Przekop jest też potrzebny między innymi po to żeby nie prosić i nie płacić specjalnie za wejście na zalew wislany kacapom. Po co im wiedzieć jaki ładunek przewozimy? Wiadomo ruscy mają swoje humory i pewnego dnia mogą wejścia po prostu zakazać.
stary, bezpieczeństwa nie wyrazisz w PLN. Myśl szerzej.
@Kanapaisofawjednym: jakiego bezpieczeństwa? Co ma niby wspólnego ten przekop z bezpieczeństwem kraju?marynarki wojennej Polska i tak nie ma. A okrętów chyba nie będziesz trzymać kilka kilometrów od Rosyjskiej granicy.
stary, bezpieczeństwa nie wyrazisz w PLN
otóż wyrazisz, zamiast kopać zbędną dziurę w ziemi można inwestować w wojsko ( ͡°͜ʖ͡°)
@Kanapaisofawjednym: jeśli zagranie na nosie jakimus ruskiemu (bo to nie jest inwestycja która by kogokolwiek szerzej w Rosji interesowała) wyceniamy na jakieś 2 miliardy to nie wróżę temu krajowi sukcesów
@bojownik69: Będą wpływać statki o zanurzeniu do 4m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Stary Sołdek nie będzie tam wpływał. Mam nadzieję, że odpowiedziałem.
Tu masz nowe statki towarowe. Poszukaj takich, przy których w opisie jest napisane "draft" - czyli zanurzenie. Niektóre z nich są o dość dużych gabarytach. Przypominam tylko, że port w Elblągu miałby obsługiwać statki, które pływają głównie po Bałtyku, a nie po oceanie. No
Takie inwestycje powinny od początku nosić nazwę osoby, która to zatwierdziła. Wiem, że pewnie nie ma jednej osoby, ( ͡º͜ʖ͡º) która mówi "Kopiemy!". Ale jest ktoś kto za pomysłem lobbuje, twierdzi, że przyniesie to wymierne korzyści i na pewno na tym zyskamy. Jakiś główny kierownik zamieszania, zawsze jest - "Przekop imienia Posła Jan Kowalskiego" "Elektrownia Atomowa im. Ministra Iksińskiego" itd. I to powinno być mówione za
Rozmawiałem z wieloma ekspertami, nie mam tu na myśli etatowych ekspertów TVN, Wyborczej itd. którzy znają się na wszystkim i zawsze jest to krytyka rządu - pod warunkiem, że to rząd PiS.
Opinia jest jednoznaczna - port jest niezbędnie konieczny i ekonomicznie uzasadniony. Ożywi region, stworzy miejsca pracy i przyniesie zyski.
@mad-eye: wiesz jakie zyski przyniosłyby tanie kredyty na 2 miliardy złotych w tym regionie?
Poza tym kredyty raczej się zwraca. Zwrot z kanału jest raczej wątpliwy.
Ostatni argument. Kiedyś to korporacje budowały kanały które uznawano za opłacalne ekonomicznie. Suez Panama. Żaden projekt komercyjny się nie objawił w Elblągu? Przypadek? Nie sądzę.
to jest pierwsza tak duza inwestycja w PL i tak potrzebna dla rozwoju biednego regionu, żegluga morska do 4m zanurzenia to nie w kij dmuchał, bardzo dobre wiesci, jeszcze czekamy na elektrownie atomowa lub inne zabezpieczenie energetyczne plus ciagla rozbudowa dróg i powiem ze jest w pyte
Komentarze (212)
najlepsze
@Kanapaisofawjednym: jakiego bezpieczeństwa? Co ma niby wspólnego ten przekop z bezpieczeństwem kraju?marynarki wojennej Polska i tak nie ma. A okrętów chyba nie będziesz trzymać kilka kilometrów od Rosyjskiej granicy.
otóż wyrazisz, zamiast kopać zbędną dziurę w ziemi można inwestować w wojsko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
czyli nawet stary Sołdek nie dal by rady tam przepłynąć bo miał 5,80 m zanurzenia to co tam ma pływać ?? jachty członków PiS ??
Tu masz nowe statki towarowe. Poszukaj takich, przy których w opisie jest napisane "draft" - czyli zanurzenie. Niektóre z nich są o dość dużych gabarytach. Przypominam tylko, że port w Elblągu miałby obsługiwać statki, które pływają głównie po Bałtyku, a nie po oceanie. No
Nazwa mówi wszystko :
Arctic Container Vessel
Opinia jest jednoznaczna - port jest niezbędnie konieczny i ekonomicznie uzasadniony. Ożywi region, stworzy miejsca pracy i przyniesie zyski.
Poza tym kredyty raczej się zwraca. Zwrot z kanału jest raczej wątpliwy.
Ostatni argument. Kiedyś to korporacje budowały kanały które uznawano za opłacalne ekonomicznie. Suez Panama. Żaden projekt komercyjny się nie objawił w Elblągu? Przypadek?
Nie sądzę.