Wpis z mikrobloga

#komputery #pcmasterrace #windows #systemoperacyjny

Witam szanownych ekspertów.
Chce kupić nowy kąkuter do gier mając na względzie niewielki budżet 3/4k
i zestawienie: cena vs wydajność. Jestem amatorem z 85 iq, ale chatgpt podbija to do 100,
proszę o opinię

Na perspektywiczności mi nie bardzo zależy, ważne żebym sobie mógł pograć w fajne gierki przez 5 lat.
Oto co wyczarowałem, nie wiem czy nie za bardzo oszczędzam na zasilaczu i wszystkim oprócz karty graficznej, bo chce być kowbojem w RDR.

Karta graficzna ASROCK Radeon RX 7600 XT Challenger 16GB OC - 1 379,00 zł
Procesor AMD Ryzen 5 5500 - 329,00 zł
Pamięć RAM PATRIOT Viper Steel 32GB 3200MHz - 229,00 zł
Płyta główna MSI B550M PRO-VDH - 383,83 zł
Dysk KINGSTON NV3 1TB SSD - 249,00 zł
Zasilacz GIGABYTE P650G 650W 80 PLUS Gold - 259,00 zł
Obudowa ENDORFY Ventum 200 Solid - 179,00 zł
Chłodzenie CPU ENDORFY Fera 5 Dual Fan - 159,00 zł
Łączna cena około: 3200 zł

System planuje sobie kupić taki:
https://soft360.pl/windows-11/596windows-11-professional-0889842906059.html
chyba to nie scam co?
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ważne żebym sobie mógł pograć w fajne gierki przez 5 lat.

@analboss: 1. jakie dokładnie gierki, bo taki nie za mocarny komputer wybrałeś z chatem.
2. Jaki masz monitor?
3. Wifi potrzebne?
4. Wymagania co do obudowy
  • Odpowiedz
AMD Ryzen 5 5500

@analboss: Błagam, nie rób sobie tego, odłóż chociaż ten jeden miesiąc więcej kasy z wynagrodzenia i kup jakiś Ryzen 5700X3D, a nie taką padakę. Ten procesor kompletnie Ci ograniczy kartę graficzną.
  • Odpowiedz
@SonidoStark:

Błagam, nie rób sobie tego, odłóż chociaż ten jeden miesiąc więcej kasy z wynagrodzenia i kup jakiś Ryzen 5700X3D, a nie taką padakę

wystarczy dolozyc do 5600. i taki procesor nie ograniczy nawet 7800xt
  • Odpowiedz
@10129:

wstawiles jakies biasowe niezaoptymalizowane gowno. 7500f parowany jest do zestawow do 7k, a ten procesor jest nieznacznie lepszy od 5600. /eot