Po co nam auta elektryczne na węgiel?
Czy samochody elektryczne w Polsce mają sens, skoro większość prądu robimy z węgla? Przecież sama produkcja elektryka bardziej obciąża środowisko naturalne. Naukowcy policzyli to dla 1000 modeli popularnych aut spalinowych i elektrycznych z osobna. Oto wyniki.
PIAN--A_A--KTYWNA z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 166
- Odpowiedz
Komentarze (166)
najlepsze
1. Zasilanie i baterie - bEV mają słabe zasięgi i bateria jest kulą u nogi dla tej technologii. Po prostu nie ma niczego lżejszego niż lit co może oddawać elektron, chyba, że wymyślimy inne baterie.
2. Zasilanie elektryka - ładowarki + prąd z atomu jak na razie kuleje.
Generalnie przy mojej jeździe czyli 95% trasa, a 5% to zakupy i
Jaki świat? Chyba Afryka, bo wszystkie ważne rynki będą
No to też się zablokuje tylko po troche nie wszystko na raz.
Sram na to z czego jest prąd. Jakbym chciał mieć elektryka to ze względu na właściwości tego napędu a nie na pochodzenie prądu.
A jak to wygląda z gazem ziemnym? Cienka granica za nami
Megawatogodzina gazu kosztuje 29,21 euro (z dostawą na czerwiec), co po przeliczeniu daje 130,30 zł. Użycie gazu w energetyce jest mniej
Cieszę się że mogłem pomóc