Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko205
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

663

Morele never changes.

Morele never changes.

Morele odcinek 1205. Zemsta reklamacji. Krótka historia o moich przygodach z tym sklepem i przestroga dla innych którzy będą próbowali robić tam zakupy.

Pidiiinne
Pidiiinne
z
wykop.pl
dodany: 14.11.2019, 19:02:34
  • #
    polska
  • #
    morele
  • #
    cebuladeals
  • #
    rozrywka
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
  • 123
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Witam wszystkich z Wykop.pl
  Opowiem wam historię o mojej przygodzie z Morele. Każdy raczej Morele tutaj kojarzy. Historia jest przewrotna, pełna zwrotów akcji i mroczna. Ton wypowiadania będzie trochę żartobliwy bo inaczej nie potrafię opowiedzieć tej historii bez automatycznego podnoszenia sobie ciśnienia.
 Końcówka 2017 roku kupiłem w Morele sprzęt komputerowy za kwotę około 7 tyś złotych. Wszystko super, komputer dotarł i został złożony. Szczęśliwy potruchtałem do domu z moim nowym nabytkiem.
Pierwsze dni
 Komputer nawet się nie uruchamia. Wiele godzin, wiele prób i błędów i pomocy od osób 3 wiem, że grafika jest uszkodzona. Szybki zwrot, rękojmia (próbowano wcisnąć mi gwarancje prod.) Nic czekamy. 2 tygodnie mijają i wraca część naprawiona i w pełni gotowa do działania. Grafika włożona, można działać! Cyk komputer się nie włącza. Okazuje się, że nic nie naprawili. Powtarzamy czynność z rękojmia. I znowu miesiąc łącznie mija i mamy znów grafikę. Cyk wkładamy i cyk znowu nie działa. Ah ta firma! Znów na rękojmie i tym razem stwierdzili, że pupa damy ci nową. Dostałem nową grafikę, i o matko  DZIAŁA! Mija około 4 miesiące od zakupu komputer się w pełni uruchamia. Ale hola, hola wróg nie śpi! Ekran zagłady tak zwany niebieski ekran . Przyśpieszę trochę historię bo ogólnie życie się toczy, dalej szukam przyczyny błędów. Po wielu dniach mem testowania, instalowania biosów i innych softów doszedłem do rozwiązania. Kolejna część jest uszkodzona. Aj aj aj, dwie części mi sprzedano uszkodzone? Pech chodzi dwójkami. Uszkodzenie płyty głównej związanym z kośćmi ram. Opis problemu: jak są wsadzone dwie kości ram 2x 16GB  komputer się wysypuje, nieważne która kość pracuje nie mogą być dwie naraz. 

Początek roku 2019
Oddaje na gwarancję rękojmi płytę główną. Ciach, przyjęte. Ciach, po 3 tygodniach TOTALNEJ ciszy wysyłam im pytanie. "Jak tam, żyje moja płyta?" Morele: uszkodzone jest blabla, ale my jako superowi serwisanci naprawimy!. Moja płyta wraca z delegacji po raz pierwszy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Super, naprawione będzie się działo. Odpalam, wkładam moje dwie kości HyperX i brah tah tah tah. Bluescreen przy wczytywaniu windowsa. Ja na to " niemożliwe". Wiedząc jak wygląda zabawa z morelami po karcie graficznej i z czym to się wiąże postanowiłem przejść się do rzecznika praw. Przedstawiłem sprawę. Rzecznik orzekł, że nie ma co się bawić i napisał mi odstąpienie od umowy. Że mimo naprawy dalej jest ten sam problem z płytą i mimo wymaganych 14 dni nie odpowiedzieli w terminie. Pełen optymizmu przekazałem dokument. Oczywiście morele mnie "zlało". Rzecznik postanowił, że czas na rundę nr2. Wysłał to samo pismo tylko, że (chyba się nie mylę) bezpośrednio przez urząd. Morele chyba się trochę wystraszyło potężnego rzecznika z mojego miasta i odpisało w terminie 14 dni. Brawo Morele pierwszy raz wam się to udało. W piśmie napisali, że odstąpienie od umowy jest 14 dni od terminu zakupu produktu ( ͡° ͜ʖ ͡°) i nie przyjmują roszczenia bo nie mają u siebie mojej płyty. Dokument był tak chaotycznie napisany, że nawet rzecznik nie wiedział do końca na co nam odpisali, ale zasugerował żeby razem z pismem wysłać im płytę. A więc, well done. Poszła. Po paru dniach dostaje mejla od morele. -Halo co tutaj robi twoja płyta. -odesłałem wam płytę bo mnie o to prosiliście, dalej jest uszkodzona w ten sam sposób co była przed waszą naprawą i nic mi nie naprawiliście ( ͡° ʖ̯ ͡°). -Hola, Hola amigo! Już my się tym zajmiemy! Po prawie 20 paru dniach odpisali mi, że
"

Drogi Kliencie,

naprawa nie mogła zostać wykonana z racji iż serwis nie posiadał części zamiennych do wykonania naprawy a ich uzyskanie wiązałoby się z bardzo długim okresem czasu."


