OP zapomniał dopisać najważniejszej informacji. Dla mnie to zwykła manipulacja.
Tempo 30 to program objęcia strefą uspokojonego ruchu dróg lokalnych. Podstawowa prędkość w stolicy to 50 km/h, ale na drogach osiedlowych, prowadzących do domów, szkół i placów zabaw będzie obowiązywało ograniczenie do 30 km/h.
Nie będe szukać, bo z telefonu to masochizm, ale zdaje się nie dalej jak miesiąc temu w Belgii tak się ludzie ucieszyli z kolejnegi etapu ograniczeń że ruszyli na ratusz i rozmontowali postawione oznakowanie.
Te zasrance robią wszystko aby na myśl o samochodzie, nawet własnym człowiekowi chciało się rzygać.
Niecałe 300 pojazdów, głównie taksówkarze. Mniej spektakularne niż opisałeś.
Ale spoko, strefa działa i tu masz omówienie o niecałym roku. Według opisów, które znalazłem - prędkość spadła, spadła liczba kolizji, nie wzrosły średnie czasy przejazdu. Magia.
@Rad-X: Niższa prędkość-większa ilość obrotów wału korbowego przy mniejszym przełożeniu na koła-wyższe obroty silnika (trzeba jechać na dwójce lub trójce zamiast na trójce-czwórce, piłując silnik)
Jadąc na rowerku na płaskiej drodze wrzuć sobie przerzutkę "najlższejszą", i zobacz, czy kręcąc kołami jak w młynku do kawy nie zmęczysz się więcej, niż jadąc na mniejszej zębatce, pedałując trochę wolniej i jadąc szybciej. Logika.
"Szanowni Państwo, wprowadzenie strefy Tempo 30 na drogach lokalnych to świetny pomysł na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Mam nadzieję, że poza postawieniem znaków miasto planuje wprowadzenie zmian w infrastrukturze i parkowaniu, które pomogą wymuszać przestrzeganie nowych limitów, bo same znaki to za mało. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ale nie wybiórczo i tylko na papierze. Z wyrazami szacunku, Anon"
Sazanowni Państwo, zbudowanie kilku pierścieni obwodnic i rozbudowa sieci metra oraz tramwajowej, to świetny pomysł na usprawnienie ruchu i bezpieczeństwo na drogach. Mamy nadzieję, że poza tymi inwestycjami miasto planuje rozbudowę parkingów wielopoziomowych, które pomogą usprawnić ruch i korzystanie z komunikacji miejskiej, bo same ograniczenia i restrykcje, to droga donikąd. Najpierw budujmy, potem ograniczajmy. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ALE NIE WYBIÓRCZO .
Manipulacja. Do tego Warszawa ma masę dróg szybkiego ruchu/obwodnic, z takich Bielan do Ursynowa jest 30 km ale z tego 90% jedziesz S8. Na osiedlowych i dojazdowych 30 km/h jest jak najbardziej ok.
@Bad_Wolf: nie rozumiem. Wpisałem w Google Maps Wawer > Białołęka i pokazało mi dokładnie takie trasy jak podałem. Jak Ty byś jechał? Przecież osiedlówkami to będziesz jechał 2x dłużej nawet bez limitu 30 km/h.
@starnak: łatwy hajs na kierowcach, bo najłatwiej złamać przepisy przypadkiem lub nie. Zaorają kierowców do końca, to znajdą sobie nową studnie.
Dodaatkowy aspekt jest taki, że taki stopniowany zamordyzm widać dobrze się sprawdza i oswaja społeczeństwo z coraz wiekszą kontrolą i trzymaniem pod butem
@Aleksander_Wielki: Mało tego czytałem coś że Francuzi albo Citroen nie będzie można kupić na własność ich auta tylko jak by wziąć w dzierżawę, oczywiście cena ta sama lecz zasady się zmieniają, może totalna inwigilacja kierowcy przez samochód, to może nastąpić bardzo szybko.
Komentarze (428)
najlepsze
Zakop.
@Ed2000: no przecież jest mapa.
https://konsultacje.um.warszawa.pl/sites/konsultacje.um.warszawa.pl/files/zalacznik_1._strefy_ruchu_uspokojonego_1.pdf
@huggus: masz na myśli tę ulicę? (zdjęcie z Google Street View) No na przelotową to ona nie wygląda.
Te zasrance robią wszystko aby na myśl o samochodzie, nawet własnym człowiekowi chciało się rzygać.
https://www.brusselstimes.com/159428/elke-van-den-brandt-rudi-vervoort-parade-of-drivers-honking-horns-protests-mobility-policy-in-brussels
Niecałe 300 pojazdów, głównie taksówkarze. Mniej spektakularne niż opisałeś.
Ale spoko, strefa działa i tu masz omówienie o niecałym roku.
Według opisów, które znalazłem - prędkość spadła, spadła liczba kolizji, nie wzrosły średnie czasy przejazdu. Magia.
@kuraku: Tu masz
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/mieszkancom-bardzo-nie-spodobal-sie-pomysl-wladz-bitwa-na-ulicach-wideo/e4lzvtc
Jadąc na rowerku na płaskiej drodze wrzuć sobie przerzutkę "najlższejszą", i zobacz, czy kręcąc kołami jak w młynku do kawy nie zmęczysz się więcej, niż jadąc na mniejszej zębatce, pedałując trochę wolniej i jadąc szybciej. Logika.
"Szanowni Państwo,
wprowadzenie strefy Tempo 30 na drogach lokalnych to świetny pomysł na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Mam nadzieję, że poza postawieniem znaków miasto planuje wprowadzenie zmian w infrastrukturze i parkowaniu, które pomogą wymuszać przestrzeganie nowych limitów, bo same znaki to za mało. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ale nie wybiórczo i tylko na papierze.
Z wyrazami szacunku,
Anon"
Sazanowni Państwo,
zbudowanie kilku pierścieni obwodnic i rozbudowa sieci metra oraz tramwajowej, to świetny pomysł na usprawnienie ruchu i bezpieczeństwo na drogach. Mamy nadzieję, że poza tymi inwestycjami miasto planuje rozbudowę parkingów wielopoziomowych, które pomogą usprawnić ruch i korzystanie z komunikacji miejskiej, bo same ograniczenia i restrykcje, to droga donikąd. Najpierw budujmy, potem ograniczajmy. Powielajmy dobre wzorce z innych krajów, ALE NIE WYBIÓRCZO .
Zaorają kierowców do końca, to znajdą sobie nową studnie.
Dodaatkowy aspekt jest taki, że taki stopniowany zamordyzm widać dobrze się sprawdza i oswaja społeczeństwo z coraz wiekszą kontrolą i trzymaniem pod butem
@Aleksander_Wielki: Mało tego czytałem coś że Francuzi albo Citroen nie będzie można kupić na własność ich auta tylko jak by wziąć w dzierżawę, oczywiście cena ta sama lecz zasady się zmieniają, może totalna inwigilacja kierowcy przez samochód, to może nastąpić bardzo szybko.