@1988BaZyL: Ekooszołomy minusują. Niestety, ekologia wygrała ze zdrowym rozsądkiem. Stare auta w trakcie używany i rozbiórki są bardziej ekologiczne niż elektryczne gówno. Wszyscy się cieszą, że autko elektryczne nie dymi; zapomnieli o produkcji, eksploatacji a potem przetworzeniu.
@marek-krakow: jakim PKS-em? Większość Polaków kupuje gruza bo komunikacja w ich regionie albo nie istnieje albo jest tak feralna i/lub droga że stary pasek w ropie czy gazie się bardziej opłaca przy cenach za kamikadzebusy Janusza lokalnego transportu
@TerazPolska123: no i fajnie ze masz wybor - z drugiej strony jednak wiekszosc polakow na prowincji nie ma takowego lub od posiadania auta zalezy czy bedzie mogl pracowac w nieco lepszych warunkach kawalek dalej czy #!$%@? w jakims lokalnym kolchozie
Mam auto z kurą na masce w logo. 1.5 tsi 150km. W trybie eko odłącza dwa cylindry i formalnie robi się 750 ccm. Nawet nie chcecie wiedzieć jak to brzmi i jak to trzęsie wielkim rodzinnym kombi za ponad 140 tys. Chwała Panu że to służbowe bo nie mam pojęcia kto o zdrowym rozsądku kupuje taki Gruz prywatnie.
@michal42: moment odłączenia jest tylko sygnalizowany ikonką, natomiast jazda w tym trybie jest identyczna jak w zwykłym aucie które przestało palić na dwa gary. Zaczyna wszystko się trząść i wibrować. W momecie kiedy chcesz przyspieszyć bo w sumie masz te 150 koni pod maską to kopiesz w pedał gazu, czekasz az się włącza cztery gary, zacznie pompować turbo, kończysz krzyżówkę i dopiero coś się zaczyna dziać. #!$%@?.
moment odłączenia jest tylko sygnalizowany ikonką, natomiast jazda w tym trybie jest identyczna jak w zwykłym aucie które przestało palić na dwa gary.
@nochybaniebardzo: to masz coś #!$%@? w tym aucie z kalafiorem na na masce. Przy przejściu na 2 cylindry, w środkowych otwierają się zawory, gary nr 2 i 3 pracują bez kompresji, ale zachowując pełne wyważenie 4 cylindrowego silnika, jak coś wibruje to auto nadaje się tylko do naprawy
Nie ma to jak narzekać na eko rozwiązania powodujące wzrost ceny samochodu, jednocześnie całkowicie ignorując fakt, że PLN szura po dnie i jest tyle warty co gówno przylepione do buta, więc to chyba logiczne że niedługo nic nie będzie można kupić do 100 tys.
@Mave: Dojna zmiana... polaczki najpierw głosowały na "powinni za***ać za miskę ryżu", czy "moja wizja jest warta poświęcenia gospodarki", a teraz jęczą.
@Mave nie tylko eko ale też systemy bezpieczeństwa m. In. Lane assist, front assist, wzywanie pomocy po wypadku czy radio DAB. Kiedyś było to zarezerwowane dla aut premium teraz masz to w Dacii
Ale o czym tu jęczymy? O tym, że nie macie pieniędzy? Holender patrzy na cenę Skody z zupełnie z innej perspektywy i dla niego 15 tys euro to kilka miesięcy oszczędzania...
Problemem nie jest cena auta, ale zasobność waszego portfela.
Miliony nowych samochodów są wciąż sprzedawane, a to, że was na to nie stać, ma być niby problemem koncernów motoryzacyjnych?
