180KM i 4.3 litra spalania na silniku 2.0 i to bez turbosprężarek.
Bardzo ciekawy materiał. Pokazuje, że niekoniecznie to koniec ery silników spalinowych, lecz początek ery ich udoskonalania.
K.....a z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 158
Bardzo ciekawy materiał. Pokazuje, że niekoniecznie to koniec ery silników spalinowych, lecz początek ery ich udoskonalania.
K.....a z
Komentarze (158)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=Y5_EV2nexwk&feature=emb_logo
wszystko unikalne, delikatne, precyzyjne itp
Wszystko pieknie brzmi na papierze do pierwszej usterki i cen zamiennikow. Albo jak ktoras z tych niebywale precyzyjnych i delikatnych rzeczy przestanie byc precyzyjna i przez miesiac sie bedziemy zastanawiac czemu czasami na zimnym przy -20 cos kicha pod maska.
Ja wiem ze przeciez 5 letnie auto to staroc i zlom i warto wydac setki na serwisowanie i
Ale jęczysz. To są akurat znane rozwiązania. Piezo wtryski masz w np starych paseratti, nasi janusze udowodnili że po 20 latach/500tys km mogą być wciąż sprawne. Zmienne fazy debiutowały początkiem lat 80tych. Kształt tłoka i wysoki stopień kompresji... Poszukaj sobie o silnikach HEMI.
>wszystko unikalne, delikatne, precyzyjne itp
Precyzja mechanizmów nie jest chorobą aktualnych konstrukcji, lecz ich księgowi i wyznaczanie
A tak serio to jak ostatnio robiłem trasę Gdańsk -> Zielona góra to rzeczywiście zszedłem poniżej 6L bez zbytniego zamulania.
rozmawiałem z technikami Mazdy i twierdzą że to silnik jak każdy inny, tyle że ma trochę więcej czujek i tyle, i że koszta napraw wychodzą tak samo jak
180KM automat AWD, spalanie średnie obecnie 10.2L (XD nie umiem eko jazdy), w trasie wychodzi 5.5-7L, zależy jak mocno dociskam. Zbiera sie wolno ale równomiernie, jak każdy wolnossak, 0-100 producenta jest zaniżone (nigdy mi sie nie udało dobić do katalogowego).
Poza tym aktualizują silnik i prawdopodobnie w tym roku wleci
@msr99: automat? Trasy w 85% miasto?
ja wiem że moje jest zawyżone przez automat / awd i trasy głównie miejskie, dlatego napisałem, że w trasie można zejść poniżej 6.
Informacja nieprawdziwa. Te silniki są na rynku i wcale tyle nie spalają. To raz. W porównaniu do popularnych mniejszych silników z turbiną nie mają doły i trzeba piłować (niektórzy lubią np. ja ;)).
Fajne tylko na papierze i animacjach.
@volatile_pc: To zależy - czy mówimy o mieście, czy trasie mieszanej, czy MT + FWD, czy AT + AWD...
Ja w swoim Skyactiv-x 4.3L/100km osiągnąłbym jadąc w okolicach 80km/h, wiem, że któryś z recenzentów motoryzacyjnych zszedł do 3.7/100km przy 90km/h przy kominbacji MT+FW, co dawałoby +/- w trasie te 4.3L
EDIT: https://www.autoevolution.com/news/mazda3-hatchback-skyactiv-x-averages-37-l-100-km-635-mpg-at-90-km-h-138119.html#
Czemu