Ceny litu będą rosnąć. Elektromobilność tylko dla bogatych
Albemarle, największy na świecie producent litu, prognozuje, że wysokie ceny tego metalu niezbędnego do produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych utrzymają się przez lata, nawet jeśli wzrośnie jego podaż. Ceny litu Rynek litu załamał...
LuckyStrike z- #
- #
- #
- #
- 147
Komentarze (147)
najlepsze
To kiedykolwiek nie była tylko dla bogatych?
@Ethernit: bogaci to będą dalej jeździć V8 bi-turbo a elektryk będzie dla tych biedniejszych bogatych z aspiracjami, którym zakup podniesie status społeczny. Są już raporty z krajów gdzie elektryki są popularniejsze i...
Sporo nie zdecyduje sie na kolejnego, a nawet wzrasta sprzedaż diesla.
1500 cykli ładowania przy gęstości 140-160 Wh/kg. Przy -20 stopni zachowują 90% pojemności.
Koszt produkcji: ~35% ceny standardowej litowo-jonowej 18650.
Możliwość użycia takiej baterii przez ~25 lat w samochodzie.
Alternatyw jest jeszcze kilka, więc cena musi pozostać konkurencyjna lub lit zostanie zastąpiony czymś tańszym.
Np. litowo-jonowa bateria 4680 Tesli.
Są np. baterie tytanowe, które mają nawet 5-6 tysięcy cykli, czyli dałoby radę pojeździć i 50-60 lat.
Ale dla elektryków kluczowe są teraz koszty powerpacku, a nie długowieczność.
Za 2 pokolenia będzie tak jak 100 lat temu że na auto stać nielicznych a reszta musi się tloczyć w komunikacji zbiorowej...
Zwykli ludzie zaczeli za bardzo rozkladac skrzydla to trzeba ich utemperować
Prywatyzuj zyski, uspołeczniaj straty. Bogolo-patologia.
PS. A jaki ból dupy mają że zwykli pracownicy mogą sobie jeździć na wakacje gdzie chcą. Oj, to ich naprawdę uwiera, bo muszą uciekać do jakichś zamkniętych egzotycznych kurortów i w
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
@Ogau Opowiedz może co wg. ciebie? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
@marcin-van-staar: Nie twierdzę, że nie masz racji. Twierdzę jedynie, że twoje myślenie (i koszta) zmieni się diametralnie kiedy zaczniesz ładować samochód z sieci po rynkowych cenach.
Osobiście uważam, że jak ktoś ma tani prąd albo dużo paneli na dachu to głupotą jest nie mieć elektryka albo hybrydy plug-in. Cała reszta ludzi nie jest w takiej świetnej sytuacji.
@marcin-van-staar: Znajomy sobie kupił dobrze kilkuletnie Audi S6. Wersja premium. Z silnikiem V8. Bo "te nowe to się tylko psujom i lepsze starsze premium niż nowa Dacia" :)
I na dzień dobry musiał wymienić rozrząd i wariatory zmiennych faz. Z robocizną wyszło prawie 30k :) Połowa wartości "starszego premium" :P
I silnik nadal stary, tylko z nowym rozrządem. Za chwilę będą do wymiany wtryskiwacze. Potem