Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

629

X-KOM.PL ogromne problemy z reklamacją. NIE POLECAM

X-KOM.PL ogromne problemy z reklamacją. NIE POLECAM

Chętnie podzielę się informacją o tym jak znana i popularna sieć sklepów z elektroniką szanuje swoich klientów. Dzięki X-KOM.PL za takie traktowanie, warto było zostawić u Was niemal 2 tysiące złotych tylko po to, by nie móc korzystać z zakupionego sprzętu! 03.04.2018 kupuję Samsunga S7 Edge za...

klientkaxkomu
klientkaxkomu
klientkaxkomu
z
wykop.pl
dodany: 19.09.2018, 22:30:57
  • #
    reklamacja
  • #
    xkom
  • #
    pomocy
  • #
    samsung
  • #
    zakupy
  • #
    gwaranc
  • 276
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Chętnie podzielę się informacją o tym jak znana i popularna sieć sklepów z elektroniką szanuje swoich klientów. Dzięki X-KOM.PL za takie traktowanie, warto było zostawić u Was niemal 2 tysiące złotych tylko po to, by nie móc korzystać z zakupionego sprzętu!

03.04.2018 kupuję Samsunga S7 Edge za jedyne 1998 zł w sklepie XKOM w Lublinie. 

04.04,2018 zaledwie dzień po zakupie telefon zostaje wymieniony z powodu wady. 

03.08.2018 zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji w serwisie w Gdańsku (bo akurat wtedy tam przebywałam). Telefon wyświetlał komunikat o wilgoci (której nie było) i konieczności odłączenia od ładowania przez co nie byłam w stanie go naładować, dodatkowo podczas odtwarzania muzyki słychać było trzaski. Telefon został naprawiony i przy okazji pojawiły się na nim dodatkowe rysy. 

Raport z naprawy:

436c4d4142485a5855546b3d_BRIsUTrNNgdaPY4tPn8x73joGkG5P9EW.jpg


23.08.2018 TRZECI problem z telefonem w przeciągu niecałych PIĘCIU miesięcy. reklamacja z tytułu rękojmi, żądanie odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy
Sprzęt miał problem z głośnością podczas rozmowy, dodatkowo nagle żaden z 4 powerbanków (w tym 1 Samsunga) ani ładowarka samochodowa nie były w stanie naładować telefonu, zwłaszcza, gdy był on używany i miał włączony internet. Tracił średnio 1% na 10 minut "ładowania". Proces ładowania ukazują screenshoty (prawy, górny róg)

436c4d4142485a5855546b3d_k6HmJqJVctrMfVlIaKvLjZWToCweNyYq.jpg

436c4d4142485a5855546b3d_AWcShCiMbkqL4kBXE3x3lE8Tkdv11Q92.jpg

436c4d4142485a5855546b3d_p7nZnnN28olRJY6LhiasngDzvlKajKSR.jpg



03.09.2018 Reklamacja odrzucona. Według sklepu sprzęt jest sprawny. Pani z obsługi klienta pisząc odmowną decyzje reklamacyjną używa zdań wyjętych z kontekstu ze stron typu studentprawa.pl. Sklep upiera się, że telefon podczas dzwonienia ma odpowiedni poziom głośności, prawidłowo ładuje się "na ładowarce i kablu", chociaż zgłaszana wada wcale nie dotyczy ładowania na ładowarce i kablu. Co więcej zwraca uwagę na markę kabli, powerbanków czy ładowarki samochodowej, chociaż akcesoria te bez problemu ładowały S7 Edge przez 4 miesiące i nadal bez problemu ładują wszelkie inne telefony dostępne w domu. Warto zauważyć, że X-Komie dostępne są kable, powerbanki czy ładowarki samochodowe różnych firm, także takich, które nie mają w swojej ofercie smartfonów, dodatkowo rzeczy takie jak powerbank czy ładowarka samochodowa nie znajdują się na wyposażeniu telefonu, więc argument ze zgodnością firmy jest zupełnie bez sensu. Sklep zaproponował wysyłkę do autoryzowanego serwisu w celu sprawdzenia.

Na przyszłość proponuję sklepowi nieco dokładniejsze czytanie najlepiej całości artykułów //studentprawa.pl/aktualn... zamiast pojedynczych zdań, ponieważ pod zdaniem wykorzystanym w mojej reklamacji istnieje wyraźne stwierdzenie, że "należy mieć na uwadze, że omówione przepisy nie będą miały zastosowania do umów konsumenckich. " ale na to już najwidoczniej nie było czasu 

17.09.2018 dopóki nie dopytałam o decyzję serwisu nikt mnie o niej nie poinformował, pomimo tego, że w statusie serwisu od 12.09 widnieje informacja, że proszą o kontakt. Osoba zarządzająca profilem XKOM na Facebooku próbowała mi wmówić, że 13.09 pismo zostało wysłane na maila. Problem w tym, że nigdy nie podawałam żadnego maila.

