Tak przy okazji - prosty algorytm jak przejść każdy dwuwyniarowy labirynt, który ma wejście i wyjście z zewnątrz.
Wystarczy wybrać dowolną ścianę przy wejściu (prawą albo lewą) i cały czas trzymać się tej strony. Trasa nie będzie najkrótsza, ale dojdziemy do wyjścia.
Kiedyś sobie rozkminiłem, że w każdym labiryncie jest proste wyjście, po wejściu należy trzymać się np. "prawej ręki" i jeśli labirynt ma wyjście, to wcześniej czy później dotrzemy do wyjścia.
@Rankine dzięki, dosłownie wczoraj sobie myślałem o czymś takim. Wbrew pozorom, algorytm do generowania tego nie jest wcale jakiś skomplikowany i kiedyś w ramach ćwiczeń napisałem sobie coś takiego (tylko kwadratowe ortogonalne). A wczoraj tak mi do głowy przyszło, że może bym to odnalazł i pogenerował trochę córce do zabawy. Dzięki temu znalezisku nie muszę szukać gdzieś po dysku, bo oczywiście nie wpadłem na pomysł, że na pewno coś takiego gdzieś
Komentarze (73)
najlepsze
Zwłaszcza jak się ma dzieci lubiące takie zabawy. Wydrukujesz 20 różnych labiryntów i masz trochę czasu wolnego.
Wystarczy wybrać dowolną ścianę przy wejściu (prawą albo lewą) i cały czas trzymać się tej strony.
Trasa nie będzie najkrótsza, ale dojdziemy do wyjścia.
https://www.high-voltage.cz/sortky/minotaur-16k-bludiste-pro-atari-600xl-16kb-ram/
A tak zostaje chyba tylko Daggerfall.
Pewnie jest, i w innej liczbie wymiarów też. W 1998 w konkursie IOCCC (zagmatwanego kodu C) był program (bemazing), który tworzył takie labirynty: