G---o a nie filmik. Sugeruje że jak spadnie napięcie poniżej 10V to znaczy że aku zły. Jemu spadło.... Problem w tym że rozruszniki są różne, jedne maja 1kW drugie 1,5kW i logicznym jest że ten z większym poborem bardziej szarpnie akumulator. Tak na prawdę na spadek napięcia ma wpływ wiele czynników. Głównym jest pojemność akumulatora oraz jego prąd rozruchowy. Na mniejszej pojemności i prądzie rozruchowym auto kręci dłużej co za tym idzie
@intri no właśnie. Test bardziej instalacji elektrycznej auta niż samego akumulatora. Akumulator musi trzymać napięcie po zakończeniu ładowania i "podawać" prąd przy niskiej impedancji - względnie rezystancji.
W grillu samochodu umieściłem gniazdo prostownika. Aktualnie bardzo mało jeżdżę i akumulator nie jest doładowywany. Parkując pod domem wpinam automatyczny prostownik i w ten sposób aku praktycznie cały czas 100%.
@zbite_jaja: Czemu nie ( ͡°͜ʖ͡°). W aucie mam dwa akumulatory, drugi podpięty jest przez diodę półprzewodnikową. Ładowarka ładuje jednocześnie obydwa, akumulatory wzajemnie się "nie widzą".
filmik słaby... generalnie stan akumulatora mierzy się poprzez 2 parametry, pierwszy to napięcie na słupkach, drugi rezystancja wewnętrzna... to pierwsze zmierzy się pierwszym lepszym miernikiem za 15zł... do pomiaru drugiego potrzebny jest już bardziej specjalistyczny miernik który z pewnością parenaście zł nie kosztuje... może być taka sytuacja że napięcie będzie dobre, a rezystancja wewnętrzna aku bardzo duża przez co prąd rozruchowy będzie mały i rozrusznik nie zakręci...
A co do tego kiedy akumulator zużywa się najbardziej to prawda że latem w wysokich temeraturach , degradacja aku postępuje najszybciej.Efekty wychodzą dopiero podczas ujemnych temperatur kiedy sprawność aku spada razem z temperaturą
Komentarze (37)
najlepsze
@intri: Średnia wieku aut w Polsce to 13 lat. Tak więc grono odbiorców jest całkiem spore :D
Aktualnie bardzo mało jeżdżę i akumulator nie jest doładowywany.
Parkując pod domem wpinam automatyczny prostownik i w ten sposób aku praktycznie cały czas 100%.
W aucie mam dwa akumulatory, drugi podpięty jest przez diodę półprzewodnikową.
Ładowarka ładuje jednocześnie obydwa, akumulatory wzajemnie się "nie widzą".
źródło: comment_09YeZSXS66cQxVpXmnC70y15v1GYkCBK.jpg
PobierzBTW . podrasowany EGR widzę