Wpis z mikrobloga

Po około 2 miesiącach prac nad dwiema nowymi suwnicami nabrzeżowymi dla DCT, PZT wczoraj przepchnęło je na swoje miejsce przy nabrzeżu T2. Jedna suwnica waży około 1200-1300t, nowa konstrukcja kablo-zwijaka pozwala na podciągania chwytni wyżej, co daje około 1 warstwę kontenerów więcej możliwej do obsługi względem pozostałych 5, już operacyjnych.

Do końca roku T2 będzie miało 7 suwnic operacyjnych, a na początku przyszłego roku dojdzie ósma.

#transport #ciekawostki
CzarnyFilc - Po około 2 miesiącach prac nad dwiema nowymi suwnicami nabrzeżowymi dla ...
  • 4
@cadet: teraz widzę w branży rozkwit "pomysłów i nowych inwestycji" w tym kierunku, jak port zewnętrzny w Gdyni, Gdańsku, Szczecin też ma chyba swoją koncepcje rozwoju stworzona, pod terminal kontenerowy. To jest dobry moment na walenie tych terminali, porty zachodnie łapią zadyszkę, szukając miejsc pod rozbudowę, my zamiast korzystać to nic nie robimy, poza DCT. Dosłownie każda rozbudowa u nas (jak T2 czy teraz T2B) wiąże się z wyczerpaniem możliwości przeladunkwoych