@Wild_Karrde: gdyby ktoś się zastanawiał czemu to objęcie korby kciukiem może skutkować jego złamaniem jak silnik zaskoczy i obróci korbę nim sama się wypnie.
Widzicie mirki i taką myśl - powstałą także pod radzieckim przewodnictwem - można było ratować - FSO, mimo całej mojej sympatii do tego polsko-włoskiego tworu, a także po prostu nostalgii - w mojej rodzinie były Polonezy, jak i Maluchy oraz (tfu) Syrena ( ͡°͜ʖ͡°) to jednak Czechosłowacy byli (znów) od nas lepsi.
Nawet ta klasyka gatunku, 1.3 OHV z Favorit czy póżnych 120 to był całkiem
@Student_AWAS: Podtrzymywania mitologii ciąg dalszy. Zauważ,że Skoda i Tatra miały solidne tradycje jeszcze z lat 30 i mimo wszystko miały "za komuny" swoja technologię. No i taka Favoritka u schyłku lat 80 była bez porównania bardziej nowoczesnym samochodem niż Polonez. A Tam niedługo później wprowadzono Felicje, a póżnie Skode Fabie (1999) podczas gdy u nas nadal jeszcze produkowano Poloneza (2002)
@who_cares82: to spory silnik o nie tak dużej mocy. Taki BMW R1200GS też był swego czasu chłodzony powietrzem (i olejem), a z 2 cylindrów i 1,2l pojemności robił 110KM i jakoś to działało.
@Pantokrator: Nadal jest... Od niedawna dostał wodne chłodzenie głowic i górnej części cylindrów, ale reszta wciąż powietrzem. Zresztą, samo powietrze i olej też wyrabiają (jeżdżę R1100S), tylko w korkach w upał robi się naprawdę gorąco...
Komentarze (77)
najlepsze
źródło: comment_fWDpGTZpkF4cGSAwySyxGQ0KgsZRMz8U.jpg
Pobierzźródło: comment_2rt6JzFjgatWmzxoL49USzc4VmHjfrJJ.jpg
Pobierzźródło: comment_VX4tjmkR8uMkRXntht2c39ih896ykSUl.jpg
PobierzNawet ta klasyka gatunku, 1.3 OHV z Favorit czy póżnych 120 to był całkiem
Taki BMW R1200GS też był swego czasu chłodzony powietrzem (i olejem), a z 2 cylindrów i 1,2l pojemności robił 110KM i jakoś to działało.