@AlbertWesker: To ja tylko dodam, że w latach 80- 90 każdy postęp w zakresie grafiki komputerowej robił olbrzymie wrażenie. Po pierwsze dlatego, że trudno było sobie nawet wyobrazić, jak będą wyglądały gry za 2- 3 lata. Po drugie dlatego, ze grafika sama w sobie była na tyle niedoskonała, że rozbudzała wyobraźnię. Dziś sprawdzam na YouTube najlepiej wyglądające gry i nawet nie drgnę z emocji. Nie koncentruję się na zmianach względem
Dziś sprawdzam na YouTube najlepiej wyglądające gry i nawet nie drgnę z emocji.
@VanGogh: Powiem więcej. Więcej radości było z dawniejszych gier gdzie pewnym artstylem nadrabiano pewne brsaki technologii. Często przesadzone i ktoś powie nierealne, ale właśnie na tym to polegało że takie atrakcje odwracały uwagę od samej grafiki i jej niedoskonałości. Dzisiejsze gry są tak "realistyczne" że zupełnie odrzucono lub zmarginalizowano artstyl, dzieki czemu właśnie podobnie bardziej skupiam się
Świetny materiał, ten fragment rozmowy z szefem NVIDiA, który mówi, że pracował z CTO Electronic Arts, który miał....14 lat i mama woziła go do pracy :))).. co za czasy:)
Jakżeż bardzo różniły się tamte czasy od dzisiejszych. 386 kupili mi rodzice ~92 roku i szybko stał się złomem. Pół roku i już mogłem zapomnieć o grach moich kolegów, którzy odpalali je na świeżutkim 486. Co ciekawe mój 386 w chwili zakupu miał już 7 lat i w USA już powoli mówiono o Pentium 60. Alienacja na nowe gry trwała dość długo bo rodzice dopiero co wykosztowali się na "potężny" 386 więc
@buddookan: @Arkadian W mojej okolicy w 1993 roku to królowały jeszcze ZX Spectrum, C64 i klony NESa a PC to była jedna sztuka, u dyrektora szkoły w gabinecie. W 1996 'dorobiłem się' Amigi 500 a w 1998 dostałem za free od 'bogatego' wujka z Niemiec stary 486. Opóźnienie względem zachodu było około dziesięcioletnie, wyrównywać się zaczęło gdzieś na przełomie wieku.
O ile dobrze kojarzę to Nintendo 64 był prawie pod każdym względem lepszą konsolą od PS1, bo był nowszy, zawierał sprzęt od SGI (wspominanych na tym filmie) i posiadał więcej sprzętowych technik akceleracji 3D. Niestety problemy z pamięcią (tragiczna przepustowość jak i wspomniane kartridże) powodowały, że sceny wyglądały jak kupa, bo te ograniczenia wymuszały na producentach użycia tekstur bardzo niskiej jakości
Ważnym czynnikiem są wspomniane przerywniki filmowe (w dzisiejszych czasach to w
@Antihero: Nie ma co się dziwić, po przeskoku, jakim było przejście z ośmiobitowców na szesnaście bitów wszyscy spodziewali się kolejnej rewolucji, która... w sumie nigdy się nie wydarzyła - chyba wejście 3dfx było ostatnią skokową zmianą, potem wszystko szło ewolucyjnie, każda kolejna generacja dawała co roku po kilkanaście procent więcej mocy i tak... w sumie do dzisiaj.
@xionacz: Dopiero teraz po tylu latach dowiedziałem się, że to nie był głos profesjonalnego lektora ale twórcy gry. Jak ja uwielbiałem to intro - do dziś znam słowa i ten niesamowity akcent i ekspresję wypowiedzi. Rewelacja.
Dałbym nawet dwa wykopy dla ciekawychhistorii szczególnie za ten materiał. Jako dzieciak miałem lata komputer na tyle słaby że pograć mogłem tylko w cs 1.6 czy gothic. Skok grafiki na cs source albo cs go robił na mnie niesamowite wrażenie tak samo jak z g1 na g2 na g3 na riseny. Wtedy też o nowy komputer było ciężko bo były bardzo drogie w porównaniu do zarobków. Dzisiaj komputer na którym w full
Było znalezisko że gracze grają w stare gry i jak obejrzymy wyścig konsol oraz gier można zauważyć że to wszystko stoi w miejscu.
