Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko228
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

688

Koniec mody na auta elektryczne. "Producenci w pułapce"

Koniec mody na auta elektryczne. "Producenci w pułapce"

Trend się odwraca, kierowcy wracają do benzyny, a produkcja trwa mimo braku popytu. Jaka będzie przyszłość elektryków?

stanwiedzy
stanwiedzy
z
stanwiedzy.pl
dodany: 13.01.2024, 18:45:15
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    technologia
  • #
    samochodyelektryczne
  • #
    tesla
  • 455
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (5)

Producenci samochodów elektrycznych o kierowcach
Neto
z youtube.com
  • 16
Czy to ma jakikolwiek sens?
EmilioEstevez
z streamable.com
  • 4

Komentarze (455)

najlepsze

konkarne
konkarne
13.01.2024, 18:53:56 via Wykop
  • 475
Jak najlepiej walczyć z elektrykami?
Pozwolić by ludzie zaczęli tym jeździć ¯\(ツ)/¯
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stanwiedzy
stanwiedzy
Autor
13.01.2024, 18:55:26 via Wykop
  • 278
@konkarne: To jak z lewicowymi aktywistami - wystarczy po prostu dać im się wypowiedzieć i nie przerywać;)
  • Odpowiedz
Cztero0404
Cztero0404
13.01.2024, 19:43:22 via Wykop
  • 114
@stanwiedzy: Lewicowi aktywiści to debile którzy chociażby im przedstawić całą litanię rzetelnych argumentów i tak będą gadać swoje głupoty. Norwegia i Nowy Jork też takie postępowe miały być a się okazało, że -20 i miejskie autobusy oraz ciężarówki do odśnieżania się nie sprawdzają bo nagle bateria siada i moc spada.
  • Odpowiedz
aniersea
aniersea
aniersea
13.01.2024, 20:19:32 via Wykop
  • 384
Ewentualna przesiadka na motoryzacje elektryczną powinna się odbywać w sposób naturalny, rynkowy, zgodnie z preferencjami konsumentów, a nie regulacjami i zamordyzmem. Na dzisiaj elektryk, przynajmniej w Polsce, jest po prostu niepraktyczny, no chyba że jako drugie auto do jazdy po mieście, jeżeli kogoś stać. Za małe zasięgi, za mało infrastruktury do ładowania, za wysokie ceny tych aut. Bez poprawy w tych aspektach nie ma szans na popularyzację elektryków w naszym kraju.
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stanwiedzy
stanwiedzy
Autor
13.01.2024, 20:20:19 via Wykop
  • 53
@aniersea: Zgadzam się, to powinno naturalnie się dziać
  • Odpowiedz
snup-siup
snup-siup
13.01.2024, 21:39:10 via Wykop
  • 67
jest po prostu niepraktyczny, no chyba że jako drugie auto do jazdy po mieście