??????Nie wiem co to oznacza. Odpisuje po 10 dniach.
Że czekam na zwrot pieniędzy po uszkodzonym sprzęcie.

Po czym dostaje odpowiedz


w związku z uszkodzeniem mechanicznym produktu nie możemy pozytywnie ustosunkować się do Pańskiego żądania.



Czyli reasumując:
Wysyłam ciągle płytę z tym samym problemem. Rzekomo mi ją naprawiają za 1 razem chociaż dalej jest błąd. Kolejnym razem gdy chcę odstąpić od uszkodzonego przedmiotu staję się on nagle uszkodzony mechanicznie??? Dobrze, że wcześniej takie nie było. Ah ci serwisanci. Co to za praktyki?

FunFact
Komputer za 7 tyś złotych. Przez prawie 2 lata w setupie którym został zakupiony więcej nie działał niż działał. ( najpierw karta graficzna, teraz płyta) bardzo długi czas sprzętu na delegacji i bardzo toporny serwis reklamacyjny. Naprawdę, dzwoniąc na infolinie podaną na stronie jako "morele reklamacje" dostaję przez słuchawkę odpowiedź, że z działem reklamacyjnym skontaktuje się tylko mejlowo? :D Teraz już wiem czemu.

Jutro wybieram się do rzecznika i najprawdopodobniej wszystko dobrze udokumentowane w postaci zdjęć rozmów i dat zostanie złożone do sądu bo nie dam się okraść na 700 złotych od tak.


A więc trochę się wam wyżaliłem. Bo przez tą firmę straciłem masę czasu, nerwów. Komputer miał mi pomóc w pracy przy grafice a tak naprawdę ciągle pracowałem na starym sprzęcie bo ten był w delegacjach do serwisu czy netpunktu. To  był mój pierwszy i ostatni zakup w tym sklepie. Każdy sobie może wnioski wyciągnąć samemu. Ale w zakupie 6 części 2 są uszkodzone gdzie jedna jest zepsuta, że nawet się nie uruchamia poprawnie. To ja nie mam pytań. Jakbym wiedział, że tak wygląda sytuacja to bym odstąpił od umowy w  14 dniach od zakupu.i zwiną manatki. Myliłem się i w tej kwestii będzie to mój ostatni raz.

Wszystkie rozmowy mam udokumentowane. Mam nadzieję, że skończy się to happy endem.

Komentarze (123)

najlepsze

asnozm
asnozm
asnozm
14.11.2019, 19:54:23
  • 135
Nie wiem moze jestem urodzony w czepku ale odpukac z ta firma nie mialem zlych spotkan... Ale jako ze nie jestem w czepku urodzony to powiem tak bledy sie zdarzaja walcz o swoje. Szkoda ze Cie tak potraktowali i oczywiscie wykop i daj znac jak sie sprawa zakonczy
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kubako
kubako
15.11.2019, 08:44:25 via Android
  • 133
@asnozm morele robi pewnie ze 100-200 tys zamówień miesięcznie, i pewnie z 10 jest niezadowolonych, a 1 to opisze.

Zatem to raczej nie ty jesteś w czepku urodzony,tylko op ma pecha ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
Pylon
Pylon
Pylon
15.11.2019, 14:04:02
  • 8
@asnozm: Same here. Generalnie może dlatego, że nigdy nie reklamowałem u nich niczego. Towar był zawsze bez wad.
  • Odpowiedz
eiaculatiopraecox
eiaculatiopraecox
14.11.2019, 19:23:12
  • 90
Tl;dr
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Pidiiinne
Pidiiinne
Autor
14.11.2019, 19:25:23
  • 314
@eiaculatiopraecox:
morele przez 5 msc ciągle naprawiali walniętą część po czym na końcu powiedzieli, że jest uszkodzona mechanicznie i już nie będą naprawiać( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
dr_Acula
dr_Acula
15.11.2019, 14:16:44
  • 85
@Pidiiinne: @eiaculatiopraecox:

@morele_net
drAcula - @Pidiiinne: @eiaculatiopraecox: 

@morelenet

źródło: comment_yGVGK4Ph3IpXvWjOZ4IgYO95gmKeNRWo.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
M.....J
M.....J
konto usunięte 15.11.2019, 14:02:39
  • 56
M.....J

