Już nie mam pojęcia gdzie może leżeć błąd i zdecydowanie zajmuje mi to więcej czasu niż powinno, błagam o pomoc...
Kod:
https://pastebin.com/E2b6GMG4
Głównie chodzi mi o konstrukcję Update() oraz saveIteration()
Pomocy bo zaraz wyrzucę laptopa przez okno, otóż problem jest wręcz trywialny - zapisać string po stringu do pliku tekstowego.
Zapis odbywa się po osiągnięciu zwycięstwa. Po pierwszej iteracji gry wszystko bangla fajnie, jednak przy następnych wyrzuca exception. Już nie mam pojęcia gdzie może leżeć błąd i zdecydowanie zajmuje mi to więcej czasu niż powinno, błagam o pomoc...
Kod:
https://pastebin.com/E2b6GMG4
Głównie chodzi mi o konstrukcję Update() oraz saveIteration()
- 1
- 1
@Lacwik: Skoro tak, to się trochę poczepiam:
1) Jeżeli nie zapisujesz czegoś kilka razy na sekundę albo miliona bajtów to spróbuj tak jak mówiłem - File.AppendAllText() albo AppendAllBytes czy co tam bardziej Ci pasuje.
2) Jeżeli bardzo chcesz streama to pewnie ostatnia linijka kodu od @nielegalny_imigrant powinna być ok
3) Zlituj się z tą pętlą for w 97 linii. Nic
1) Jeżeli nie zapisujesz czegoś kilka razy na sekundę albo miliona bajtów to spróbuj tak jak mówiłem - File.AppendAllText() albo AppendAllBytes czy co tam bardziej Ci pasuje.
2) Jeżeli bardzo chcesz streama to pewnie ostatnia linijka kodu od @nielegalny_imigrant powinna być ok
StreamWriter fileWriter = new StreamWriter(new FileStream("answers.txt", FileMode.Append, FileAccess.ReadWrite, FileShare.None)); fileWriter.Write(asdasdasd); fileWriter.Close()
3) Zlituj się z tą pętlą for w 97 linii. Nic
- 4
#unity3d #csharp #ai #artificialintelligence #neural #network
Hej, potrzebuję pomocy koncepcyjnej, otóż tworzę sieć neuronową, która w domyśle ma nauczyć się gry w "bombermana".
Jako wejście perceptronu podaję obiekty z otoczenia bota (głównie sprawdzam czy pole jest bezpieczne czy nie) plus dystans do gracza. Problem mam z outputem, gdyż na samym początku ustaliłem, że będzie to zakres możliwych ruchów do wykonania, jednak przy takim założeniu, nie mam pojęcia co podać sieci jako spodziewaną,
Hej, potrzebuję pomocy koncepcyjnej, otóż tworzę sieć neuronową, która w domyśle ma nauczyć się gry w "bombermana".
Jako wejście perceptronu podaję obiekty z otoczenia bota (głównie sprawdzam czy pole jest bezpieczne czy nie) plus dystans do gracza. Problem mam z outputem, gdyż na samym początku ustaliłem, że będzie to zakres możliwych ruchów do wykonania, jednak przy takim założeniu, nie mam pojęcia co podać sieci jako spodziewaną,
- 1
Czyli powinienem wymyślić kilka (kilkadziesiąt?) sytuacji w jakich może znaleźć się perceptron (jako input) po czym powiedzieć mu jaki pojedynczy ruch powinien w danej sytuacji wykonać?
@Lacwik: w ten sposób to sieć neuronowa nie jest do niczego potrzebna, otrzymasz po prostu skrypt postępujący zgodnie z twoimi instrukcjami. W rl chodzi o to, żeby sieć sama doszła do tego co powinna w danej sytuacji zrobić - ty tylko wyznaczasz cel.
A z
- 1
@croppz: Kiedy na tym polega algorytm uczenia perceptronu - są dane uczące, testowe i jazda... ;) I tak, autor raczej chce coś mądrzejszego niż tradycyjny perceptron. Chociaż ze względu na prostotę implementacji i tak bym z czystej ciekawości spróbował nauczyć sieć na kilkunastu-kilkudziesięciu prostych przykładach i zobaczyć jak to wyekstrapoluje na rzeczywistą rozgrywkę - a nuż starczy.