@aniersea: Ale po co się męczyć na siłę? Taksówkarze hybrydami jeżdżą, dość dobry wyznacznik tego co się opłaca i co jest skuteczne do jazdy po mieście.
  • Odpowiedz
olewales
olewales
13.01.2024, 19:55:43 via Wykop
  • 133
To nie kwestia "mody". Poważnym błędem który wydają się popełniać dziennikarze którzy o tym piszą jest założenie, że każdy samochód na drodze można "wymienić" sprzedając na jego miejsce elektryczny.
Nie można.
Przy obecnej technologii elektryki są świetne do domku pod miastem gdzie są bardzo sensownym wyborem na codzienne dojazdy. Ale też często jako "drugi" samochód bo w trasę po prostu wygodniej jest pojechać samochodem spalinowym. I EV do takich zastosowań już się
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Magowie0gniaEnjoyer
Magowie0gniaEnjoyer
13.01.2024, 22:24:09 via Wykop
  • 22
@rossecki: no, phev zajebiste w szczegolnosci jak sie zaczyna psuć. Nie dość, że awaria może dotyczyć kosztownego układu spalinowego to jeszcze wysokonapięciowy kosztowny układ elektryczny :)
  • Odpowiedz
Morgan87
Morgan87
Morgan87
14.01.2024, 00:08:16 via Android
  • 30
@rossecki dla mnie PHEV dalekie są od ideału. Przed zakupem elektryka prawie kupiłem Outlandera PHEV. Masz silnik spalinowy i elektryczny. Podnosi to awaryjniść, i są statystyki ubezpieczeniowe, mówiące że awaryjniść PHEV jest wyższa od ICE i BEV.
Podnosi masę, nie dość że wozisz ciężką baterie to jeszcze silnik i zbiornik paliwa. Powoduje to że nie jest ekonomiczny zarówno na prądzie jaki benzynie. Żeby spinało się to ekonomicznie musisz ładować codziennie, na
  • Odpowiedz
Qba_123
Qba_123
Qba_123
13.01.2024, 21:10:30 via Android
  • 98
A to kiedys byla moda? Przeciez bez doplat tych aut nikt nie chce. A takie ciężarówki nawet z doplatami sa nieoplacalne.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stanwiedzy
stanwiedzy
Autor
13.01.2024, 21:17:58 via Wykop
  • 44
@Qba_123: Po skasowaniu dopłat w Norwegii i w Niemczech sprzedaż spadła o kilkadziesiąt procent
  • Odpowiedz
dave8
dave8
13.01.2024, 21:22:56 via Wykop
  • 20
@Qba_123: moda na podniecanie się nimi w mediach
  • Odpowiedz
andrzej67
andrzej67
13.01.2024, 20:20:21 via Wykop
  • 96
Bez komentarza.
andrzej67 - Bez komentarza.

źródło: Tesla

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rzookol
rzookol
14.01.2024, 00:18:40 via Wykop
  • 70
@chlopiec_kucyk: gdyby tylko instnialy benzyniaki na dodatkowe paliwo...., np. LPG
  • Odpowiedz
DRESIARZZ
DRESIARZZ
DRESIARZZ
14.01.2024, 08:03:05 via Wykop
  • 5
Elektryka napędzisz benzyną i prądem a w benzynowcu prądem zapalisz najwyżej światła i ogrzewanie i będziesz czekał w nocy w ciepełku na pomoc( ͡° ͜ʖ ͡°)


@chlopiec_kucyk: Co lepiej wieźć ze sobą generator prądu, który i tak nie zasili elektryka, ile on tam ma? Max 2-4kW, ładowanie to wieczność, no może na ogrzewanie starczy, czy jednak w benzyniaku wozić wygodnie kanister z benzyną i w razie
  • Odpowiedz
Tylow
Tylow
Tylow
13.01.2024, 22:10:03 via Wykop
  • 69
Osiedle na którym mam mieszane, jest oddalone trochę od centrum, jeden autobus raz na godzinę, trasa bardzo średnia. W bloku jest 30 mieszkań, pod blokiem 40 miejsc parkingowych wszystkie zajęte, wykupione przez mieszkańców. Proszę teraz niech ktoś mi wytłumaczy jakim cudem pod takim blokiem, a jest to mały blok stanie przynajmniej 5 ładowarek, przy założeniu że każdy miał by elektryka, może 5 by wystarczyło. Ale czy jest możliwe żeby takie ładowarki postawić?
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Parmenides69
Parmenides69
14.01.2024, 02:40:07 via Wykop
  • 47
@motonita: Po prostu pod każdym miastem >100k osób postawi się elektrownię jądrową. Nic prostszego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
janek_kenaj
janek_kenaj
14.01.2024, 02:50:26 via Wykop
  • 31
@Tylow: Kalifornia, najbogatszy Stan w Ameryce ma potężny problem z zasilaniem elektryków więc taka Polska nie ma żadnych szans bo u nas nie ma ani jednej elektrowni atomowej. Kalifornia ma dwie. Elektryki w Polsce to całkowity idiotyzm.
  • Odpowiedz
artrdako
artrdako
14.01.2024, 01:09:41 via Wykop
  • 64
Prosta sprawa, samochód elektryczny nie jest uniwersalny, możesz być jak największym fanbojem tego, ale rzeczywistości nie okłamiesz. Posiadając auto na benzynę, nie interesuje cię temperatura, zasięg i gdzie zatankujesz. Elektryk jest tylko dla pewnej wybranej grupy ludzi, mieszkasz pod miastem, jeździsz wkoło komina i masz zasobny portfel i tyle. Elektryk to forma przejściowa, chwilowa moda dla bogatych.
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