W końcu udało mi się doprosić o wynik sprawdzenia sprzętu w serwisie. Sklep twierdzi, że serwis potwierdza decyzję sklepu o odrzuceniu reklamacji, ale nie chciał udostępnić mi oryginału pisma od serwisu, informując jednocześnie, że sprzęt wróci do Lublina, a wszystkie żądania co do „rys na LCD (dokładniej folii ochronnej) i przycisku HOME” powinny być kierowane do serwisu, w którym poprzednio dokonałam naprawy. Gdy w końcu otrzymałam jakąkolwiek korespondencję od serwisu okazało się, że jest jedynie pismo w którym potwierdzono istnienie rys na wyświetlaczu, zaproponowano mi płatną naprawę wyświetlacza za jedyne 970, 38 zł. 

Wydaje mi się to odrobinę dziwne, że sklep stwierdza, że porysowana jest jedynie folia ochronna, a serwis wycenia naprawę wyświetlacza na 970 zł :> 

Kiedy zapytałam który fragment który fragment pisma z serwisu oznacza przyznanie sklepowi racji i świadczy o braku wad, które zgłaszam sklep poinformował mnie, że "Ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta nie nakłada na sprzedawcę obowiązku dostarczenia dokumentów dotyczących diagnozy. oraz ponowna formułka, że "urządzenie zostało przetestowane w warunkach serwisowych jaki i rzeczywistych na urządzeniach serwisowych. Zgodnie z decyzją, która została przekazana droga mailową na wskazany przez Panią w zleceniu adres nie stwierdzono wskazanych przez Panią usterek. Urządzenia ładuje się w sposób prawidłowy (na ładowarce serwisowej) ponieważ nie dostarczyła Pani oryginalnych akcesoriów dołączonych do zestawu. W urządzeniu nie stwierdzono również nieprawidłowości w działaniu głośnika." 

Co ciekawe poniższa wycena została rzekomo wysłana mi na maila 13.09, a widnieje na niej data 18.09

7pwYXrNqMkCSPhnNTJgD8BcAUnrMAv6Z111G2KHj.jpg


Straciłam jedynie kolejne 2 tygodnie licząc na to, że otrzymam od serwisu dokumenty potwierdzające albo zaprzeczające informacje sklepu XKOM o tym, że telefon jest sprawny. 

Dodatkowo sklep w swoich pismach nieustannie powołuje się albo na niedołączenie przeze mnie kabla, ładowarki czy powerbanka do reklamacji, chociaż po pierwsze do reklamacji z tytułu rękojmi potrzebny jest wyłącznie DOWÓD ZAKUPU, po drugie sklep porusza kwestie niekompatybilności telefonu Samsung z powerbankami czy ładowarką samochodą innych marek, co jest absurdem z uwagi na to, że nawet w sklepie XKOM jest mnóstwo ładowarek czy powerbanków z firm, które nie mają w swojej ofercie smartfonów, po trzecie sklep powołuje się na to, że nie dostarczyłam sklepowi również powerbanka i kabla marki Samsung, pomimo tego, że informowałam sklep, że sprzęt ten został mi ukradziony w nocy z 15 na 16 sierpnia i mogę przedstawić odpowiednie dokumenty z policji potwierdzające, że takie wydarzenie miało miejsce. 

Pisma są pełne nieścisłości, pojedynczych zdań wyrwanych z ustaw, brak jest tutaj kompleksowego spojrzenia na przepisy. 

Reklamacja została odrzucona bez żadnych dowodów. 

Przez ten miesiąc sklep nie zadał sobie trudu, żeby sprawdzić na jakimkolwiek powerbanku czy ładowarce samochodowej jak wygląda proces ładowania, bo skoro 4 różne powerbanki i ładowarka samochodowa przez 4 miesiące ładowały bez problemu mój telefon i nagle żaden z nich nie jest w stanie go naładować to nie trudno stwierdzić, że wina leży po stronie MOJEGO telefonu, bo każdy inny telefon jest nimi ładowany bez problemu. Używałam tego telefonu przez 4 miesiące, więc doskonale wiem jak zachowywał się podpięty do ładowania, a zmiany, które się pojawiły były przeze mnie od razu zauważalne. 

To samo dotyczy głośności podczas rozmowy, nagle, siedząc w zamkniętym samochodzie czy będąc na niezbyt ruchliwej ulicy bardzo cicho słychać było rozmówcę, konieczne było włączenie głośnika, wcześniej takich problemów nie było, nie mam problemu z usłyszeniem rozmówcy nawet w dużo gorszych telefonach.


