Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko224
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

274

43 proc. Polaków uważa wprowadzenie stanu wojennego za uzasadnione.OBOP.

43 proc. Polaków uważa wprowadzenie stanu wojennego za uzasadnione.OBOP.

Ponad dwie piąte Polaków - 43 proc. - uważa, że wprowadzenie stanu wojennego 13 grudnia 1981 roku było uzasadnione. Jedna trzecia badanych, czyli 35 proc., jest odmiennego zdania - wynika z przeprowadzonego przez OBOP sondażu.

k.....7
k.....7
konto usunięte
z
wiadomosci.dziennik.pl
dodany: 10.12.2012, 18:45:12
  • #
    polska
  • 178
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (8)

Towarzysz Generał idzie na wojnę
napcok
z youtube.com
  • 19
Szechter o generale.
konto usunięte
z youtube.com
  • 18

Komentarze (178)

najlepsze

k.....y
k.....y
konto usunięte 10.12.2012, 18:53:58
  • 113
propaganda Michnika zrobiła swoje
  • 20
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

buttbuddy
buttbuddy
10.12.2012, 18:58:33
  • 119
@kamzikowy: Odp$##%%# się od pana generała!

Btw. ciekawe jaki odsetek polaczków uważa, że ruscy nas tylko wyzwalali podczas II wojny światowej.
parachutes
parachutes
11.12.2012, 11:08:09
  • 9
@Mariusz_Drugi: Niestety dla niektórych temat jest zamknięty, na wszelki wypadek dodają, że jak ktoś ma inne zdanie, to ma wyprany przez Michnika mózg. Moim zdaniem mogłaby tu mieć miejsce ciekawa dyskusja. Ale tylko gdyby głos zabrały osoby naprawdę zorientowane w tamtych czasach i mające bogatą wiedzę historyczną, a nie samozwańczy eksperci we wszystkich dziedzinach życia. Sęk w tym, że - tak jak pisze ktoś niżej - bardzo często osoby, które
gav
gav
10.12.2012, 19:06:12
  • 73
To jest właśnie efekt okłamywania społeczeństwa przez tyle lat, kłamstwo powtórzone tysiąc razy, staje się prawdą :/
  • 28
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kaczypawlak
Kaczypawlak
11.12.2012, 11:13:15
  • 6
To jest właśnie efekt okłamywania społeczeństwa przez tyle lat, kłamstwo powtórzone tysiąc razy, staje się prawdą :/


@gav: Jak Ty sobie wyobrażasz to, że Sowiecie by nam od tak pozwolili odejść z UW? Jeśli tak by nie było to by była ta sama klika co było w 1956 roku, kiedy Gomułka wracał do władzy..... czyli jeden wielki pic na wodę.

Węgrzy, których rzekomo zainspirowaliśmy doprowadzili do tego, że chcieli opuścić UW
gav
gav
11.12.2012, 09:35:42
  • 5
@areco:

W sumie masz rację.
g....._
g....._
konto usunięte 10.12.2012, 19:21:46
  • 48
Był w moim liceum pewien historyk, bardzo szanowany gość, działacz opozycyjny, więzień polityczny. Niestety nie miałem przyjemności się od niego uczyć, ale raz na zastępstwie z WOS z racji właśnie jego przeszłości zeszliśmy na tematy m.in. stanu wojennego i jego zasadności. Facet powiedział jedną sensowną rzecz która zamykała dyskusję - nikt z tego pokolenia które to przeżyło nie będzie w stanie tego rzetelnie i dokładnie ocenić, bo emocje zawsze wezmą górę nad
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

O.....t
O.....t
konto usunięte 10.12.2012, 21:48:03
  • 30
@grucha_: nie wiem czy to jest mądra rzecz bo np. dyskredytuje historyków II WŚ, którzy ją przeżyli...
B.....1
B.....1
konto usunięte 11.12.2012, 00:11:41
  • 15

Komentarz usunięty przez moderatora

wojtasr
wojtasr
10.12.2012, 20:03:20
  • 29
Wiem, jakie są na ten temat opinie na wykopie, ale ja najbardziej skłaniałbym się wobec tych 22% niezdecydowanych, którzy nie potrafią podać jednoznacznej odpowiedzi. Jakiś miesiąc temat był u nas w szkole Jerzy Eisler, jak ktoś nie kojarzy to napiszę tylko, że jest historykiem, dyrektorem warszawskiego IPN-u. On też nie potrafił odpowiedzieć jednoznacznie na to pytanie. Dodam tylko, że gość nie jest lewakiem. Mówi, że gdyby PRL trwał to pewnie teraz jego
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wojtasr
wojtasr
10.12.2012, 21:34:56
  • 16
@kminu: No tak, ale dla Ruskich to nie byłoby problemem wysłać kilka, czy nawet kilkadziesiąt czołgów. 25 lat wcześniej nie mieli problemu, żeby najechać na Węgry, więc myślę, że gdyby wówczas w Polsce tendencje zjednoczeniowe jeszcze się nasiliły, to możliwa byłazbrojna interwencja Ruskich. Nie piszę oczywiście, że Jaruzel zrobił dobrze, ale mimo całej niechęci do niego, nie można wykluczyć jednoznacznie powiedzieć, że Ruscy na pewno by na nas nie
Q.....i
Q.....i
konto usunięte 11.12.2012, 10:55:12
  • 7
@Bas91: To prawda. Sami Rosjanie się do tego przyznali. Bodajże (o ile dobrze pamiętam) skrawek wywiadów był w programie system 09.

