@KKK1337: Info z kwietnia, produkcja i dostawy Tesla Semi przełożone na 2021. W sumie polskie firmy mają solidną pozycję w sektorze logistycznym w Europie. Może uda im się nie przepierdzieć w stołek najbliższych kilku lat i zainwestują w taką flotę. Fajnie by też było ściągnąć europejską produkcję do Polski.
@Karl000s: panie, tesla poradzi sobie lepiej niż 90% ludzi posiadających prawojazdy, w większych miastach jak jest rondo z dwoma pasami to ludzie już głupieją, a turbinowe to totalna magia dla niektórych
@Karl000s: Nawet gdyby nie poradził sobie pierwszy raz, to można go nauczyć i każdy egzemplarz będzie już to umiał. W przypadku ludzi nawet nauczenie ich, że po alkoholu nie można prowadzić pojazdów, nic nie daje, bo każdego dnia w PL pojawi się około sześćdziesięciu, a rocznie ponad 22 tys, wadliwych "egzemplarzy".
Heh, śmieszna sprawa. Kiedyś, ok 3 lat temu oferowano mi pracę przy stworzeniu podobnego systemu. Najpierw z dużej ilości zdjęć, miałem stworzyć scenę 3D w jakimś programie typu Unreal czy Unity, potem miałem zrobić rozpoznawanie przeszkód i przeprowadzić autonomiczny pojazd te parę ulic, po wygenerowanej scenie. Dali mi na to 2 tygodnie i było to zadanie rekrutacyjne do firmy :D Pamiętam, że oprogramowanie pod Linuxa, które miało łączyć te zdjęcia w jedną
To była amerykańska firma, która chciała wejść do Krakowa. Pamiętam, po 2 tygodniach, gdy powiedziałem rekruterce, że się nie wyrobię, powiedziała "niech się pan nie spieszy, nie ma wielu innych kandydatów" ( ͡°͜ʖ͡°)
@lig76: mówisz o firmie zaczynającej się na A i kończącej na v? to oni w Krakowie są od 20 lat - tylko się inaczej nazywali
Śmieszne są te wszyskie komentarze jakoby człowiek był niezastąpiony do kierowania i że autopilot nie bedzie nigdy idealny. Ludzie chyba nie zdają sobie sprawy, że komputerowy wzrok, sluch i instynkt jest w stanie być ulepszany non stop. Ludzki nie. Komputer się nie zamyśli, nie bedzie miał problemów ze zmęczeniem, wykryje spadek cisnienia w oponie odpowiednio szybko reagujac na to zdarzenie odpowiednim ruchem. Kwestia czasu i zostaniemy daleko w tyle
@EtaCarinae: dlaczego? Ja bez pasów na jezdni jeżdżę na AP, wystarczy mieć mocna różnicę między asfaltem a poboczem, lub krawężnik albo auto przed sobą. Linie nie są wymagane.
A skąd autor nagrania wie, że to dane tylko i wyłącznie z kamery tesli a nie z obrazowania terenu również? a map satelitarnych z informacji wprowadzanych ręcznie itp?
@Windows98: no właśnie też to zauważyłem, skoro Audi 9 lat temu już brało info z GPS do sterowania światłami i skrzynią to ciężko mi uwierzyć że Tesla nie pobiera info np. od Tesli które przejechały tamtędy wczoraj.
@Windows98: Dodatkowo stwierdzenie, że "komputer nigdy wcześniej nie widział drogi" jest fałszywe, bo Tesle wykorzystują dane zebrane z innych tesli i machine learningu.
Musimy sobie uświadomić jedno. Nie jest istotne jak dobrze autopilot jeździ teraz. Istotne jest to jak szybko przeszedł z niejeżdżenia w ogóle, do dzisiejszego poziomu. Ten system uczy się tym szybiciej im iwęcej danych do niego spływa, a tym więcej danych będzie miał im więcej Tesli jeździ po świecie. Dzisiaj jest już statystycznie bezpieczniejszy niż człowiek. Za 10 lat to będzie przepaść. A kierowca białkowy? Najbardziej przestrzega przepisów na egzaminie, potem tylko
Komentarze (192)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@lig76: mówisz o firmie zaczynającej się na A i kończącej na v? to oni w Krakowie są od 20 lat - tylko się inaczej nazywali
Ludzie chyba nie zdają sobie sprawy, że komputerowy wzrok, sluch i instynkt jest w stanie być ulepszany non stop. Ludzki nie. Komputer się nie zamyśli, nie bedzie miał problemów ze zmęczeniem, wykryje spadek cisnienia w oponie odpowiednio szybko reagujac na to zdarzenie odpowiednim ruchem. Kwestia czasu i zostaniemy daleko w tyle
A kierowca białkowy? Najbardziej przestrzega przepisów na egzaminie, potem tylko
@phiro: z pewnością. Jednak jeszcze nie teraz.
xD