lukasz_crw
lukasz_crw
lukasz_crw
14.01.2024, 06:50:19 via Wykop
  • 31
@nudziarz123: Tak, bo kupujesz sobie auto do jazdy po bułki, inne do jazdy do kina, a jeszcze inne żeby dojechać do pracy.
Auto dla zwykłego Kowalskiego ma być uniwersalne, bo większość ludzi traktuje samochody jako narzędzia. W diesla, czy benzynę (chyba najbardziej uniwersalna) jednego dnia jedziesz do pracy 5 km, a drugiego dnia wsiadasz i robisz trasę 1000 km bez rozmyślania, czy po drodze są ładowarki elektryczne.
  • Odpowiedz
fonderal
fonderal
fonderal
14.01.2024, 08:35:57 via Wykop
  • 8
@nudziarz123: nie ma problemu, dopóki ktoś go nie stworzy.
Wystarczy zbudować pojazdy elektryczne przewyższające walorami spalinowe odpowiedniki, a wszyscy sami się przestawią i to będzie ich wybór. Zmuszanie do określonych, niekorzystnych zachowań (to jest zasadniczym problemem) zawsze napotka opór...
  • Odpowiedz
Afrobiker
Afrobiker
13.01.2024, 19:49:02 via Android
  • 34
wszystko ma swój początek i koniec a elektryki to jest etap w ewolucji a nie opus magnum ¯_(ツ)_/¯
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

stanwiedzy
stanwiedzy
Autor
13.01.2024, 20:13:16 via Wykop
  • 4
@Afrobiker: Tak, dobrze napisane
  • Odpowiedz
janek_kenaj
janek_kenaj
14.01.2024, 02:51:45 via Wykop
  • 8
@Afrobiker: Jest powód dlaczego elektryki od ponad 100 lat swojego istnienia nigdy się nie przyjęły. I nie chodzi tu nawet o lobby producentów pojazdów zasilanych benzyną.
  • Odpowiedz
PodprzestrzennyKolektywPizzy
PodprzestrzennyKolektywPizzy
PodprzestrzennyKolektywPizzy
13.01.2024, 21:54:26 via Wykop
  • 30
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Airnesst
Airnesst
Airnesst
14.01.2024, 08:31:44 via Wykop
  • 6
@PodprzestrzennyKolektywPizzy: Zwyczajnie zakaża spalinowych buce i temat popytu ne elektrycznw zostanie rozwiazany
  • Odpowiedz
Czajnikowsky
Czajnikowsky
14.01.2024, 05:21:33 via Android
  • 26
Jak coś jest dobre ,to samo się sprzeda i ludzie będą to kupować.. jak coś jest gownem to trzeba to wprowadzać siła, przepisami ustawami
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

woskrosenie
woskrosenie
woskrosenie
14.01.2024, 08:28:31 via Wykop
  • 5
@Czajnikowsky: jak np też pompy ciepła
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
2586
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
2397
Atak kuriera DHL
Atak kuriera DHL
2455
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2440
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
2270
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #motoryzacja
  • #carboners
  • #mechanikasamochodowa
  • #ciekawostki
  • #pytanie
  • #heheszki
  • #samochodyelektryczne
  • #bmw
  • #wykop
  • #polskiedrogi
  • #auta
  • #prawojazdy
  • #kiciochpyta
  • #prawo
  • #kierowcy

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia