W 1970r ford rozpoczął współpracę z firmą Philips w celu umieszczenia 170 konnego silnika stirlinga pod maską forda Torino a docelowo planowano masową produkcję samochodu z takim rodzajem napedu. W tamtym okresie prowadzono intensywne badania nad możliwością użycia takiego silnika w samochodach, wyniki tych prac były bardzo obiecujące mimo to nigdy niedoszło do rewolucji w motoryzacji a wszystkie projekty zamknięto.
Dzisiaj można się spotkać z materiałami które opisują jak cudowną jednostką napędową
Jeśli ktoś uważa, że jest to wartościowa treść, to można mnie wesprzeć poprzez np wykorzystanie nowej opcji YouTube czyli podbicia film, ta opcja pojawia się po polubieniu filmu Pozdrawiam
@barman84: Gdy się opłaca, to taką energię się odzyskuje, a gdy nie to nie. W samochodzie są dodatkowe ograniczenia, jak to, że nie może być zbyt ciężki itd., więc raczej odzyskiwanie tej energii nie jest często opłacalne.
Z energią cieplną jest ten problem, że wprost II zasada termodynamiki mówi, iż nie da się zamienić jej w 100% na energię mechaniczną i zawsze coś do otoczenia musi trafić. Masz to w materiale.
Stirlitz codziennie po powrocie do domu miał zwyczaj, upewniwszy się, że jest sam, otwierać drzwiczki ukrytego za obrazem sejfu, z którego wyciągał harmonię i butelkę wódki. Nalewał szklankę, wypijał i pięć minut grał na harmonii. Potem odkładał wszystko na miejsce i zamykał sejf. Tego wieczora jednak sejf był pusty. Po chwili wahania Stirlitz wykręcił numer Müllera. – Wy, Stirlitz? – raczej dla formalności spytał Müller. – Pewnie telefonujecie w sprawie harmonii i wódki? –
@Adas_Zgodka: Muller i Bormann stoją w kolejce w stołówce. Nagle pojawia się Stirlitz, spokojnie mija wszystkich stojących, podchodzi do okienka, odbiera jedzenie i idzie do stolika. Muller i Bormann zdziwieni - no jak tak można? A kolejka? Nie wiedzieli, że kobiety w ciąży oraz Bohaterowie Związku Radzieckiego są obsługiwani poza kolejnością...
Ten silnik ma jeszcze kilka nieoczywistych zalet - jest cichy bo nie ma w nim wybuchów, potrafi pozyskać ciepło z dowolnego paliwa... więc samochód na bimber, olej rzepakowy... węgiel czy pelet byłby w 100% użyteczny. A to było no-go dla tamtej epoki, rządziły koncerny paliwowe i jakiekolwiek przejawy alternatywnych paliw były mocno banowane przez lobby.
Stopień skomplikowania chyba nie jest problemem patrząc na obecne silniki z turbinami, EGRem, bezpośrednim wtryskiem, katalizatorami, etc...
Te silniki były stosowane tam gdzie nie można było odpowiedniej mocy pary wytworzyć. Wiec bardziej pasowało by użyć do napędu pojazdu silnika parowego.
Komentarze (50)
najlepsze
Dzisiaj można się spotkać z materiałami które opisują jak cudowną jednostką napędową
Pozdrawiam
Z energią cieplną jest ten problem, że wprost II zasada termodynamiki mówi, iż nie da się zamienić jej w 100% na energię mechaniczną i zawsze coś do otoczenia musi trafić. Masz to w materiale.
Ten
źródło: ecolution5
Pobierzhttps://www.youtube.com/watch?v=p1EJvq5wkio
– Wy, Stirlitz? – raczej dla formalności spytał Müller. – Pewnie telefonujecie w sprawie harmonii i wódki?
–
Nie wiedzieli, że kobiety w ciąży oraz Bohaterowie Związku Radzieckiego są obsługiwani poza kolejnością...
Stopień skomplikowania chyba nie jest problemem patrząc na obecne silniki z turbinami, EGRem, bezpośrednim wtryskiem, katalizatorami, etc...
Wiec bardziej pasowało by użyć do napędu pojazdu silnika parowego.