źródło: comment_Yy6jcmBw4layTAKvlMybGd6NcBj8UrmF.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....J
M.....J
konto usunięte 15.11.2019, 14:30:04
  • 5
@pol616: gowno, tutaj my idziemy znowu.
  • Odpowiedz
raulsen
raulsen
raulsen
16.11.2019, 09:16:00
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
baal80
baal80
baal80
15.11.2019, 12:37:43
  • 35
Dlaczego ludzie piszą "tyś"? Skąd to się bierze?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

darvd29
darvd29
15.11.2019, 14:01:46 via Wykop Mobilny (Android)
  • 41
@baal80: z fonetyki. Wymawia się "tyśęcy" a nie "tysęcy" więc odruchowo ludzie skracają to do owego "tyś", bo język naturalnie jest mówiony. Pismo zostało wymyślone tysiące lat później. Dlatego oczywiście poprawną formą jest "tys" i wykształcony człowiek o tym wie, natomiast "tyś" jest tym co mózg podpowiada instynktownie
  • Odpowiedz
L.....l
L.....l
konto usunięte 15.11.2019, 14:05:57
  • 41
@baal80:
L.....l - @baal80:
  • Odpowiedz
Login_wykop
Login_wykop
15.11.2019, 15:32:34
  • 29
Już myślałem że zasadziłeś sad moreli, a wyszło tak.
Login_wykop - Już myślałem że zasadziłeś sad moreli, a wyszło tak.

źródło: comment_9ujJqzAYrEPU0tXsQsy2x7eQrr2gXNkt.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zgreddo
zgreddo
zgreddo
15.11.2019, 14:06:46
  • 21
Mam sklep internetowy i powiem jedno - n---------j ich o straty związane z obniżeniem wartości towaru przez czas przez który nie mogłeś go użytkować z ich winy od zakupu - i o straty przychodów, jeśli jesteś w stanie je wykazać, lub musiałeś kupić coś dodatkowo bo od nich nie działało. Sąd klepnie. 300zł na radcę prawnego, nie zbawi Cię bo wyciągniesz więcej.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

K.....i
K.....i
konto usunięte 15.11.2019, 05:41:35
  • 20
Rób wezwanie przedsądowe. Powołaj się też na artykuły Kodeks cywilny

Art. 556. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).

W moim przypadku dopiero to pomogło w rozmowach z media markt, szajsungiem i CCS - które robiło mi wała na uszkodzenie mechaniczne.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

factislite
factislite
15.11.2019, 14:22:29
  • 5
@Krabowski: Ooo Good Moaning Crabtree!
  • Odpowiedz
Zcooger
Zcooger
15.11.2019, 15:32:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Krabowski: Dziń dybry ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
ramirezvaca
ramirezvaca
15.11.2019, 14:30:04
  • 5
To co kupiłem było ok, ale ... moje dane poszły sobie gdzieś, więc pożegnałem się z kontem i nic więcej od nich nie kupię. Bawi mnie jak ktoś używa argumentów, że mają kilka tysięcy zamówień dziennie, a baz danych klientów normalnie zabezpieczyć nie umieli, ot januszex i kreatywni managerzy. Wykopuję, bo wierzę OP-owi.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ramirezvaca
ramirezvaca
15.11.2019, 14:48:18
  • 5
@matowoszary: nie używam swoich danych na forach czy innych socjalach. Kupując cokolwiek zawieram umowę ze sprzedawcą na nim ciąży obowiązek zabezpieczenia moich danych w sposób właściwy, jak się oszczędza i "januszuje" to traci się klienta i tyle. Nie narzekałem na nich, ot nie lubię jak ktoś odwali numer, nie przeprosi i udaje, że nic się nie stało.
  • Odpowiedz
Pidiiinne
Pidiiinne
Autor
15.11.2019, 18:16:06
  • 0
@matowoszary:
Zakopać i podać powód "informacja nieprawdziwa" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Możesz rozwinąć swoją myśl, czemu akurat to zaznaczyłeś? Rozumiem "nie nadaje się", ale "informacja nieprawdziwa"??
  • Odpowiedz
s.....i
s.....i
konto usunięte 15.11.2019, 14:18:53
  • 5
Miałem dzisiaj zamawiać kompa za 6tysi tam. W koszyku już go mam od rana. Już nie zamówie. @morele_net
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

GrzegorzPorada
GrzegorzPorada
15.11.2019, 14:50:34
  • 26
@serczi: tak było, przysięgam...
  • Odpowiedz
senkjuwerymacz
senkjuwerymacz
senkjuwerymacz
15.11.2019, 20:35:49
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
Sklep nike.com nie respektuje zasad o pokazywaniu najniższej ceny z 30dni
2992
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
Pijany biznesmen w Darłowie. Sędzia nie zabrała mu nawet prawa jazdy. Umorzenie
2941
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
Sprawa Sebastiana M.: Rodziny ofiar wypadku nie chcą kontynuować mediacji
2530
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
Górnicy znów dostaną Karpiowe - miliony w bonusach, gdy spółki toną w stratach
2408
Gdańsk - jest wyrok w sprawie wałka na wynajem 15 owiec za 150 k zł.
Gdańsk - jest wyrok w sprawie wałka na wynajem 15 owiec za 150 k zł.
2204
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking