Wpis z mikrobloga

#oswiadczenie #motoryzacja #vw

Mirki, nie wiem jak was, ale mnie wkurza tendencja do pakowania w deski rozdzielcze (chyba zapoczątkowana przez VAG) wskaźników wyskalowanych do z d--y wziętych prędkości.

I tak polo z silnikiem 69 KM ma licznik do 240 km/h, a w Octavii 1.6 skala kończy się na 260 km/h.

Można też dodać Passata CC z 2.0 TDI w którym zamknięcie jest przy 280 km/h.

Wiem, że część takich zabiegów można tłumaczyć oszczędnościami, ale ten argument traci sens kiedy widać wyraźnie, że mocniejsze wersje silnikowe mają inne drobne zmiany we wskaźnikach na desce - tylko ta bezsensowna dla silników 1.2 i 1.6 (i tym podobnych) skala pozostaje taka sama, nieważne od ilości koni pod maską.

Na koniec dodam, że prędkość maksymalna Polo 1.2 wynosi jakieś 160 km/h. Nie wiem jak bardzo z górki trzeba by jechać, żeby wypełnić tę 80 km/h nadwyżkę na liczniku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pic related
macq2309 - #oswiadczenie #motoryzacja #vw 

Mirki, nie wiem jak was, ale mnie wkurza ...

źródło: comment_YkQIdaIuFUN6YLwKO9gUAr1OuhN53eYi.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@macq2309: przeciez oni to skladaja z elementow a jednym z nich jest kolcek o nazwie predkosciomierz ktory pakowany jest do roznych modelu i kupowany od dostawcy ktory nie bedzie produkowal oddzielnych do 120km/h dla polo tylko ma 3 modele na krzyz i juz.
  • Odpowiedz
@macq2309: pamiętam, jak za dzieciaka biegało się po parkingach i zaglądało przez szybę w samochody. Który miał więcej na liczniku, ten był lepszy. Silnik? Konie mechaniczne? Co to takiego w ogóle? Ważne, ile auto miało na liczniku ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@macq2309: klasyka dla VAG.

z innej beczki. Miałem Mazdę 3 2.0 benzyna, miała wyskalowany licznik do 220km/h. Po zmianie dolotu, wylotu, strojeniu, zmianie zawiasu i paru innych przeróbkach jeździła trochę więcej niż to 220km/h. Śmiesznie wyglądała wskazówka poza skalą.
  • Odpowiedz
@macq2309: Czy ty zdajesz sobie sprawę jak te samochody są składane? Miałem okazję zwiedzić niemiecką fabrykę volkswagena i czeską skody. Te samochody są składane z tych samych elementów. Wyobraź sobie jakie koszty generowała by dodatkowa taśma od jakiegoś nic nieważnego elementu jak np zegary.
  • Odpowiedz
@macq2309: Jeśli chodzi o volkswagena to podam Ci taką ciekawostkę, że ze wszystkich ich samochodów tylko phaeton jest produkowany z innych materiałów. Do tego modelu niemcy hodują nawet specjalnie krowy, które nie będą miały śladów po ugryzieniach owadów. Do całej reszty blacha na karoserię idzie nawet z tej samej bali, która trafia tylko do różnych pras. Nieważne czy to polo za kilkanaście tysięcy euro czy tuareg, który może kosztować nawet
  • Odpowiedz
@macq2309: a to nie ma związku z obrotami silnika? Bo u mnie w galancie jest 240..jak wiadomo 4 bieg ma się mniej więcej 1:1 jeśli chodzi o przełożenie. Tak wiec jadąc na 4 60km/h mam 2000obr x 4 wychodzi 8000 obr i 240km/h.

Oczywiście przy 7k jest odcięcie i nie wiem czy by silnik się aż tak wysoko na 4 wkręcil.

Natomiast na 5 biegu 3k obr mam przy ok
  • Odpowiedz
@jestem_legenda

Ja w samochodzie którym często jeżdżę mam tak krótkie przełożenia, że "licznikowa" prędkość maksymalna dałaby jakieś 8-9 tysięcy obrotów. Uprzedzam pytania - to nie Honda S2000, nie ma szans na więcej niż 7k obrotów ;)
  • Odpowiedz