W Londynie poziom zanieczyszczeń spadł po wprowadzeniu strefy czystego transport
Po sześciu miesiącach od rozszerzenia strefy ULEZ poziom zanieczyszczeń PM2.5 z samochodów zmniejszył się o 22 procent, a emisje tlenków azotu spadły o 13 procent w stosunku do przewidywań. Burmistrz Londynu Sadiq Khan podkreśla, że program ULEZ działa lepiej niż oczekiwano
banzi z- #
- #
- #
- #
- 70
- Odpowiedz
Komentarze (70)
najlepsze
@Parotia: I gdzie stawia czujniki. Jakoś nie widzę jak się zmieniły poziomy zanieczyszczeń przecznice czy dwa skrzyzowania od strefy.
29-03-2020 - ścisły lockdown - na ulicach w zasadzie tylko radiowozy.
A w Warszawie powietrze było takie!
Wybacz ale ja w te badania nie wierzę. Aż specjalnie wtedy zrzut zrobiłem bo mnie to zszokowało. Musiałem akurat wyjechać (miałem zgodny z prawem powód) i na obwodnicy jechałem praktycznie sam.
Nie widzę w tych wynikach niczego kontrowersyjnego, ani nie uważam ich za argument dla przeciwników samochodów.
Samochód to część życia, wiadomo że będzie truł.
Ale jaki to jest % ogólnych zanieczyszczeń?
Hurr durr, w Warszawie 60% jakichś tam zanieczyszczeń pochodzi od samochodów, zakazać samochodów. Nagle milkną jak im powiedzieć, że nawet te 60% to jest 5 czy 10 % normy.
Po 8 latach działania berlińskiej umweltzone stwierdzono, że poziom zanieczyszczeń generowanych przez transport spadł o 30%. Już strzelały korki szampanów, ale okazało się, że spowodowało to zaledwie trzyprocentowy spadek
Przecież wyraźnie piszą, że zbadali tylko poziom zanieczyszczeń pochodzących z samochodów. Czyli mniej samochodów == mniej zanieczyszczeń z samochodów. Nic nie piszą o ogólnym. To tak jakby napisać, że po wprowadzeniu zakazu opalania gazem, poziom spalin z pieców gazowych spadł. A że ludzie zaczęli palić paliwem stałym...
Do roboty.