Wygląda na to, że tylko kierowca tylnonapędowego auta po wpadnięciu w nadsterowność opanował ją i pojechał jak nigdy nic. Zapewne dlatego, że mając taki samochód niejednokrotnie ćwiczył wyjście z tego typu poślizgu. Tymczasem reszta kierowców? Jeżdżą asekuracyjnie do bólu, panicznie unikają najmniejszego poślizgu nawet w miejscu, w którym mogliby sobie na to pozwolić w celu poznania własnego auta. A gdy już do poślizgu dojdzie, to hamulec w podłogę, kręcenie kółkiem w panice
@Mieczupc: Ja się ostatnio przesiadłem na starsze auto bez absu i kurde powiem ze na krótko, bo w trasie trzeba na wszystko brać potrójne poprawki, szczególnie jak popada.
1. Nie ma to jak zakładanie gorszych opon na tył w FWD. 2. ciekaw jestem ile z tych gamoni ma w ogóle jakieś sensowne opony.. 3. Brawo za hamowanie i mocne odpuszczanie gazu w zakręcie. 4. ESP nie przeskoczy fizyki i nie jest magiczną skrzynką, która ratuje każdego (zresztą widać sporo aut, które ma esp i pobracało) 5. Pan z BMW miał trochę zabawy i był to kontrolowany poślizg. To zupełnie inna
@czlowiekwmasce: chodzi o uślizg osi. Jeśli ucieka przednia oś, to większość odruchowo wciśnie hamulec i samochód lepiej lub gorzej wyjdzie z poślizgu. Natomiast jeśli ucieknie tylna oś, to wciśnięty hamulec jest najgorszą, możliwą rzeczą i spowoduje obrót i całkowitą utratę kontroli nad samochodem. Większość ludzi nie poradzi sobie z tego rodzaju uślizgiem, dlatego dla zwykłego kierowcy ważniejsza jest przyczepność tylnej, a nie przedniej ośki.
Widać kto na oponach oszczędza... Skoro przyczepka z motocyklem uślizgu na zakręcie nie dostała to Ci w osobówkach powinni zostać zbanowani za gówniane opony.
Kwestie umiejętności wychodzenia z poślizgów niektórych kierowców pozostawię bez komentarza. Szczególnie w tym SUVie 4x4. Niby taki napęd a zaczął kręcić jak BMW na zlocie ( ͡°͜ʖ͡°) Własnie: Pan z BMW pokazał klasę.
@#!$%@?: @WysokiejJakosciSiekiera: CR-V ma sprzęgło wiskotyczne, które przy różnej prędkości obrotowej kół przedniej osi przenosi moment obrotowy na tył. Jak ci przód w takim aucie ucieka to z podsterowności dostaniesz nagle nadsterowność a to nie jest zbyt dobre ( ͡º͜ʖ͡º)
@Intelektualista: nie koniecznie... inna mieszanka asfaltu i mały deszczyk powoduje piruety jak na olimpiadzie gimnastycznej :) też mam takie rondo w mieście gdzie zdjęcie nogi z gazu przy prędkości większej jak 30km/h po deszczu gwarantuje szybsze bicie serca :)
Jesli to jest aleja włókniarzy w łodzi to tam na środku tej zielonej wysepki (na lewo od miejsca akcji filmiku) często stoją krokodyle (inspektorzy ITD) i trzepią ciężarówki. Tam chyba nawet waga albo przynajmniej stanowisko do ważenia jest.
W związku z tym oni dobrze wiedzą że ten zakręt taki poroniony jest :)
Komentarze (160)
najlepsze
Tymczasem reszta kierowców? Jeżdżą asekuracyjnie do bólu, panicznie unikają najmniejszego poślizgu nawet w miejscu, w którym mogliby sobie na to pozwolić w celu poznania własnego auta. A gdy już do poślizgu dojdzie, to hamulec w podłogę, kręcenie kółkiem w panice
dobrze gadasz, polać Ci.
2. ciekaw jestem ile z tych gamoni ma w ogóle jakieś sensowne opony..
3. Brawo za hamowanie i mocne odpuszczanie gazu w zakręcie.
4. ESP nie przeskoczy fizyki i nie jest magiczną skrzynką, która ratuje każdego (zresztą widać sporo aut, które ma esp i pobracało)
5. Pan z BMW miał trochę zabawy i był to kontrolowany poślizg. To zupełnie inna
Kwestie umiejętności wychodzenia z poślizgów niektórych kierowców pozostawię bez komentarza. Szczególnie w tym SUVie 4x4. Niby taki napęd a zaczął kręcić jak BMW na zlocie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Własnie: Pan z BMW pokazał klasę.
W związku z tym oni dobrze wiedzą że ten zakręt taki poroniony jest :)