- 1
- 1
#cpp #programowanie
Hej, pytanie teoretyczne
Działam na oryginalnym obiekcie typu char, stworzonym w ciele metody. Co z sytuacją kiedy nastąpi błędny odczyt? Jak to jest z niejawną konwersją typów? Czy powinienem umieścić całość w bloku try...catch...? Co nastąpi kiedy jako parametr ilości dla read() podam n>1, a jako buffer samego chara, czy wartość bitowa którą czytam zostanie podmieniona
Hej, pytanie teoretyczne
char value;
std::ifstream file(plik, std::ios::binary);
file.seekg(begin + 7);
file.read(&value, 1);
long zmienna = value;
Działam na oryginalnym obiekcie typu char, stworzonym w ciele metody. Co z sytuacją kiedy nastąpi błędny odczyt? Jak to jest z niejawną konwersją typów? Czy powinienem umieścić całość w bloku try...catch...? Co nastąpi kiedy jako parametr ilości dla read() podam n>1, a jako buffer samego chara, czy wartość bitowa którą czytam zostanie podmieniona
- 1
#cpp #programowanie
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje pod maską takiego rozwiazania? Zmienna 'flag' jest przypisywana w innym miejscu w kodzie, przed wywołaniem tej metody
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje pod maską takiego rozwiazania? Zmienna 'flag' jest przypisywana w innym miejscu w kodzie, przed wywołaniem tej metody
long flag;
bool function()
{
char value = flag;
value >>= 7;
return value & 0x01;
}
- 4
@Lacwik: Niejawna konwersja typów:
– value = flag konwertuje long na char
– value >>=7 konwertuje char na int i z powrotem
– value & 0x01 konwertuje char na int
– return konwertuje int na bool
– value = flag konwertuje long na char
– value >>=7 konwertuje char na int i z powrotem
– value & 0x01 konwertuje char na int
– return konwertuje int na bool
- 4
@Lacwik: raczej od 8 bitu, bo przesuwasz o 7 bitów w prawo, czyi tym „na samym końcu” będzie 8 bit. Równie dobrze można by to skrócić do
@KolejnyWykopowyJanusz zwracane jest całe 8 bitów (albo nawet 64 bity, zależy od procesora i sytuacji), tylko zapewniona jest wartość 0 albo 1, bool zajmuje nadal 1 bajt, tylko pozwala w sobie zapisać 0 (false) albo cokolwiek innego (true)
return value & 0x08;
.@KolejnyWykopowyJanusz zwracane jest całe 8 bitów (albo nawet 64 bity, zależy od procesora i sytuacji), tylko zapewniona jest wartość 0 albo 1, bool zajmuje nadal 1 bajt, tylko pozwala w sobie zapisać 0 (false) albo cokolwiek innego (true)
- 2
#unity #csharp
Halo potrzebna pomoc
Otóż potrzebuję pobrać pozycję mojego ludka na mapie by potem dzięki niemu pobrać informacje o obiektach go otaczających, z racji tego, że wejscia sieci neuronowej nie moga byc puste, postanowiłem uzupełnić wszystkie puste pola widmowymi klockami by z nich czerpać x i z.
Teraz pojawia się problem, czemuż to pokazany na zdjęciu ludek i biały klocek mają dokładnie te same składowe transform jednak znajdują się w innych
Halo potrzebna pomoc
Otóż potrzebuję pobrać pozycję mojego ludka na mapie by potem dzięki niemu pobrać informacje o obiektach go otaczających, z racji tego, że wejscia sieci neuronowej nie moga byc puste, postanowiłem uzupełnić wszystkie puste pola widmowymi klockami by z nich czerpać x i z.
Teraz pojawia się problem, czemuż to pokazany na zdjęciu ludek i biały klocek mają dokładnie te same składowe transform jednak znajdują się w innych
- 0
@Lacwik: Lewy górny róg, Masz tam button Component, a pod nim Napisane Center, kliknij w to center (z zaznaczonym ludkiem) i być może się dowiesz.
- 1
#cpp #algorytmy
Siema, staram sie zaimplementowac algorytm Prima dla minimalnego drzewa rozpinającego, mój problem pojawia sie w miejscu, gdzie sprawdzam jakie krawędzie należą do danego wierzchołka.
Niby jak siedze w środku funkcji to wszystko ok, jednak jak tylko jej działąnie dobiegnie końca to vector, który podaje jako ostatni argument funkcji nagle staje sie pusty. Nie mam pojęcia dlaczego
Siema, staram sie zaimplementowac algorytm Prima dla minimalnego drzewa rozpinającego, mój problem pojawia sie w miejscu, gdzie sprawdzam jakie krawędzie należą do danego wierzchołka.
Niby jak siedze w środku funkcji to wszystko ok, jednak jak tylko jej działąnie dobiegnie końca to vector, który podaje jako ostatni argument funkcji nagle staje sie pusty. Nie mam pojęcia dlaczego
void getConnections(Apex apex, Connection* arrayConnections, int arraySize, std::vector vectorConnections) {
int apexNumber = apex.number;
- 0
@bartekplus: noż kur.. rzeczywiście xD ide spać bo aż sie załamałem że tego nie zobaczyłem
- żyję... dobra nie mam pojęcia co tu wpisać...
- Łódź
- tsnt_poczta@o2.pl
Ok, mam tabelę:
Assignment
[UserId]
[GroupId]
[UpdatedBy]
[UpdatedAt]
mam również funkcję, pozwalającą mi na pobranie wszystkich użytkowników w danej grupie:
select UserId from dbo.GetGroupUsers() ggu where ggu.GroupId = ?
potrzebuję sprawdzić, do jakich grup należy dany użytkownik (znając jego id) a następnie pobrać WSZYSTKICH użytkowników z tych grup bez duplikatów.
Jak mogę to osiągnąć?