Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko284
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

806

Pomoc techniczna Play to tak naprawdę test psychologiczny

Pomoc techniczna Play to tak naprawdę test psychologiczny

Nie widziałem gorszego supportu. Nie dlatego, że coś się zepsuło, bo to się zdarza wszędzie. Ale dlatego, że nikt nie potrafił/nie chciał/nie miał narzędzi, żeby to naprawić. A ja, jako klient, zostałem przerzucony przez pięciu konsultantów, zignorowany przez bota i na końcu jeszcze... pozdrowiony

SystemHalted2_0
SystemHalted2_0
z
wykop.pl
dodany: 28.09.2025, 06:26:05
  • #
    play
  • #
    telefony
  • #
    polska
  • 224
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nie widziałem gorszego supportu. Nie dlatego, że coś się zepsuło, bo to się zdarza wszędzie. Ale dlatego, że nikt nie potrafił/nie chciał/nie miał narzędzi, żeby to naprawić. A ja, jako klient, zostałem przerzucony przez pięciu konsultantów, zignorowany przez bota i na końcu jeszcze pozdrowiony jakby to była rodzinna wigilia.

Jeśli to czyta ktoś z Play: Wasz support nie jest zły. On jest bezużyteczny. Zgodnie z umową mam prawo do usługi nie do quizu z frustracją.

Chciałem zrobić coś prostego. Naprawdę prostego. Doładować numery z  abonamentu. Nic wielkiego - nie planowałem przelewu na Kajmany, nie próbowałem hakować NASA, chciałem tylko przekazać kilkadziesiąt złotych na numery w tej samej sieci. Ale Play uznał, że to będzie dobry moment, żeby przetestować moją psychikę, cierpliwość i granice absurdu.

System mówi mi, że przekroczyłem miesięczny limit doładowań. Problem w tym, że ten limit miał się zresetować 25. dnia miesiąca. A dziś - niespodzianka -jest już 28. I nadal nie działa. Dodatkowo przestaje działać usługą zapłać z play, chociaż limit jest dostępny w całości, przynajmniej według aplikacji.

Więc zaczynam kontakt z supportem. A właściwie  z botem. Żeby przejść do człowieka, trzeba z botem walczyć. Nie kliknąć. Nie zapytać. Walczyć. Zadać odpowiednie pytanie, potem inne, potem udawać, że jestem idiotą, żeby mnie w końcu łaskawie przepuścił do konsultanta.

BOT: Cześć jestem wirtualnym asystentem. Opisz proszę swój problem a ja postaram się pomóc

Ja: (opisuje problem) i dodaję że chce gadać z konsultantem 

BOT: Aby doładować konto wejdź w aplikacje Play24 wybierz (bla bla)

Ja: Nie chce doładować konta, mam problem z jego doładowaniem i nie działają limity. Przekieruj mnie do konsultanta

BOT: Prosze doprecyzuj wybierając jedną z opcji:...

Ja: ŻĄDAM ZEBYS PRZEKIEROWAL MNIE DO KONSULTANTA

BOT: Zanim przekieruje cię do konsultanta daj mi szansę i opisz proszę swój problem a ja postaram się pomóc

Ja: NAPISALEM POWYŻEJ!!!! Czego nie rozumiesz!!!!

BOT: Proszę doprecyzuj wybierając jedną z opcji ...

Ja: Ją nie mówić po polsku mieć problema z doładowaniu

BOT: Łącze z konsultantem...

Wreszcie człowiek! I co słyszę? „Zrobimy synchronizację ustawień karty SIM.” Czyli Playowy odpowiednik: „Nie wiem, co się dzieje, więc udam, że robię coś technicznego.”

Kolejny konsultant: „Limity są niewykorzystane.”
Jeszcze inny: „Wczoraj doładował Pan trzy numery.”
I jeszcze kolejny, może ciut bystrzejszy: „Jeśli problem będzie nadal za 24h  proszę się zgłosić.”

Czekam dobę. Problem nie zniknął. Wracam na czat, znowu walka z botem, znowu klik, klik, „nie rozumiem pytania”, klik, enter, „czy chodziło ci o roaming w Peru?”… i w końcu, ledwo żywy, docieram do człowieka. Ale zanim napiszę jedno zdanie  przypadkowo zamykam aplikację.

