@SebastianWassermann Kim są oni? Czy możesz doprecyzować? Za Tuska pozycja gdańskiego portu była silna ? Przez to że cały przemysł stoczniowy w Gdańsku został #!$%@?? O takie pomaganie Ci chodzi?
Problem z obsługą Słowacji czy Węgier przez porty w Trójmieście jest taki, że przejście kolejowe Zwardoń-Skalite jest jednotorowe (╥﹏╥) W zeszłej kadencji wszyscy posłowie z komisji infrastruktury głosowali za przeznaczeniem pieniędzy na poszerzenie tego wąskiego gardła, rząd jednak nic w tym kierunku nie zrobił. W tej kadencji póki co chyba też nic się nie dzieje. No i Słowaków obsługuje Hamburg.
@Defender: a jak sobie to wyobrażasz? Jeśli kraj jest NAD morzem, to musi mieć środki techniczne, żeby opuszczać statek (jakaś winda czy dźwig), a do tej pory nikt nie zbudował tak dużej konstrukcji. (ʘ‿ʘ)
Żeby z tego nie było kolejnej wojny. Jednym z powodów II wojny światowej była budowa nowoczesnego portu w Gdyni (był to najnowocześniejszy port nad Bałtykiem na owe czasy). Rola Gdańska spadła jak i np portu w Hamburgu. Powodowało to wściekłość Niemiec. Do dziś ma to znaczenie dlatego UW/KLD/PO zawsze jak było u koryta oczkiem w ich głowie była degradacja nas jako gospodarki morskiej poprzez niszczenie stoczni i portów. Porty to nie tylko
Komentarze (188)
najlepsze
W zeszłej kadencji wszyscy posłowie z komisji infrastruktury głosowali za przeznaczeniem pieniędzy na poszerzenie tego wąskiego gardła, rząd jednak nic w tym kierunku nie zrobił. W tej kadencji póki co chyba też nic się nie dzieje.
No i Słowaków obsługuje Hamburg.
(ʘ‿ʘ)
Skąd wy się bierzecie?