Rosjanie otwarcie mówią, że Jaruzelski był ich marionetką - sam Jaruzelski z resztą tylko to potwierdzał wszystkim co robił. Akurat w 81 miał wolną rękę i to była jego samodzielna decyzja. Mógł to rozegrać jak chciał i Rosjanie by nie wkroczyli.

Dlaczego by nie wkroczyli? Po pierwsze sami mu
Riczard
Riczard
10.12.2012, 21:27:06
  • 21
A ja nie potrafię jednoznacznie ocenić decyzji o wprowadzeniu stanu wojennego.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sekito20
sekito20
10.12.2012, 22:16:59
  • 22
@Riczard:

bo ciężko to stwierdzić, bo jaka była wtedy Polska?

Polska była kompletną ruiną po rządach Gierka, a powstał ruch Solidarność który miał za sobą ponad 1/4 narodu a był na lewo od PZPR (ówczesna solidarność z 80' została by dziś uznana za skrajną lewicę) z postulatami obniżenia wieku emerytalnego do 50/55lat , masowej budowy żłobków i przedszkoli, żądaniami zwiększenia płac o 100% itd. to było niemożliwe do realizacji w bogatych
jamtojest
jamtojest
11.12.2012, 08:45:22
  • 11
@sekito20: Zgadzam się, poza stwierdzeniem że "nie było innego wyjścia". Inne wyjście jest zawsze, tylko nie wiadomo czy by było lepsze. Jaruzelski można powiedzieć, że działał dość racjonalnie, natomiast skutki tego niestety były smutne. Nie wiadomo jednak, czy w innym przypadku nie byłyby jeszcze gorsze.
Jeremi1971
Jeremi1971
Jeremi1971
10.12.2012, 19:18:39
  • 16
widzę trend spadowy - kiedyś było ponad 50% teraz jest 43%

i to jest pocieszające
  • 16
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....s
M.....s
konto usunięte 10.12.2012, 20:05:59
  • 68

Komentarz usunięty przez moderatora

V.....s
V.....s
konto usunięte 10.12.2012, 23:21:50
  • 17
@Mehqods: Z racji wieku oni lepiej wiedzą co wtedy się działo.
c.....t
c.....t
konto usunięte 10.12.2012, 20:51:00
  • 13
Ponad dwie piąte Polaków (43 proc.) uważa, że wprowadzenie stanu wojennego 13 grudnia 1981 roku było uzasadnione (...) Uniknięcie agresji ze strony Związku Radzieckiego jest często argumentem tłumaczącym przyczyny wprowadzenia stanu wojennego przez respondentów. Ponad jedna trzecia Polaków(35 proc.) uważa to za najważniejszy motyw wprowadzenia stanu wojennego.


Ok, czyli mam rozumieć, że 8% twierdzi, że nie groziła nam interwencja radziecka, ale i tak uznaje wprowadzenie stanu wojennego za uzasadnione? Poza tym
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

d.....e
d.....e
konto usunięte 10.12.2012, 23:07:52
  • 11
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
A.....m
A.....m
konto usunięte 10.12.2012, 21:10:40
  • 9
@cytoblast:

Te 8% to ubecy i ich rodziny ;-)
g_n_o_m
g_n_o_m
11.12.2012, 11:10:22
  • 6
Co za debilizm z tym wejściem Ruskich do Polski. Przecież oni już u nas cały czas byli. Wystarczyło, żeby wyszli z koszar.

Północna Grupa Wojsk
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

eacki8
eacki8
11.12.2012, 12:32:57
  • 5
Polska to cudowny kraj intektualistów. Tutaj każdy zna się na wszystkim co widzę gdy czytam codziennie komentarze na wykopie. Wszyscy znają się na fizyce i są specjalistami od katastrof lotniczych. Wszyscy znają "jedyną, słuszną i najprawdziwszą" historie. Każdy wie jak rozwiązać każdy problem "ja bym na jego miejscu... I wtedy byloby zajebiscie", każdy jest bezbłędny i może z góry oceniać innych: "ten to zdracja a tamten to bohater", "gówna prawda bo tamten
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

murinius
murinius
murinius
11.12.2012, 13:50:09
  • 2
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
k.....s
k.....s
konto usunięte 11.12.2012, 13:35:24
  • 2

Komentarz usunięty przez moderatora

5.....h
5.....h
konto usunięte 11.12.2012, 13:11:53
  • 3
dla 15 proc. - decyzja ta miała zapobiec rozpadowi państwa


Niby na co? :D
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
2584
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
Flippowanie uznane za działalość gospodarczą:)
2394
Atak kuriera DHL
Atak kuriera DHL
2455
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2439
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
Amstaff rzucił się na dziecko. Prokuratura umorzyła śledztwo
2269
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia