NIK: Za dużo wozimy drogami, za mało koleją i transportem rzecznym
Niska konkurencyjność drogich i powolnych kojowych przewozów towarowych oraz niewielka gęstość i nierównomierny rozkład terminali, gdzie można przeładować towar na inny środek transportu – to niektóre bariery rozwoju transportu intermodalnego w Polsce, na które wskazała Najwyższa Izba...
lyncz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 114
- Odpowiedz
Komentarze (114)
najlepsze
Lotos Kolej nie ma nic wspólnego z PKP
Przy czym koleja oplaca sie duze ladunki. Takze jak masz jakis jeden kontener zaladowany czy nawet kilka, to faktycznie po Polsce taniej i szybciej wyjdzie samochodowym.
@wpt1:
Jasne, takie z powietrza stwierdzenia.
To chyba nie byłeś w Niemczech, Holandii czy Francji, gdzie barki pływają wzdłuż i w szerz po całym kraju.
W ogóle to można kanałami i śluzami przepłynąć sporą jednostką (rzędu 2000 GRT) z Bałtyku przez Niemcy i Francję do Śródziemnego.
W Polsce - 50 różnych spółek osobno od bocznicy, osobno od toru, osobno od dźwigu. Nie dogadasz transportu BO NIKT NIE JEST ZAINTERESOWANY. Firmy ewentualnie się dogadają jak odpowiednie osoby dostaną w łapę. Tak w sumie to nawet mimo wszystko nikomu się nie chce