A czy w 2023 w Polsce nadal gówno wypada na tory a jak człowieka przyciśnie i będzie chciał się wysrać podczas postoju, to niestety musi zesrać sie w gacie (lub w reklamówkę #pdk), bo w kibel nie można? :-D
@espek: wygląd to akurat najmniejsza część kosztów. Chodzi o usprężynowanie i przeniesienia mas i wibracji z wózków na pudło głównie. Największe różnice są w zawieszeniu, układach stabilizacji i bezpieczeństwie przeciw wykolejeniu, a nie w napędzie, czy kształcie mordy. Pantograf też jest nieco inaczej ustawiony, ale to już bardziej detale.
@mco111 znajomy pół roku temu zapłacił 230k za średnią wersję z salonu, także podejrzewam że full wypas będzie nieco bliżej 300.
@espek: Tu nie chodzi tyle o jakość, a bardziej o dostosowanie najniższej możliwej koniecznej technologii do wykonania zadania.
Jakość określa użycie dobrych materiałów, dbałość o detale, testy itd. Tu jest wysoko jeśli chodzi o alstom vs reszta (ale zawsze może być lepiej), niezależnie od kategorii produktu. Po prostu nie ma sensu dawać np napędu dostosowanego do jazdy na 300km/h czy mającego kilkanaście MW do tramwaju, który będzie jeździł max 80km/h, a
I co z tego? Obecnie najwyższa prędkość jaką osiągają TGV to 320 km/h. Co więcej nie mogę znaleźć danych ile Francuzów nimi jeździ a ile zwykłymi pociągami - ostatnie dane są z 2010 - 114,5 mln pasażerów, spadek w porównaniu z 2009. Dla porównania w Polsce PKP przewiozła w 2022 - 342 mln pasażerów
Co więcej nie mogę znaleźć danych ile Francuzów nimi jeździ a ile zwykłymi pociągami - ostatnie dane są z 2010 - 114,5 mln pasażerów, spadek w porównaniu z 2009.
Słabo szukasz. Co roku 110-120 milionów.
Dla porównania w Polsce PKP przewiozła
w 2022 - 342 mln pasażerów Przewozy kolejowe podaje się w pasażero-kilometrach. Dla porównania sama kolej w Paryżu przewozi rocznie miliard pasażerów. I czego to dowodzi? Niczego. TGV obsługują
Co więcej nie mogę znaleźć danych ile Francuzów nimi jeździ a ile zwykłymi pociągami - ostatnie dane są z 2010 - 114,5 mln pasażerów, spadek w porównaniu z 2009. Dla porównania w Polsce PKP przewiozła w 2022 - 342 mln pasażerów
@StaryPierdziel: Genialne porównanie. Jedna specjalna "linia" pociągów TGV która nie jest absolutnie jedyną formą kolei we Francji vs. cała sieć kolejowa w Polsce. Ile pasażerów przewozi całe francuskie PKP czyli
Komentarze (102)
najlepsze
@adik3x: Jak widać wciąż nam daleko do postępu.
@mco111 znajomy pół roku temu zapłacił 230k za średnią wersję z salonu, także podejrzewam że full wypas będzie nieco bliżej 300.
Jakość określa użycie dobrych materiałów, dbałość o detale, testy itd. Tu jest wysoko jeśli chodzi o alstom vs reszta (ale zawsze może być lepiej), niezależnie od kategorii produktu. Po prostu nie ma sensu dawać np napędu dostosowanego do jazdy na 300km/h czy mającego kilkanaście MW do tramwaju, który będzie jeździł max 80km/h, a
Obecnie najwyższa prędkość jaką osiągają TGV to 320 km/h. Co więcej nie mogę znaleźć danych ile Francuzów nimi jeździ a ile zwykłymi pociągami - ostatnie dane są z 2010 - 114,5 mln pasażerów, spadek w porównaniu z 2009. Dla porównania w Polsce PKP przewiozła
w 2022 - 342 mln pasażerów
Słabo szukasz. Co roku 110-120 milionów.
w 2022 - 342 mln pasażerów
Przewozy kolejowe podaje się w pasażero-kilometrach. Dla porównania sama kolej w Paryżu przewozi rocznie miliard pasażerów. I czego to dowodzi? Niczego. TGV obsługują
@StaryPierdziel: Genialne porównanie. Jedna specjalna "linia" pociągów TGV która nie jest absolutnie jedyną formą kolei we Francji vs. cała sieć kolejowa w Polsce. Ile pasażerów przewozi całe francuskie PKP czyli