@newerty: @hektor190: @saper_vodiczka: Nowy bolid Formuły E pojedzie cały dystans wyścigu na jednym ładowaniu, więc to przeskakiwanie z fotela na fotel wreszcie się skończy.
@Fomalhaut: tak samo jest F1, w Moto GP chyba też. Tylko zamiast szyb w aucie mają szybki na kaskach ze zdzieranymi warstwami. Żużlowcy też mają takie szybki w kaskach.
@silencer4321: Nascar wygląda ciekawiej bo trzeba latać wokół samochodu i wykręcać kilka śrub ;) No i tankowanie. Bardzo ważny element taktyki, jedziesz na lekko i zaliczasz tankowanie na pit-stopach czy ruszasz na pełnym baku, jesteś ciężki ale nie marnujesz czasu na tankowanie. W F1 jak to wyeliminowali to taktyki ubyło.
@Jojne: dokładnie, tankowanie wprowadzało pewnien elemeny strategii, wyścigi były ciekawsze, teraz mają limit paliwa i jakie to ma być ściganie jak muszą go oszczedzać
Zastanowiło mnie dlaczego formuła E nie używa slicków i znalazłem wypowiedzi sugerujące, że to ze względu na obniżenie kosztów (mniej opon targają ze sobą bo odpada podział na suche i deszczowe). Zapewne też dbałość o środowisko ;) ale dziwnie to wygląda jak się człowiek do F1 przyzwyczai.
Troszkę się wideo zdezaktualizowało, bo od bieżącego sezonu w WEC można jednocześnie tankować i zmieniać opony. Four man rule cały czas działa. GTE mają minimalny czas postoju.
Komentarze (77)
najlepsze
Gdzie tu rozwój technologii? Jak łatwiej jest zmienić samochód niż naładować?
https://youtu.be/oSjp0vqAZUE?t=47
To patrz to: https://www.youtube.com/watch?v=7VCYBtx6h4g