Jeżdżę takim na co dzień ( 2.0 122 KM ) i też na K- jecie, i muszę powiedzieć ,że jeśli auto nie miało wcześniej gazu to k-jet nie sprawia żadnych kłopotów. Jeśli zna się kogoś kto umie go wyregulować i wymieni się 30 letnie kable świece i paluch zapłonowy to o silniku można zapomnieć. Polecam to auto gorąco każdemu kto chce mieć bezawaryjnego youngtimera. Auto jest wygodne ( dotyczy przednich siedzeń) i
@limakslimak2016: Też mam takie same odczucia, z tym że ja dziadka ratowałem z gazu ( ͡°͜ʖ͡°) 2.3 po wywaleniu LPG, wyregulowaniu rozdzielacza i chyba pierwszym serwisie po 30 latach (pompa wody, naciągacz paska) śmiga aż miło. Od momentu regulacji K-jeta nie tykam, pali jak dla mnie mało bo około 9 - 10. A moc wystarczająca na Januszy w kopcących Passatach.
@luckyluke_: 8-10 litrów to realne spalanie... to jest minus , ale z drugiej strony coraz mniej ich na drogach zwłaszcza w dobrym stanie więc można to przeboleć
@janusz_z_czarnolasu: jak dla mnie, to do dzis jest on najbardziej zwartym i proporcjonalnym modelem Mercedesa. Miec dzis takiego w dobrym stanie w wersji 2.5 16V czy 3.2 AMG to po prostu bajka...
@maras_sc2: Nowa C klasa to podwoziowo zlepek różnych stopów w tym bardzo dużo aluminium, więc jak stary gnijący mietek wytrzymał 40 lat, to nowy też wytrzyma.
W latach dziewięćdziesiątych przesiadłem się z malucha na Mercedesa 190 2.3 16v Cosworth, pasażerowie płakali ze strachu. Jedno z najlepszych aut jakie miałem i najmilej wspominam. ASO mercedesa zawsze było w szoku jak przyjeżdżałem i robiło się zbiegowisko.
@PrezydentSmietnikow: how dare he? Ten dym nie pomaga w przyslieszeniu, jest dowodem na brak powoetrza w mieszance i dodatkowo truje środowisko. Ale plebs lubi dym i hałas.
Dla plebsu auta elektryczne, które nie palą gumy są "pedalskie" xD
Na szczęście moja 190'87 była w dizlu, motor 2.0 klekotał jak bocian, 72KM 4 biegi, ori zawias, tym się płynęło. Wąska listwa, kremowa tapicerka, spalał 6 litrów czerwonej oranżady, oleju rzepakowego, czegokolwiek tłustego, palił przy -30*C i miał normalny ręczny. Pewna fura dojechała wszędzie, zimą w góry, latem nad morze, wspaniały to był mietek.
Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 był niekwestionowaną gwiazdą roku 1983. Pomiędzy 11 a 21 sierpnia model pobił kilka światowych rekordów na włoskim torze wyścigowym Nardò - w ciągu 201 godzin, 39 minut i 43 sekund pokonał dystans 50 tys. km. Po drodze ustanowił jeszcze dwa światowe rekordy na dystansie 25 tys. km oraz 25 tys. mil i uzyskał dziewięć najlepszych wyników w swojej klasie. Więcej w filmiku z tego wydarzenia.
Złomnik zainspirował mnie do poszukania czegoś o powstawaniu tego projektu, i co znalazłem: początek to druga połowa 1976 r, nazwa kodowa "Ushido", tutaj macie post na FB z dużą ilością zdjęć propotypów i rysunków koncepcyjnych, a poniżej jeden z wczesnych projektów W201.
Miałem takiego w wersji sportlinez 89r.! Tak chwale sie!
2l, 4biegi, i 125(jak był nowy) niemieckich Arabów pod lekko przyrdzewiałą maską. Przy trzecim biegu wydawał dźwięk ala turbina jakby silnik miał zaraz wyskoczyć. Od 0 do 100 14 sekund!!! Moje pierwsze auto ehh. Chyba znowu takiego kupię
Niepopularna opinia: Jak dla mnie pierwszy Mercedes którego nie można nazywać genialnym. Tylne lampy i grill żywcem z beczki. Na plus jedynie dobre silniki jak na tamte lata, ale wiadomo jak w każdym Benzu. Nie wiem na co wydano tyle pieniędzy przy projekcie. Fajnie, że to pierwsza C-klasa de facto, ale nie oszukujmy się to żaden wyczyn, że to poprzednik najpopularniejszego modelu. W obecnych czasach, dla wielu dotychczasowych właścicieli E-klasy C-klasa jest
@pu100stan: 91rok,, pierwszy wlasciciel w pl (od98 roku, jeden wlasciciel w Niemczech z dokumentacja) orginalny pielny lakier. Wszystko sprawne, skrzynia reczna
Komentarze (94)
najlepsze
xDDDDDDDDD
Typowi już zaczyna odwalać od braku dystansu...
Komentarz usunięty przez moderatora
Również Złomnik:
Dla plebsu auta elektryczne, które nie palą gumy są "pedalskie" xD
Nie ma problemu. Tylno-napedowki z reguly maja maly promien skretu.
2l, 4biegi, i 125(jak był nowy) niemieckich Arabów pod lekko przyrdzewiałą maską. Przy trzecim biegu wydawał dźwięk ala turbina jakby silnik miał zaraz wyskoczyć. Od 0 do 100 14 sekund!!! Moje pierwsze auto ehh. Chyba znowu takiego kupię
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
91rok,, pierwszy wlasciciel w pl (od98 roku, jeden wlasciciel w Niemczech z dokumentacja) orginalny pielny lakier. Wszystko sprawne, skrzynia reczna
Ogólnie spoko, choć imo Złomnik trochę za bardzo przecenia biedadesy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Student_AWAS: miałem to w Golfie GTi MK1 ponad 20 lat temu :) - razem z regulatorem fazy nagrzewania potrafił napsuć krwi :D