Wpis z mikrobloga

#oswiadczenie #motoryzacja #vw

Mirki, nie wiem jak was, ale mnie wkurza tendencja do pakowania w deski rozdzielcze (chyba zapoczątkowana przez VAG) wskaźników wyskalowanych do z d--y wziętych prędkości.

I tak polo z silnikiem 69 KM ma licznik do 240 km/h, a w Octavii 1.6 skala kończy się na 260 km/h.

Można też dodać Passata CC z 2.0 TDI w którym zamknięcie jest przy 280 km/h.

Wiem, że część takich zabiegów można tłumaczyć oszczędnościami, ale ten argument traci sens kiedy widać wyraźnie, że mocniejsze wersje silnikowe mają inne drobne zmiany we wskaźnikach na desce - tylko ta bezsensowna dla silników 1.2 i 1.6 (i tym podobnych) skala pozostaje taka sama, nieważne od ilości koni pod maską.

Na koniec dodam, że prędkość maksymalna Polo 1.2 wynosi jakieś 160 km/h. Nie wiem jak bardzo z górki trzeba by jechać, żeby wypełnić tę 80 km/h nadwyżkę na liczniku ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pic related
macq2309 - #oswiadczenie #motoryzacja #vw 

Mirki, nie wiem jak was, ale mnie wkurza ...

źródło: comment_YkQIdaIuFUN6YLwKO9gUAr1OuhN53eYi.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@k4k7u5: W e32 ten wyswietlacz wygladal identycznie, i pomiedzy tymi trojkacikami wyswietlaly sie info z Board Computer, ktore sobie wczesniej zaprogramowales a zmieniales je po kolei przyciskiem na manetce po lewej. "bledy" o przepalonych zarowkach itp wyskakiwaly w formie tekstowej razem z gongiem, po niemiecku zawsze z przyzwyczajenia podnosilem rece do gory :P Bremselichtschaden!!! i ten gong :P Bledow silnika to nie pokazywalo, jedynie po podlaczenu do kompa. Tu na
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: dokladnie o takie komunikaty mi chodzilo typu zarowka, plyn spryskiwaczy, klocki itp. faktycznie nie pomyslalem o powiadomieniach o temperaturze itp. u siebie zmienilem na angielski zeby pozbyc sie tego odruchu o ktorym mowisz :D
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: a wspomnialem o trojkacikach bo u mnie jak nie ma zadnego bledu ani ostrzezenia to trojkaciki gasna i wylacza sie podswietlenie tego dolnego wyswietlacza. chyba ze manetka wlacze jakies wskazanie obc, to wtedy oczywiscie swieci, ale bez trojkacikow.
  • Odpowiedz
@k4k7u5: Kurcze, nie mowie ze nie, E32 mialem chyba z 7lat temu. Ale na 100% nie bylo tam czegos takiego jak bledy silnika. Moze w tych nowszych juz tak jest. Tam jeszcze bylo gniazdo diagnostyczne OBDI, takie duze okragle. Inspekcje olejowa kasowalo sie drutem.

Swoja droga cudowne auto.
  • Odpowiedz
@k4k7u5: tak tak, ja nie mam na mysli bledow silnika tylko bledy obwodow itp. taaa, kasowanie inspekcji drutem super sprawa :D. n----------m sie troche bo nie moglem trafic w odpowiednia ilosc sekund ;).
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: Masz rację błędów silnika to nie pokazuje, ale pokazuje błędy poduch zawieszenia i inne. Można włączyć sporo ukrytych funkcji. W tym ekonomizer, ale nie warto bo wciśnięcie gazu z z postoju do 2tys rpm skutkuje spalaniem 49L a max który osiągnąłem to 69L. Szkoda newrów :)

Z fajniejszych rzeczy można zmienić komputer na Car PC za 1600zł i mieć na wyświetlaczu masę funkcji w zasadzie co się chce. Fajna
  • Odpowiedz
@Luks_x: galki jak galki, ale komputer pokladowy? Zaloze sie masz takie same pedaly jak jeszcze byly w E21 :P lamki itd tez starocie jakies, ale to jest zrozumiale, komputer z lat 80tych juz mniej.
  • Odpowiedz
@Luks_x: aha, ekonomizer na postoju zawsze pokazuje takie wartosci, w koncu leci paliwo a nie ida kilometry, wiec gdy dzielisz przez zero wychodzi nieskonczonosc ;) Na 100% da sie odblokowac funkcje spalania paliwa w stosunku do czasu, w E32 to bylo jakies 2,5l/h na postoju
  • Odpowiedz