Jetson ONE w GOPR
Jetson ONE ratuje życie! Z radością dzielimy się wynikami pierwszych na świecie testów ratowniczych z użyciem eVTOL w górach. Firma Jetson została zaproszona przez GOPR Polskie Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe do przetestowania 2 naszych produkcyjnych eVTOL-i
- #
- #
- #
- #
- #
- 136
- Odpowiedz







Komentarze (136)
najlepsze
@sciana: Co się nie sprawdzi. Podlatujesz, mielisz śmigłem i turysta się nie meczy.
źródło: stuku-puku
PobierzNa nowszych bateriach pewnie dałoby się polatać z 40-60minut. Zreszta innowacyjnosc tego jest malutka. Mocny dron z miejscem na pasazera.
@Macior_Pacior: Dlatego moim zdaniem to powinna być hybryda z małą baterią i silnikiem spalinowym (do zastosowań takich jak ratownictwo górskie), wtedy zasięg byłby dużo, dużo większy, a w razie awarii silnika spalinowego bateria powinna pozwolić na
Wszystko co spalinowe zostało już dawno przepracowane i jak widać jednowirnikowce wiodą prym. Także wasza wizja przy rozwiazywaniu problemów to ostatecznie bedzie jednowirnikowiec. Dorzucanie tam baterii i silnika elektrycznego w razie W, który prawie nigdy nie bedzie uzywany przy
źródło: image_2025-07-10_234608639
PobierzDolecieć jedno... a wrócić?
A oczywiście. Do agrasów sprzedawało się coś takiego - "zwykły" agregat prądotwórczy trzy fazowy 12kW. Ale tam jest "tylko" nieco ponad 100kg masy startowej, a tutaj pewnie minimum ze 300. Ergo, jak do stukilogramowego drona potrzeba agregatu z silnikiem ~25KM to do takie potrzeba prawie 100KM czytaj - ktoś tam musi jeszcze pociągnąć ropociąg