To raczej efekt wieloletniego leżenia pod sowieckim butem, zapaść technologiczna między dwoma blokami bardzo wyraźna a dzisiaj tego dalej są skutki, może nie w technologii co w mentalności ludzi mających chociaż trochę władzy w rękach.
Nie trzeba daleko szukać, wystarczy porównać chociażby motoryzację i auta, które wychodziły ze stajni koncernów zachodnich pokroju Mercedesa, BMW, Forda i tego co do zaoferowania mieli producenci ze wschodu, może za wyjątkiem Tatry ( ͡°͜
I pomyśleć, że za chwilę przełomy w przekraczaniu takich prędkości będą w Chinach i krajach, które współpracują z Chinami. Najpierw 600km/h, potem 1000km/h a w 2035 roku ma wejść projekt kolei magnetycznej z prędkością 4000km/h oczywiście w środowisku zbliżonym do próżni w specjalnych rurach do tego stworzonych. A UE zamiast iść w przyszłość pcha się w ogromne koszty związane ze wspieraniem amerykańskiej lichwy.
A w tym czasie Polska kontynuowała likwidowanie kolei rozpoczęte jeszcze za późnego Gierka.W kraju,w którym (dziś) nieco ponad połowa obywateli ma prawo jazdy nadal nie inwestuje się w kolej.Markety,fabryki,montownie - wszystko mamy zagraniczne.Flixbus też jest GmbH.Tylko jakoś na kolei konkurencja prawie żadna.Jak myślicie - to wielki spisek? No nie,po prostu w Polsce nadal nie ma po czym jeździć.Nie opłaca się zagranicznym przewoźnikom walka o ten rynek.
Komentarze (102)
najlepsze
Bo?
Nie trzeba daleko szukać, wystarczy porównać chociażby motoryzację i auta, które wychodziły ze stajni koncernów zachodnich pokroju Mercedesa, BMW, Forda i tego co do zaoferowania mieli producenci ze wschodu, może za wyjątkiem Tatry ( ͡° ͜
No nie,po prostu w Polsce nadal nie ma po czym jeździć.Nie opłaca się zagranicznym przewoźnikom walka o ten rynek.
Relax, don't rush.