@SuppressWarnings: podziękował, prosta rzecz a dziura w mózgu i sie z tym męczyłem za długo. Przypomnisz mi jeszcze prosze jaka była dyrektywa na niepożądane duplikaty?
#francja #poi #juggling Siemano, złożyło sie tak że wylądowałem we Francji w miejscowości Port Grimoud niestety bez sprzętu ogniowego, czy ktoś wie w jakiego typu sklepie dostanę poiki ogniowe i parafinę?
@artikow może inaczej, dla małego tekstu i wzorca działa zajebiście. Problem polega na tym, że mam wzorzec długości do miliona znaków, tak samo jak tekst po którym sie poruszam. Nie moge znaleźć nigdzie informacji o zakresie stringa :/
Hej, wziąłem się za losowe generowanie labiryntu z wykorzystaniem algorytmu Wilsona. O ile sam algorytm działa sprawnie (chyba) to mam problem z wizualizacją. Otóż wykorzystuję JavaFX do rysowania. W całosci kodu opieram się na GridPane oraz własnej tablicy obiektów. Cała logika wykonywana jest na mojej tablicy, natomiast samo rysowanie wykonuje na GridPane po prostu na odpowiadających koordynatach tworzę Rectangle() z odpowiednim kolorem.
Pytanie jest następujące. Czemu jako efekt końcowy
Jak za pomocą Javy Swing stworzyć siatkę kwadratów? Zależy mi na tym, aby każdy obiekt kwadrat miał swoją pozycję oraz pole odpowiedzialne za kolor, tak by mogły mieć kolory niezależnie od siebie. Właściwie o co pytam to jak narysować siatkę własnych obiektów?
@Brodeon: musze tylko zwizualizować dzisłanie generowania labiryntu, wykorzystanie JavyFX wydawało mi się strzelaniem do muchy z armaty Niemniej jak pokażesz mi jak to zrobić to się z chęcią przerzucę :D
@bladykiel: dążę ostatecznie do uzyskania mniej więcej takiego efektu: https://www.youtube.com/watch?v=_qX5mIrAjtU labirynt bedzie składał się z kwadratów, chodzi mi bardziej o dostęp do każdego poszczególnego, po prostu nie umie Swinga i rysować xD
Wyszukiwanie wzorca w pliku tekstowym, z liczbami decymalnymi oraz hexadecymalnymi. Korzystam z algorytmu Karpa-Rabina wykorzystującego hashowanie wzorca: https://en.wikipedia.org/wiki/Rabin%E2%80%93Karp_algorithm Plik wejściowy do programu wygląda następująco:
2 tekst.txt abba tekst.txt bbba gdzie plik tekst.txt zawiera: abbaaabababbabbbaaa 2 to liczba przypadków testowych, jeden obieg programu to otworzenie pliku podanego w następnej linii a zaraz pod nim jest podany wzorzec
Czy jestem w stanie iterować po tekście w pliku w miare sensowny sposób tak jak po tablicy charów? Piszę program wyszukujący wzorzec w tekście z zastosowaniem algorytmu Karpa-Rabina i staram się uniknąć sytuacji, gdzie będę musiał zasysać wszystko do stringa (domyślnie będą to duuże teksty)
@Razi91: czy fragmentem pliku może być po prostu jedna linia? tylko boję się sytuacji, gdzie słowo będzie rozbite na 2 linijki lub gdy wzorzec bedzie zawierał spacje a słowo będzie rozbite :/
@TheNewIcek: w układzie kartezjańskim, wyobraź sobie że pada deszcz a wektor jest dachem. Muszę policzyć jak one na siebie nachodzą i jaką cześć "dachu" znajduje się "pod dachem" :P mam nadzieje że zrozumiale xDD
@TheNewIcek: hashtagi z przyzwyczajenia :P wektory prawdopodobnie (zakładam że nie) nie będą się przecinać. Tak, liczę ile "deszczu" spłynie na każdy pojedynczy "dach" :P Gównozadanie na wykład ale chciałem to jakoś w miare optymalnie napisać i szukam fajnych pomysłów :D
Mam zbiór punktów dwóch typów, powiedzmy duże i małe. Algorytmem Grahama wyznaczyłem otoczkę wypukłą z dużych. Jak mam policzyć ilość małych punktów znajdujących się wewnątrz niej?
Może i trywialne pytanie ale troche się zaciąłem, otóż mam dane ułożone w taki sposób:
1 2 1 8 001000 000010 000001 001000 001000 000010 000001 000100 000001 000010 100000 000010 010000 000100 100000 000010 100000 010000 >end jest to pojedynczy blok zawierający ruchy mojej postaci. Tych bloków mam około 10k i każdy z nich jest różnej długości, jednak każdy kończy się kluczowym stringiem >end. Pierwsze 4
@sorhu: z zapamiętaniem miejsca w pliku w którym ostatnio czytałem. Również nie wiem jak zaprojektować pętlę, która będzie mi czytała linie aż do znaku >end. Nie wiem również jak oznaczyć pominięcie pierwszych 4 linii na każdej iteracji by nie czytał mi od początku i poprostu pomijał 4 pierwsze linie. Niestety przerzuciłem sie z innego języka na unity i c# więc troche nie ogarniam StreamReadera :/
@Wextor: chodzi o MLP, supervised learning. Każda linijka z 1 na odpowiednim miejscu to informacja dla perceptronu, jakiej odpowiedzi się od niego spodziewam.