Jestem pewna, że gdybym po raz kolejny potulnie zgłosiła reklamację z tytuły gwarancji sprzęt zostałby bez problemu naprawiony, ale jeżeli jestem świadomym konsumentem, który nie godzi się na takie traktowanie i zna swoje prawa to sklep zrobi wszystko, byle tylko nie przyznać się do błędu. 

Polecam omijać szerokim łukiem. 


Sprawa została już zgłoszona do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta, jeżeli zajdzie taka konieczność zostanie powołany rzeczoznawca, którego kosztami może zostać obciążony sklep X-KOM. W przypadku dalszych problemów sprawa zostanie skierowana na drogę sądową. 


Treści powiązane (1)

Odpowiedź x-kom
x-kom
z wykop.pl
  • 9

Komentarze (276)

najlepsze

herakliusz_atencjusz
herakliusz_atencjusz
19.09.2018, 22:51:29
  • 312
co najmniej raz w miesiącu ktoś pisze ze x-kom go oszukał, przestańcie tam kupować
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

a.....n
konto usunięte 20.09.2018, 05:05:11
  • 115
@herakliusz_atencjusz: a co lepsze jak opisałem swoje problemy z x-komem i że szukam jakiegoś laptopa (czy telefonu) ale tam nie kupię to x-kom się odezwał do mnie "że mogą mi coś wybrać"... Tacy bezczelni.
  • Odpowiedz
Kiv4s
Kiv4s
20.09.2018, 09:47:12
  • 157
@herakliusz_atencjusz: Kurde, kupilem juz tam tyle sprzetu i jeszcze nigdy mnie nie oszukali. @x-kom kiedy wreszcie mnie oszukacie ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
another_throwaway23
another_throwaway23
20.09.2018, 06:48:33 via Wykop Mobilny (Android)
  • 50
z drugiej strony ja mam same pozytywne doświadczenia z xkomem.
moto g5s - żonie padł mikrofon -> zwrot pieniędzy po jakichś 3mcach od zakupu.
koledze nokia 6.1 sama się wyłączała - wymiana na nową bez gadania.
jakaś tam przejściówka na usb-c + jack która się okazała niekompatybilna z moim telefonem - zwrot pieniędzy.
fakt faktem są to przykłady urządzeń z niższej półki cenowej, ale póki co x-kom mnie nie zawiodł :-)

niestety
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pyrrusowy_zwyciezca
pyrrusowy_zwyciezca
20.09.2018, 07:19:15
  • 22
@another_throwaway23: Kurde, no ja też mam dobre doświadczenia z reklamacjami u nich. Dwie reklamacje, z czego druga z mojej winy, bezzasadna się okazała, a i tak mi drobną część wymienili i naprawili. Słuchawki działają do dzisiaj. Pierwsza reklamacja i wymiana sprzętu na nowy po 10 dniach. Bez problemów.
  • Odpowiedz
jagoslau
jagoslau
jagoslau
20.09.2018, 07:30:30
  • 7
@another_throwaway23: Ciekawe, ja też mam pozytywne doświadczenia reklamacyjne. W sumie to jedno :P. Zamówiłem u nich klawiaturę i dysk - dysk przyszedł w rozdartej folii i ze złamanym gniazdem SATA. Wymienili na inny bez gadania.
  • Odpowiedz
a.....s
a.....s
konto usunięte 20.09.2018, 13:46:38
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

c.....r
konto usunięte 20.09.2018, 10:38:24
  • 12
Mam dwie uwagi:
1. Strasznie chaotycznie jest to napisane. Tutaj coś powerbanki, tam kable, nagle została okradziona, policja, dokumenty, mistyfikacja, taka sytuacja. No dramat.
2. Wymiana ekranu w Szajsungu kosztuje prawie 1000 zł? A takie krzyki są o iPhony że to tam goli się frajerów na byle naprawie. Podwójne standardy.
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tajemniczygosc
tajemniczygosc
20.09.2018, 19:12:04
  • 0
@ciemny_kolor: to jedne z najgorszych ekranow na rynku
  • Odpowiedz
j3sion
j3sion
20.09.2018, 20:19:39
  • 0
Retina.


