Na polskich drogach przybywa progów zwalniających. A nie wszystkim się to podoba
Na polskich drogach przybywa progów zwalniających. A to nie wszystkim się podoba.
J.....n z- #
- #
- #
- #
- 538
- Odpowiedz
Na polskich drogach przybywa progów zwalniających. A to nie wszystkim się podoba.
J.....n zNa polskich drogach przybywa progów zwalniających. A to nie wszystkim się podoba.
Garby to dramat! Tak to niszczy się zawieszenie i hamulce, trzeba chyba się zatrzymać przed progiem i przeczołgać próg kilka km/h. A co ciekawe dla samochodów sportowych droga gdzie są progi zwalniające, a bardziej "zatrzymujące" jest nieprzejezdna. No i poj. uprzywilejowane, straż pożarna, karetki, policja, chyba muszą szybko dojechać jaknajszybciej, a próg to utrapienie. Drugą dziurą jest to, że jak ktoś będzie mieć wąski samochód lub motocykl to wjedzie na chodnik, na pobocze albo trawnik, (lub gdy to próg wyspowy, weźmie go między kołami) i ominie próg bez problemu. Trzecią i ostatnią dziurą jest zanieczyszczenie środowiska.
Jakby ludzie w polsce na osiedlach nie stwarzali zagrożenia nie było by problemu. W Niemczech nie instalują garbów bo tam jeździ się zgodnie z przepisami. Jeżeli stoi 30 km/h to 99% jeździ 30 km/h, nie wolniej i nie szybciej.
Wracając do omijania tych gównien to prezentuję film.
Tu pokażę następny sposób na ominięcie progu zwalniającego.
Na ostatnim filmie zaprezentuję skutki przejazdu przez próg zwalniający. Urwane koło i uszkodzone podwozie.
Komentarze (538)
najlepsze
Debili nie za kółkiem nie brakuje, ale jeszcze większą głupota jest wiara, że próg magicznie poprawi bezpieczeństwo -
A co do karetek i straży pożarnej to się zrobi pas dodatkowy z szlabanem który będzie miał czujnik z kilkuset metrów i będzie się otwierał tylko przy wjeździe urzywilejowanych.
Tam gdzie jest na to miejsce, faktycznie prezentuje się to bardziej humanitarnie.
progi są złe.
Nie wszystkie. Wyniesione skrzyżowania i przejścia są OK. Sinusoidalne też. Nie powinno być progów wyspowych i plastikowych. Ideą progu nie powinno być zatrzymanie ruchu a zmniejszenie prędkości do zadanej, np. 30 km/h.
Dobór ograniczacza prędkości powinien zależeć od miejsca, gdzie się go stosuje. Np. szykany przy dużym ruchu w obie strony się nie sprawdzają.
Ale np. w Niemczech widziałem azyle (nie przejścia) dla pieszych na drodze 1+1 (czyli i
Hurr Durr nie mogę przejechać samochodem sportowym przez próg!!!!
@Wyrewolwerowanyrewolwer: czyli mówisz, że powinniśmy zacząć stawiać progi zwalniające na chodnikach i na DDR połączonych z chodnikiem, żeby rowerzyści tak nie z----------i? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pierwsze przykłady z brzegu:
Pas nadmorski w Gdańsku, Petla Reja w Sopocie.
A na DDR przy grunwaldzkiej nawet nie trzeba nic stawiać bo jest tak krzywa...
Wam wszystko przeszkadza, za dużo ograniczeń prędkości, fotoradarów, policji, progów, a ja wolę się trochę pomęczyć i żyć. Sracie codziennie znaleziskami o zamachach na zachodzie, a nie zauważacie, że sami możecie w każdej chwili zginąć bo jakiś idiota w was wjedzie.
Zrobić zamiast tego slalom albo próg sinusoidalny i od razu jest lepiej.
@monarchista:
no, widze, ze jednak