_Witamy ponownie w lochu wsparcia technicznego._

Kolejny raz przebijam się do konsultanta. Proszę o kontakt z tym poprzednim, co mówił, że jak nie zadziała, to zgłosi. A tu odpowiedź: „Jest zajęty. Jak mogę pomóc?”

I teraz moment kulminacyjny: ilu jeszcze ludzi mam przeprowadzać przez całą tę historię od zera? Ile razy mam tłumaczyć podstawy? Ile razy słyszeć „synchronizacja karty SIM” jakby to była mantra na odczynienie złego ducha?

Więc napisałem jasno: Play nie realizuje usługi zgodnie z umową, zamierzam złożyć wypowiedzenie.

A w odpowiedzi…?

„Dużo zdrowia.”

Nie: „Rozumiem frustrację”, nie: „Już się tym zajmujemy”, nie: „Zrobimy wyjątek i pomożemy”.
Tylko: dużo zdrowia.

Treści powiązane (1)

Każdy telefon do pomocy technicznej...
msuma
z youtube.com
  • 26

Komentarze (224)

najlepsze

creativelol
creativelol
29.09.2025, 15:45:29 via Wykop
  • 0
Jestem w Play od niedawna i już mam ich serdecznie dość. Nadajnik znajduję się dokładnie 1200 metrów od mojego domu, zasięg jedna kreska lub całkowity brak sieci. Reklamacje jak na razie bez skutku, odbijanie piłeczki... Ostatnie pismo od Play odnośnie mojego zasięgu brzmi następująco:

Miejsce, w którym korzysta Pan z usług, znajduje się na skraju zasięgu naszej sieci.
Nie oznacza to jednak, że w ogóle nie może Pan korzystać z usług, natomiast może to
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rzygom_kamieniami
rzygom_kamieniami
29.09.2025, 15:16:58 via Wykop
  • 0
A ja myslalem, ze capgemini w ktorym pracowalem na sluchawce swiadczylo beznadziejny support, ale patrzac na to co sie odjaniepawla to Cap byl absolutnym mistrzem xD( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

JaNo85
JaNo85
29.09.2025, 12:49:35 via Wykop
  • 0
Tylko ORANGE Flex zero abonamentu zero kart.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Slash_
Slash_
29.09.2025, 11:24:06 via Wykop
  • 0
Ja po przejściu do tmobile jestem bardzo zaskoczony pomocą na infolinii. Poprzednio byłem w plusie i zawsze zasięg/prędkość internetu to była moja wina. Teraz jak raz nie miałem zasięgu 5g to zadzwoniłem do konsultanta, poinformował grzecznie, że jest awaria nadajnika i że w ciągu 3h zostanie naprawiony. Dodatkowo dał mi rabat -12zł do następnego okresu rozliczeniowego jako przeprosiny za awarię :D
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

forzamilan
forzamilan
forzamilan
29.09.2025, 11:04:42 via Wykop
  • 0
Co prawda troche inna sytuacja, ale ostatnio dzwonilem do Milenium Bank aby zrezygnowac z karty kredytowej. Co najmniej 14 razy odpowiedzialem ze chcę zrezygnowac.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kiwors
kiwors
kiwors
28.09.2025, 19:33:12 via Android
  • 0
To oznacza, że jesteś na początku drogi. Poczekaj aż odkryjesz hinduski support, będziesz miał tylko wklejanie gotowych formułek, załatwimy to w 24h, przy czym nic nie zrobią. W Play to przynajmniej na czacie pogadasz sensownie z człowiekiem w około minutę.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zylet
Zylet
28.09.2025, 18:22:33 via Wykop
  • 0
Ja wszystko rozumiem, ale co to znaczy „posiadasz 200 zł limitu”? Jakie ty? Ty pan dla nich jesteś, a nie żadne ty. O-------m jak burą sukę jakby mi cham na infolinii na „ty” wyskoczył.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

