Projektowanie graficzne ma dużo wspólnego ze sztuką, więc jakoś mnie nie dziwi, że Beksiński stworzył logotyp. Z innych znanych przykładów logo Chupa Chups zaprojektował Salvador Dali.
Założyło ją w 1832 roku dwóch powstańców listopadowych
Zakładaja sobie zakład kowalsko-kotlarski i rozwijaja go w duze przedsiebiorstwo. Straszne, ale dzisiaj to brzmi utopijnie. Normy srodowiskowe, certyfikacje, podatki od CO2, partytety w zarzadzie, rownosc plciowa, no i chinska konkurencja. I to w porownaniu z zaborami.
@adam-gancarczyk dlatego EU jest w dupie. Te wszystkie nadmiarowe normy, setki stron przepisów podatkowych i innych (właściwie tysiące), powodują, że nowe małe firmy są bez szans. Jedynie duże firmy/korpo stać na działy prawne i wszystkie potrzebne certyfikaty.
Prawda. Za czasów PRL powstało wiele świetnych projektów znaków firmowych. Choćby taka Unitra, FSO, FSM, PLL Lot i wiele innych. Nawet PZPR miała świetny znak "firmowy".
Jednym z moich ulubionych logo z tamtego okresu był znak CPN. Jako kilkuletni dzieciak długo nie mogłem zrozumieć, dlaczego stacja benzynowa nazywa się CPN, skoro w logo są tylko dwie litery: "C" i "P. To ostatnie "N" długo było dla mnie niedostrzegalne. Aż kiedyś, w pewien
Swoją drogą Autosan H9 był jedną z nielicznych rzeczy która za PRL się udała. Można tylko pomarzyć co by było gdyby nasi inżynierowie mieli dostęp do takich możliwości jak zachodnie kraje.
10 lat na posadce wymyślając nieżyciowe projekty, które trafiają do śmieci. Stała pensja, żyć nie umierać. Tak wyglądała polska myśl techniczna PRL. Raj dla takich artystów, projektantów inżynierów, którzy projektowali i projektowali, a na końcu sie kupowało licencje, ewentualnie po cichu kopiowało zagraniczne pomysły.
@zakoleo: Tyle, że można psioczyć na tą myśl techniczną PRL, ale była ona bliższa R&D zachodniemu niż to co mamy teraz. Może większość projektów lądowała z koszu, bo projekty wyprzedzały czasy lub możliwości, ale przynajmniej się projektowało i często prototypowało. Większe zakłady miały swoje biura projektowe i prawie wszystkie współpracowały z uczelniami. A jak projektujesz, to jakiś niewielki % trafiał do produkcji. Wynikowo poziom techniczny na uczelniach i w biurach
Sanok podczas okupacji był miastem granicznym między Rzeszą a ZSRR. Beksiński jako dzieciak interesował się już wówczas fotografią i bardzo lubiał robić zdjęcia radzieckim i niemieckim żołnierzom - ot taka ciekawostka
@RKN_ bo pakt Ribbentrop - Mołotow przewidywał granicę niemiecko-sowiecką na Sanie i Sanok jak gród nad Sanem w latach 1939-1941 był miastem granicznym.
Komentarze (47)
najlepsze
źródło: z20771457IH,Zdzislaw-Beksinski-byl-autorem--logo-marki-Autosan
Pobierzźródło: 1000027761
Pobierz@PajonkPafnucy: Jak w jednym zdaniu powiedzieć, że nie ma się pojęcia o projektowaniu.
Zakładaja sobie zakład kowalsko-kotlarski i rozwijaja go w duze przedsiebiorstwo. Straszne, ale dzisiaj to brzmi utopijnie. Normy srodowiskowe, certyfikacje, podatki od CO2, partytety w zarzadzie, rownosc plciowa, no i chinska konkurencja. I to w porownaniu z zaborami.
Jednym z moich ulubionych logo z tamtego okresu był znak CPN.
Jako kilkuletni dzieciak długo nie mogłem zrozumieć, dlaczego stacja benzynowa nazywa się CPN, skoro w logo są tylko dwie litery: "C" i "P. To ostatnie "N" długo było dla mnie niedostrzegalne. Aż kiedyś, w pewien
źródło: cpn
PobierzMoże większość projektów lądowała z koszu, bo projekty wyprzedzały czasy lub możliwości, ale przynajmniej się projektowało i często prototypowało. Większe zakłady miały swoje biura projektowe i prawie wszystkie współpracowały z uczelniami. A jak projektujesz, to jakiś niewielki % trafiał do produkcji. Wynikowo poziom techniczny na uczelniach i w biurach