Grafika mocno spowolniła. Gry już nie robią już takiego WOW bo nawet się nie starają tego osiągnąć. Jak się przyjrzymy to niekiedy gry wyglądają na poziomie wiedźmina 3 który ma zaraz 10 lat. Dodatkowo optymalizacja wydaje mi się że z każdym rokiem jest coraz gorsza. Programują na kolanie, wciskają jakieś
Jak się przyjrzymy to niekiedy gry wyglądają na poziomie wiedźmina 3 który ma zaraz 10 lat.
@cielak44: Zgadza się. A w grach strategicznych, jeśli chodzi o grafikę, to tym bardziej nie widać tych ostatnich 10 lat. Liczy się pomysł na grę, fabuła i grywalność, a to kiedyś było lepsze niż obecnie. Grafika to tylko miły dodatek, niewielkie jej niedoskonałości są pomijalne, gdy gra sprawia radość graczowi. Co do reszty też
@Squatlifter: Aktualnie grafika od lat nie stoi na pierwszym miejscu u graczy. Sam gram w gry kreskówkowe albo bawie sie w ustawieniach bo ważniejsza jest dla mnie wydajność
Problem jest taki że próbują nam wciskać "lepszą" grafikę która wygląda jak ta sprzed paru lat. Różnica tak że trwa ma więcej poligonów na która nie będziesz zwracał uwagi i zamiast gtx1070 musisz mieć rtx5080ti aby to ucisnął xDD To jest ewidentna
Komentarze (59)
najlepsze
źródło: looks-so-real-v0-va43xgve3h3b1
Pobierz@VanGogh: Powiem więcej. Więcej radości było z dawniejszych gier gdzie pewnym artstylem nadrabiano pewne brsaki technologii. Często przesadzone i ktoś powie nierealne, ale właśnie na tym to polegało że takie atrakcje odwracały uwagę od samej grafiki i jej niedoskonałości. Dzisiejsze gry są tak "realistyczne" że zupełnie odrzucono lub zmarginalizowano artstyl, dzieki czemu właśnie podobnie bardziej skupiam się
Komentarz usunięty przez autora
Alienacja na nowe gry trwała dość długo bo rodzice dopiero co wykosztowali się na "potężny" 386 więc
https://store.steampowered.com/app/7650/XCOM_Terror_From_the_Deep/?l=polish
atmosferą przegania wszystkie nowe części. Dźwięk ma niesamowity.
W mojej okolicy w 1993 roku to królowały jeszcze ZX Spectrum, C64 i klony NESa a PC to była jedna sztuka, u dyrektora szkoły w gabinecie. W 1996 'dorobiłem się' Amigi 500 a w 1998 dostałem za free od 'bogatego' wujka z Niemiec stary 486. Opóźnienie względem zachodu było około dziesięcioletnie, wyrównywać się zaczęło gdzieś na przełomie wieku.
Ważnym czynnikiem są wspomniane przerywniki filmowe (w dzisiejszych czasach to w
Grafika mocno spowolniła. Gry już nie robią już takiego WOW bo nawet się nie starają tego osiągnąć. Jak się przyjrzymy to niekiedy gry wyglądają na poziomie wiedźmina 3 który ma zaraz 10 lat.
Dodatkowo optymalizacja wydaje mi się że z każdym rokiem jest coraz gorsza. Programują na kolanie, wciskają jakieś
@cielak44: Zgadza się. A w grach strategicznych, jeśli chodzi o grafikę, to tym bardziej nie widać tych ostatnich 10 lat. Liczy się pomysł na grę, fabuła i grywalność, a to kiedyś było lepsze niż obecnie. Grafika to tylko miły dodatek, niewielkie jej niedoskonałości są pomijalne, gdy gra sprawia radość graczowi. Co do reszty też
Problem jest taki że próbują nam wciskać "lepszą" grafikę która wygląda jak ta sprzed paru lat. Różnica tak że trwa ma więcej poligonów na która nie będziesz zwracał uwagi i zamiast gtx1070 musisz mieć rtx5080ti aby to ucisnął xDD
To jest ewidentna