@ciemny_kolor: nazwa firmowa ekranu IPS o dużym PPI, niestety inni producenci już dawno prześcignęli jabłko w tej kwestii. Budżetowe jabłka mają nadal IPS, xy mają AMOLEDy od Samsunga, a od przyszłego roku także od LG.
  • Odpowiedz
Byku91
Byku91
Byku91
20.09.2018, 06:09:57
  • 12
Również nie polecam. Nigdy wiecej.
https://www.wykop.pl/link/4539323/x-kom-pl-ogromne-problemy-z-reklamacja-nie-polecam/#

Z swoją sprawą również zgłaszam się z Rzecznika w przyszłym tyg.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

h.....n
h.....n
konto usunięte 20.09.2018, 07:14:57
  • 9
Byłem świadkiem reklamowania uszkodzonego sprzętu, kiedy kupowałem laptopa i muszę powiedzieć, że podejście do klienta zaskoczyło mnie niemile: "Nie, bo nie". Tak brzmiał argument, czy sprawdza mu dysk, który kupił dzień wcześniej
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

klientkaxkomu
klientkaxkomu
klientkaxkomu
Autor
20.09.2018, 07:32:24
  • 3
@hercen: u mnie też jest nie, bo nie. nie ma żadnej wiarygodnej podstawy decyzji odmownej.
  • Odpowiedz
klientkaxkomu
klientkaxkomu
klientkaxkomu
Autor
20.09.2018, 20:59:26
  • 0
salon


@Kutalon: obsługa w Lublinie jest bardzo miła, ale to Częstochowa decyduje, więc podejrzewam, że o ile w jakiś drobnych i prostych kwestiach pracownicy sami podejmują decyzję, tak w przypadku "poważniejszych" rzeczy działa "góra", bo wszystkie pisma mam od nich z Częstochowy.
jak przyszłam dzień po zakupie z zepsutym telefonem to też mi pracownik od razu wymienił, ale wtedy i tak nie mieliby nic do gadania, bo kupowałam online, więc
  • Odpowiedz
mszef
mszef
20.09.2018, 13:19:47
  • 8
standardowo zakop za zielonkę zakładającą konto tylko po to, żeby kręcić aferę.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zozlik
Zozlik
20.09.2018, 09:37:25
  • 8
Z jednej strony ich szanuję bo walczą z ufolami i mają zajebistych zmechanizowanych żołnierzy, ale z drugiej strony oszukują ludzi. Co się dzieje z tym światem( ͡° ʖ̯ ͡°)
Zozlik - Z jednej strony ich szanuję bo walczą z ufolami i mają zajebistych zmechaniz...

źródło: comment_zHbuTdYSDUYTdqxAcPpLKGNvOidYTFxy.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ramb0
ramb0
20.09.2018, 10:16:48
  • 5
X-KOM kupiłem myszkę za 250 zł która nie działa prawidłowo (sensor gubi zasięg), oczywiście reklamacja nie przyjęta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zbiq77
zbiq77
20.09.2018, 09:48:58
  • 5
Wal do UOKiKu, a na przyszłość od razu na piśmie z tytułu rękojmi i czekasz dwa tygodnie na odpowiedź na piśmie. Jak nie odpiszą, znaczy, że uznali żądania klienta.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

u.....8
u.....8
konto usunięte 20.09.2018, 10:16:08
  • 1
@klientkaxkomu: tak, ale najważniejsze z tego to - na przyszłość - nie korzystać z gwarancji jeśli jeszcze trwa rękojmia.
W rękojmi obowiązują terminy ustawowe.
W gwarancji - tylko dobrowolne zobowiązania sprzedawcy/producenta, zwykle trudno egzekwowalne.
  • Odpowiedz
Setral
Setral
Setral
20.09.2018, 12:27:59
  • 0
@zbiq77: UOKiK nie zajmuje się sprawami klientów indywidualnych - czysto informacyjne.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

Hity

tygodnia

Kobiety na LinkedIn masowo wyśmiewają popularny post o dyskryminacji mężczyzn
Kobiety na LinkedIn masowo wyśmiewają popularny post o dyskryminacji mężczyzn
3165
32-latek umiera z przyczyn naturalnych w gdańskim areszcie.
32-latek umiera z przyczyn naturalnych w gdańskim areszcie.
2356
Tysiące Węgrów na ulicach Budapesztu. Protest przeciw przemocy i rządom Orbana
Tysiące Węgrów na ulicach Budapesztu. Protest przeciw przemocy i rządom Orbana
2047
iRobot - producent robotów sprzątających właśnie zbankrutował
iRobot - producent robotów sprzątających właśnie zbankrutował
1877

Pokaż 18+

Oskarżeni o gwałt dziennikarze TVN Turbo uniewinnieni
Oskarżeni o gwałt dziennikarze TVN Turbo uniewinnieni
1782
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #gwarancja
  • #prawo
  • #rekojmia
  • #pytanie
  • #zakupy
  • #oszukujo
  • #kiciochpyta
  • #reklamacje
  • #prawakonsumenta
  • #mediaexpert
  • #pytaniedoeksperta
  • #laptopy
  • #pomocy
  • #sklepyinternetowe
  • #prawokonsumenckie

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking