BMW i Mercedes w Polsce droższe niż w Niemczech

Analiza polskiego i niemieckiego rynku samochodowego. W analizie zawarto średnią cenę zakupu, średni przebieg aut, 30 najpopularniejszych marek w obydwu krajach, popularność rocznika samochodu oraz rodzaje paliwa.

- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 153
Komentarze (153)
najlepsze
Najniższa krajowa ledwo na chleb że salcesonem wystarcza. Gdzie tu coś odłożyć?
@wspirat: a może wynika to z tego, że polscy handlarze masowo sprowadzają auta z niemiec i nie będą przecież sprzedawać bez zysku, czy wręcz ze stratą, stąd
Raz, że zarżnęliśmy przemysł samochodowy. Zbudowanie od nowa trwa latami. Względnie można kupić jakiś koncern - jak Chińczycy volvo...
Dwa, to koszty.
Trzy, konkurencja. Próg wejścia jest wysoki, nawet przy super sprytnym zarządzaniu trudno będzie wyprodukować produkt zbliżony jakościowo i cenowo do konkurencji.
Czasem uda się znaleźć niszę, trafi się dobry moment - jak choćby Solaris.
Cztery - wola polityczna, długofalowe planowanie, długofalowe inwestycje.
@krzyzakmm: Nie wiem dlaczego jesteś zdziwiony. Przecież właśnie o to w tej grze chodzi - kupujesz produkt "premium" nie dlatego, że jest obiektywnie lepszy, ale dlatego, że jest drogi (także w utrzymaniu). Premium ma jedynie świadczyć o statusie majątkowym i o tym, że stać Cię na ponoszenie kosztów, na które "przeciętniacy" pozwolić sobie nie
Może Polscy konsumenci są bardziej wymagający i do nas idzie jakaś lepsza partia?
Te luksusowe (przynajmniej niegdyś) auta o dużej pojemności się sprowadza dlatego, że są stosunkowo tanie. Niemcy się ich pozbywają ze względu na koszty utrzymania. Niemiec sprzedaje dojrzałe auto zanim zacznie się sypać. Na miejscu nikt nie kupi. Bogaty nie zechce, biednego nie stać, małolatom nie sprzedadzą ubezpieczenia. Podobnie jest w UK.
No to Janusz albo Seba kupuje takie luksusowe auto. Za wóz €5000, za
To aż dziwne, że w Niemczech, gdzie stawka VAT wynosi 19%, tylko dwie marki są tańsze