Dacia mówi zdecydowanie nie samochodom elektrycznym. Nowe modele będą spalinowe
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_16272765948YMAk8ESu9oK94Qf8buO7X,w300h194.jpg)
W czasie gdy kolejni producenci ogłaszają koniec klasycznej motoryzacji, Dacia ogłasza, że nie zamierza produkować samochodów elektrycznych przez długi czas. Duster, Bigster i Sandero będą miały wersje benzynowe i LPG.
![](https://wykop.pl/cdn/c3397992/francuskie_h3bzuD3O1Q,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- 391
Komentarze (391)
najlepsze
Albo wodór albo lpg.
@kwanty: W generowaniu strat?
Coraz częściej zastanawiam się, czy najbardziej "eko" w ujęciu całej planety, a nie tylko emisji gazów cieplarnianych nie będzie niezawodna, niewielka (do 1,4 litra), niewyżyłowana (np. 80KM) benzyna z LPG
Na tych "samochodowych" portalach wiecej jest clikcbaitow i celwoych niedomowien, niz rzetelnych informacji o zmianach na rynku motoryzacyjnym.
Jak się bujałem swego czasu po Słowacji to miałem wrażenie że co drugie auto to Dacia Duster xD. Jak raz stanąłem w Bardejowie na światłach to na pasie obok stały cztery pod rząd (。◕‿‿◕。) - każdy taki sam a jednak każdy inny w tym jeden "stjuningowany" na fajnych ogromnych oponach. To nie
@Wasz_Pan: Zły wizerunek Dacii jest przekazywany z pokolenia na pokolenie oraz mentalność ludzi w Polsce. Lepszy 10 letni samochód "premium" niż nowa Dacia z salonu, bo dziadek w PRL jeździł Dacią (pewnie tą po zabraniu Rumunom licencji przez Francuzów za złą jakość) i ciągle się psuła.
Ta nowoczesna motoryzacja to jakiś żart ekologiczny. Niby eko sreko ale samochody tak wielkie że jeszcze trochę przestaną się mieścić w ograniczenie 3,5 tony. Efektywność wykorzystania energii maleje.
@Varander: Niestety, ale obecna oferta Hondy (w Europie) to jakiś mało śmieszny żart ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Mimo tego dużego przebiegu diesel raczej nie ma szans do lpg pod względem ekologicznosci.
Silnik elektryczny zużywa energię jedynie podczas przyśpieszania, natomiast w trakcie postoju jedyne zużycie pochodzi z dodatkowych urządzeń, takich jak ogrzewanie czy klimatyzacja (o ile są one włączone).
W korku naprzemiennie zatrzymujesz się, ruszasz i zwalniasz, co sprzyja silnikom elektrycznym, które odzyskują energię podczas zwalniania oraz hamowania