Za kolejne 33 lata w Polsce pociagi nadal nie będą jeździć ponad 300 km/h.
Za to nadal będą się spóźniać.
@Fist_Of_Truth: aktualny max w Polsce to 200, kontrola ruchu wiecej nie daje rady, chociaz ostatnio jakims rozporzadzeniem podniesli max limit ( ͡°͜ʖ͡°) Francja 20 ltat temu juz miała regularne polaczenia gdzie prędkość max wynosiła nawet 315km/h
@albin_kolano: @janusz_z_czarnolasu ciekawostka. Do 2008 linia Nantes - Les Sables nie była zelektryfikowana ale realizowano bezpośrednie połączenie Les Sables - Paryż. Ten odcinek TGV było ciągnięte przez najmocniejszą francuską lokomotywę spalinową
@piter259 Na zachodzie też jest korupcja. Tylko tam korupcja wygląda tak, że wszystko się rozwija. A u nas się zwija, bo wygrywa Miecio że swoją technologia zawijania druta na patyk.
@Kot_w_butach7: komercyjny maglev jest od 1984 roku i dalej się nie przebił. To tylko świadczy o zapotrzebowaniu na tą technologię i jednocześnie problemach technicznych powodujących że jest po prostu obecnie ciekawostką bez większego znaczenia.
@stigmatic: Na osi tej "kierownicy", czyli właśnie nastawnika jazdy masz wałek z krzywkami, które przełączają kilkadziesiąt styków elektrycznych - coś jak programator od starej pralki na sterydach. Obracając na kolejne pozycje zmienia on (poprzez styczniki) układ połączeń silników trakcyjnych tak, aby zawsze pracowały z optymalnym napięciem zasilania dla danej prędkości (włączając opory rozruchowe, łącząc je szeregowo, potem równolegle, na końcu bocznikując uzwojenie stojana przy wysokich prędkościach). Gdyby od razu podać pełne
Komentarze (102)
najlepsze
Za to nadal będą się spóźniać.
@Fist_Of_Truth: aktualny max w Polsce to 200, kontrola ruchu wiecej nie daje rady, chociaz ostatnio jakims rozporzadzeniem podniesli max limit ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Francja 20 ltat temu juz miała regularne polaczenia gdzie prędkość max wynosiła nawet 315km/h
Do 2008 linia Nantes - Les Sables nie była zelektryfikowana ale realizowano bezpośrednie połączenie Les Sables - Paryż. Ten odcinek TGV było ciągnięte przez najmocniejszą francuską lokomotywę spalinową
( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%AB%C5%8D_Shinkansen
Tutaj filmik Toma Scotta o tym:
To tylko świadczy o zapotrzebowaniu na tą technologię i jednocześnie problemach technicznych powodujących że jest po prostu obecnie ciekawostką bez większego znaczenia.
Cytując klasyka, kręcąc tym "daje #!$%@? miodu" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na osi tej "kierownicy", czyli właśnie nastawnika jazdy masz wałek z krzywkami, które przełączają kilkadziesiąt styków elektrycznych - coś jak programator od starej pralki na sterydach. Obracając na kolejne pozycje zmienia on (poprzez styczniki) układ połączeń silników trakcyjnych tak, aby zawsze pracowały z optymalnym napięciem zasilania dla danej prędkości (włączając opory rozruchowe, łącząc je szeregowo, potem równolegle, na końcu bocznikując uzwojenie stojana przy wysokich prędkościach). Gdyby od razu podać pełne