Zresztą, Polacy i tak prędzej kupiliby za 60 tysięcy 10 letnie BMW
@Jud-Suss: może z tym BMW 7 to przesada, ale sam wolał bym większy używany samochód, którym będę mógł bardziej komfortowo i bezpiecznie podróżować i niż nowe pudełko po tiktakach. W nowym samochodzie za 80 tys będziesz miał systemy podstawowe, ilość poduszek tak samo i będzie to samochód mały. Ale mogę za tą samą kasę kupić 5 letnie kombi, z kompletem poduch, duże i ciężkie = bezpieczniejsze i mogę zapakować w to
Gdyby nie silniki 1.0 to Clio i Skoda by się nadawały do moich potrzeb, ale 1.6 na polskie drogi to minimum, bo zmiana pasa to katorga. Włączasz kierunek i polskie chamy dodają od razu gazu żebyś tylko nie wjechał przed nich bo się zesrają.
@iighlaq_alhabl: nie tylko chamy. Ogólnie odnoszę wrażenie, że mało kto zna przepis o zakazie przyspieszania, gdy jesteś wyprzedzany. Dlatego celuję już tylko w auta > 400NM / 180KM.
@irrelevant: też się zdziwiłem że Suzuki nie ma w tym rankingu bo wydaje mi się dużo lepsze od konkurencji a Suzuki od roku montuje we wszystkich opcjach wyposażenia full led co tez poprawia komfort.
Wiem że to może słaby argument ale obecny segment B jest wielkościowo jak C sprzed lat. I cenowo(60k za 100KM) wychodzi w sumie podobnie. Bo mamy w domu Kia Ceeda kombi od nowości sprzed 12 lat, to kosztowała 53k bodajże(1,6 126KM). A obecny ceed kombi to o dobre 20 cm jest dłuższy. Więc wielkość i wyposażenie się zwiększa ALE polityka fiskalna Unii też swoje robi na wzrost cen
@Marekboss: No tak. Żeby wygodnie jeździć w dłuższe trasy, to kiedyś trzeba było kupować segment D z szeregiem opcji dodatkowych za 100-120 tys., a teraz wystarczy kompakt w miarę podstawowej wersji, też za 100-120 tys.
Najpierw trzeba mieć 60k na auto. Młody, po studiach, #!$%@?ący za psi gorsz w korpo, przy obecnych cenach wynajmu i kosztach życia, to może się co najwyżej przyłączyć do eko-ruchu promującego rowery ( ͡°ʖ̯͡°)
Hity
tygodnia
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Komentarze (639)
najlepsze
Ekoterror ( ಠ_ಠ) zarzyna motoryzację, a inni trują i się nie przejmują.
Komentarz usunięty przez moderatora
@nochybaniebardzo: to masz coś #!$%@? w tym aucie z kalafiorem na na masce. Przy przejściu na 2 cylindry, w środkowych otwierają się zawory, gary nr 2 i 3 pracują bez kompresji, ale zachowując pełne wyważenie 4 cylindrowego silnika, jak coś wibruje to auto nadaje się tylko do naprawy
Problemem nie jest cena auta, ale zasobność waszego portfela.
Miliony nowych samochodów są wciąż sprzedawane, a to, że was na to nie stać, ma być niby problemem koncernów motoryzacyjnych?
Zresztą, Polacy i tak prędzej kupiliby za 60 tysięcy 10 letnie BMW
Dzięki PiS Polaków na nic nie stać.
Z salonu nie kupio bo drogo.
Z Niemiec nie kupio bo euro drogie i dodatkowe podatki.
A potem będą się dziwić że Polacy złomami jeżdżą.
A 500 plus będzie służyć tylko po to żeby utrzymać się na powierzchni.
Nie. Gładko się rozpędza do 150, powyżej wyraźnie już puchnie bo mocy brakuje. Ale licznikowe 180 poleci, tylko trzeba długo poczekać.
Zgadza się, wyciszenie jest słabe, jak to w japońcach.
Bardzo lekkie. Coś koło 850 kg to nawet nie waga piórkowa. Nie
Obecne bmw 3 jest większe niż bmw 5 e39.