Pomocy bo zaraz wyrzucę laptopa przez okno, otóż problem jest wręcz trywialny - zapisać string po stringu do pliku tekstowego.
Zapis odbywa się po osiągnięciu zwycięstwa. Po pierwszej iteracji gry wszystko bangla fajnie, jednak przy następnych wyrzuca exception. Już nie mam pojęcia gdzie może leżeć błąd i zdecydowanie zajmuje mi to więcej czasu niż powinno, błagam o pomoc...
@mcr90 a nie robie tego właśnie? StreamWriter otwiera mi plik, zapisuje do niego wartość po czym ręcznie zamykam, chyba że czegoś nie kumam, późna godzina jest...
@nielegalny_imigrant pierwsza iteracja znowu idzie ok, przy drugiej dzieją się dzie rzeczy: - IOException: Sharing violation on path - ArgumentNullException: Argument cannot be null. Parameter name: stream
@jaggi 2) FileMode.Append nie chce łączyć się z FileAccess.ReadWrite 4) Oczywiście że powinno sie unikać public ale chciałem to po prostu napisać na szybkości bo potrzebuje jednorazowo tych danych, by użyć ich jako spodziewanego outa perceptronu żeby miał sie jak uczyć. Potem wywalam tek kod PS. ja również ;)
Hej, potrzebuję pomocy koncepcyjnej, otóż tworzę sieć neuronową, która w domyśle ma nauczyć się gry w "bombermana". Jako wejście perceptronu podaję obiekty z otoczenia bota (głównie sprawdzam czy pole jest bezpieczne czy nie) plus dystans do gracza. Problem mam z outputem, gdyż na samym początku ustaliłem, że będzie to zakres możliwych ruchów do wykonania, jednak przy takim założeniu, nie mam pojęcia co podać sieci jako spodziewaną,
@kyaroru: Co masz na mysli: "obrazki" planszy i w którą stronę powinien się ruszyć? musze go nauczyc zrówno przetrwania jak i sposobu zabicia mnie, a jeden wektor który podam na odpowiedź będzie po prostu jednym ruchem
@kyaroru: Czyli powinienem wymyślić kilka (kilkadziesiąt?) sytuacji w jakich może znaleźć się perceptron (jako input) po czym powiedzieć mu jaki pojedynczy ruch powinien w danej sytuacji wykonać? Dobrze rozumuje?
Siema, potrzebuje pomocy z Unity, otóż czy istnieje jakaś gotowa metoda, która pobiera pozycje X oraz Z a następnie zwraca tag obiektu znalezionego? Chciałbym zebrać inputy dla sieci neuronowej, a dokładnie 49 pól otaczających bota
file.seekg(begin + 7); file.read(&value, 1); long zmienna = value; Działam na oryginalnym obiekcie typu char, stworzonym w ciele metody. Co z sytuacją kiedy nastąpi błędny odczyt? Jak to jest z niejawną konwersją typów? Czy powinienem umieścić całość w bloku try...catch...? Co nastąpi kiedy jako parametr ilości dla read() podam n>1, a jako buffer samego chara, czy wartość bitowa którą czytam zostanie podmieniona
Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co się dzieje pod maską takiego rozwiazania? Zmienna 'flag' jest przypisywana w innym miejscu w kodzie, przed wywołaniem tej metody
@lajdak: przesuwanie bitowe rozumiem, bardziej chodzi mi o to że do chara przypisuje longa a dalej zwracam to jako boola. No i nie rozumiem samego returna
Halo potrzebna pomoc Otóż potrzebuję pobrać pozycję mojego ludka na mapie by potem dzięki niemu pobrać informacje o obiektach go otaczających, z racji tego, że wejscia sieci neuronowej nie moga byc puste, postanowiłem uzupełnić wszystkie puste pola widmowymi klockami by z nich czerpać x i z. Teraz pojawia się problem, czemuż to pokazany na zdjęciu ludek i biały klocek mają dokładnie te same składowe transform jednak znajdują się w innych
Siema, staram sie zaimplementowac algorytm Prima dla minimalnego drzewa rozpinającego, mój problem pojawia sie w miejscu, gdzie sprawdzam jakie krawędzie należą do danego wierzchołka. Niby jak siedze w środku funkcji to wszystko ok, jednak jak tylko jej działąnie dobiegnie końca to vector, który podaje jako ostatni argument funkcji nagle staje sie pusty. Nie mam pojęcia dlaczego
void getConnections(Apex apex, Connection* arrayConnections, int arraySize, std::vector vectorConnections) { int apexNumber = apex.number;
Ok, mam tabelę:
Assignment
[UserId]
[GroupId]
[UpdatedBy]
[UpdatedAt]
mam również funkcję, pozwalającą mi na pobranie wszystkich użytkowników w danej grupie:
select UserId from dbo.GetGroupUsers() ggu where ggu.GroupId = ?
potrzebuję sprawdzić, do jakich grup należy dany użytkownik (znając jego id) a następnie pobrać WSZYSTKICH użytkowników z tych grup bez duplikatów.
Jak mogę to osiągnąć?