FrasierCrane
FrasierCrane
29.09.2025, 04:50:12 via Wykop
  • 2
@Zylet: oni odkąd rozpoczęli działalność per ty się zwracają na każdej formie kontaktu, co jest przyznam irytujące, bo odbiega od normy
  • Odpowiedz
Zylet
Zylet
29.09.2025, 14:34:40 via Wykop
  • 0
@FrasierCrane: No ja nie mam z nimi do czynienia, ale nie pozwoliłbym im na to. Zwracałbym uwagę do skutku. To po prostu chamskie.
  • Odpowiedz
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
28.09.2025, 18:01:21 via Wykop
  • 0
A ja zrobiłem prosty test. Pisałem, dzwoniłem do wszystkich supportów i zadbałem im różne glupie pytania. I wybrałem mobile vikings
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
29.09.2025, 13:28:05 via Wykop
  • 1
@Olsea: no akurat mobile vikings mnie zaskoczyło pozytywnie, nie mają żadnych botów (czym sie tez chwala na stronie) ale za to nie ma supportu 24h, nie ma też spamu z ofertami, nie ma chamskich zagrywek typu abonament za 39,99 (ale tylko jak zgodzisz sie na spam i sprzedaż danych bo jak nie to 5zl drozej). Teraz nikt do mnie nie dzwoni z super ofertą specjalnie dla mnie, albo z ubezpieczeniem
  • Odpowiedz
Olsea
Olsea
Olsea
29.09.2025, 16:12:56 via Wykop
  • 1
@wujek_zla_rada: Play jak pracuje myślę że wiesz przez to co pisze o telbridge, dodajmy do tego jeszcze że okrutnie traktują pracowników.
Z infolinii Polsat i Orange też powinny być ok mimo... Wiadomego.
  • Odpowiedz
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
wujek_zla_rada
28.09.2025, 17:50:01 via Wykop
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

brokenik
brokenik
28.09.2025, 17:30:49 via Android
  • 0
Kazdy kto korzysta z takich gownokorporacji jak Play niech cierpi i to podwojnie. Pracuje w branzy ISP od lat i jako ISP dostarczamy najlepszego mozliwego do dostarczenia neta - najlepsze peeringi, jestesmy obecni w kazdym punkcie wymiany ruchu. Cenowo sprzedajemy uzytkownikowi koncowemu po 59zl za 450Mbit a ludzie i tak potrafis rezygnowac bo w Pleju jest 600 i wuj ze musza doplacic jeszcze za gownotelefon - panie taniej o 5zl. Jak ktos
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jan-kowalski-507464
jan-kowalski-507464
28.09.2025, 19:01:05 via Wykop
  • 2
@brokenik: Fajnie, ale 99% użytkowników nie ma pojęcia co to peeringi, jedyne metryki jakie rozumieją to megabity i złotówki. Zresztą, nawet będąc po studiach technicznych i pracując w IT, jak miałbym ustalić że łącza twojego ISP są faktycznie lepsze od konkurencji?
  • Odpowiedz
brokenik
brokenik
30.09.2025, 10:42:21 via Wykop
  • 1
@nukedclx: Aaa.. Już objaśniam tą patologię.

Nexera jest operatorem hurtowym i Play jako operator świadczący usługi detaliczne kupuje u nich tzw. usługę BSA czyli od Nexera bezpośrednio obsługuje łącze światłowodowe od punktu styku z siecią Play aż do urządzenia aktywnego użytkownika końcowego czyli najcześciej jest to urządzenie ONT w lokalu abonenta. Niby jest to fajne rozwiązanie - ale rodzi wiele problemów.

Po pierwsze Play nie ma żadnego wpływu na to
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 6 z 7
  • >

Hity

tygodnia

Zamiast alimentów równa opieka nad dziećmi. Wynik - 25% mniej rozwodów
Zamiast alimentów równa opieka nad dziećmi. Wynik - 25% mniej rozwodów
2916
Doda nie trafiła do więzienia. Tak tłumaczył to sąd
Doda nie trafiła do więzienia. Tak tłumaczył to sąd
2580
Ordynator szpitala w Poznaniu zatrzymany. Zarabiał 100 tys. zł miesięcznie.
Ordynator szpitala w Poznaniu zatrzymany. Zarabiał 100 tys. zł miesięcznie.
2451
Kto stoi za zamówieniem i nie odebraniem 11 ton śliwek od rolnika?
Kto stoi za zamówieniem i nie odebraniem 11 ton śliwek od rolnika?
2362
System kaucyjny: Głos Wykopowicza ma sens!
System kaucyjny: Głos Wykopowicza ma sens!
2304
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #orange
  • #internet
  • #plus
  • #tmobile
  • #telefony
  • #upc
  • #pytanie
  • #lte
  • #rozdajo
  • #gsm
  • #kiciochpyta
  • #virginmobile
  • #fanta
  • #fantaspriteplay
  • #sprite

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking