Skąd wziąć prąd dla samochodów elektrycznych? Dla UE to duży problem, dla...
Nie tylko węgiel, ale i samochody spalinowe znalazły się na celowniku. Unijny program Fit For 55 ma doprowadzić ceny paliw do takiego poziomu, że ich użytkowanie stanie się nieopłacalne. Mamy być ekonomicznie zmuszani do przejścia na "elektryki". Jest tylko mały problem. Jak je wszystkie...
Kolekcjoner_dusz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 507
Komentarze (507)
najlepsze
Póki kozły są zaparte, poty one dyktują warunki reszcie.
w Polsce są złoża uranu. W PRLu to my go Rosjanom sprzedawaliśmy. Zagraniczne firmy chciały go nawet wydobywać.
Naukowcy owszem.
Japonia to malutki kraj, który ustawił 54 reaktory i mimo, że regularnie nawiedza ich tsunami oraz trzęsienia ziemi to nie wysadzili się nimi w powietrze. W Polsce nie ma tak poważnych
Teraz jeżdżą jakimiś złomami, ale to te złomy trują i zagrażają rozpadnięciem się samemu, ale jak będą elektryki, to będą Janusze kupować powypadkowe 15-letnie złomy z funkcja samozapłonu baterii i tutaj już niestety cierpi np. cały parking a nie tylko właściciel gruza.
No i z resztą, pewnie w takim wypadku wielu nie będzie stać
@blargotron: musielibyśmy mieć druga Koreę Południowa rząd rozdawać kasę za pierdnięcie..
Spalinowy silnik 100tys
Elektryk 150tys
@blargotron: już dowalili i co? porzuciłeś spalinowe? obecnie cena hurtowa paliwa to tylko ok 47% ceny detalicznej paliwa (pb95), reszta to podatki i opłaty.
Zredukuje się populację do niezbędnego minimum. 500 milionów podobno ma wystarczyć - tak przynajmniej twierdzi nasz szczepionkowy guru i ekspert od epidemii - Bill Gates.
I tak już zresztą elyty w UE cisną w stronę komuny więc za parę lat większość ludzi nie będzie stać na samochód ¯\
Elektryka jest dużo łatwiej kontrolować niż samochód spalinowy (elektryk ma duże aku, więc można mu nawalić więcej działających systemów które cały czas będą online). Wystarczy, że zażyczą sobie podłączenia go do jakiegoś systemu (kontrola prędkości, śledzenie itp) lub, no właśnie, nie zaszczepiłeś się? Nie masz zgody na podróżowanie? Cyk, odłączamy zdalnie twoje auto i #!$%@? się.
@cacum3: proponujesz silniki spalinowe na wodór?
@cacum3: więc to będzie dokładnie taki sam samochód jak tesla, tylko że zamiast ładować duży akumulator z zewnętrznego źródła, będzie ładować mały akumulator z własnego źródła.
Ludzie z bloków wybiorą poprostu auta wodorowe.
@midpoint: trochę mam z tym doczynienia i wodór ciężko udomowić ;-)
ale fakt, że już mają plan produkcjo H2 z gazu ziemnego i wysyłania tymi samymi rurociągami do Unii (ʘ‿ʘ)
Powodzenia jak ledwie teraz jest miejsce pod blokami, ba! W wielu nie ma nawet uziemienia i 3 faz w mieszkaniu, kable 1.5mm2 wszędzie albo i gorzej...
Teraz tankując LPG przez kilka minut ustawia się kolejka a stacji jest pełno. Spróbuj stać tak 3 godziny bo ci się auto laduje xD
@fstab: ja znalazłem niedawno dane gus które twierdziły że aż 40% ludności polski mieszka w blokach. zastanawiam się więc dlaczego wszyscy twierdzą, że to "zdecydowana większość"?
Samochód elektryczny z baterią Tesli 4680 - ładowanie 20 minut, zasięg 600km
A stacji ładowania będzie pewnie 5-6 więcej niż benzynowych obecnie.
Wizje inby pod blokiem dwóch kierowców walczących o kabel raczej się nie sprawdzą.
A właściciele domów wogóle nie będą korzystać lub sporadycznie.
Same korzyści z tego ograniczenia:
- mniejsza emisja spalin,
- mniejsze wydatki na szpitale,
- mniej hałasu,
- więcej bezpieczeństwa,
- mniejsza zależność od kopalin.
Usprawnienia i innowacje często są w zasięgu ręki tylko wymagają zmiany sposobu
@ppanicz: gościu nie rozśmieszaj mnie najpierw ta komunikacja musiała by funkcjonować zgodnie z rozkładami jazdy i nie być zmieniana co tydzień.
Jestem zmuszony z korzystania od 3 miesięcy z komunikacji w Warszawie i to jest porażka jeszcze tylko 3 dni i wsiadam w samochód i koniec tego gówna które teraz musze przechodzić dzień w dzień.
@ppanicz: może dlatego że nie muszę wąchać spoconych pach januszy, stać bo grazyna wiezie swoje zakupy?
Może dlatego żeby się nie zastanawiać czy się spóźni czy nie ( przypominam że ludzie nie żyją tylko w miastach )
Albo dralowac 3km w deszczu na przystanek
https://www.wykop.pl/link/6217911/ciemna-strona-paneli-fotowoltaicznych-miliony-ton-toksycznych-smieci/
https://www.wykop.pl/link/6216539/miliony-ton-zuzytych-baterii-z-aut-elektrycznych-moga-zalac-swiat/
https://www.wykop.pl/link/6223731/auta-elektryczne-to-bol-glowy-dla-dealerow-polacy-ich-nie-kupuja/
Ale te artykuły mają rację, do elektromobilności trzeba przystosować infrastrukturę.
W naszych realiach powinniśmy jak najszybciej odchodzić od węgla i jeszcze szybciej inwestować w atom. W międzyczasie stawiać wiatraki, panele PV i integrować to wszystko razem w smart-grid, tak żeby wykorzystać zalety OZE i minimalizować jego wady.
Tak z energetycznego punktu widzenia to wystarczyło by mi kilka paneli na dachu żeby wyprodukować cały prąd do mojego elektryka. Oczywiście problem z
#!$%@?. Jazda elektrykiem w Polsce to to samo co saplibowamym zawsze na rezerwie
Zasięg jak masz 400km to dobrze. W zimę oczywiście mniejszy
Prąd też darmowy? Nie. A będzie coraz droższy ( opata za emisję co2)
Elektryk to może się sprawdzić jaki drugi czy trzeci